Nem zárható ki, hogy a Ferrari házon belülről talál utódot Mick Schumachernek, és saját juniorjára cseréli le a Haasban a németet
Nico Hülkenberg, Antonio Giovinazzi, Daniel Ricciardo. Ez a három név került rendszeresen szóba, mint Mick Schumacher lehetséges utódja a Haasnál, amennyiben az amerikai istálló úgy dönt, hogy megválik a 23 esztendős német pilótától, Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnökének nyilatkozata azonban egy olyan nevet is bedobott a kalapba, akire eddig nem sokan gondoltak. A svájci olasz szavai alapján azonban nem zárható ki, hogy a maranellóiak őt szeretnék jövőre a Haasban látni.
„Még van hátra néhány verseny, azután pedig a Haasszal közösen megvitatjuk, hogy mi legyen a következő évvel” – nyilatkozta Binotto Monzában Schumacherről, megerősítve, hogy a korábbi sajtóhírekkel ellentétben a német egyelőre nem szakított a Ferrarival. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem is fog, és, ha ez bekövetkezik, akkor nagy valószínűséggel a Haas sem fogja megtartani őt. Pláne, ha a Ferrarival szoros együttműködésben álló istálló a maranellóiakkal megállapodik, hogy egy másik juniorjukat ültesse az autóba.
Ez a junior pedig nem más, mint Robert Mihajlovics Svarcman, aki 2021-ben ezüstérmes lett a Forma-2-ben, 2020-ban pedig Schumacher csapattársaként versenyzett a Prema Racingben, és lett negyedik a pontversenyben, miközben a német megszerezte a bajnoki címet. Az orosz–ukrán háború kitörése miatt azóta izraeli licenc-el versenyző orosz pilóta az idén több alkalommal is tesztelte már a Ferrari tavalyi autóját, Binotto pedig megerősítette, hogy Austinban és Abu-Dzabiban a pénteki első szabadedzésen vezetheti az idei modellt, miután minden csapatnak kötelező legalább két gyakorláson fiatal versenyzőt alkalmaznia az idei szezonban.
„Akármikor F1-es autót vezetett, nagyon gyors volt. Vannak pilóták, akik remekül mennek az F3-ban és az F2-ben, de aztán nem elég jók a Forma-1-ben. Szerintem Robert ennek az ellenkezője. Persze, nagyszerű volt az F3-ban és az F2-ben is, de az F1-ben nagyon-nagyon erős, és sajnálatos, hogy jelenleg nincs ülése [a 2023-as szezonra]. Ebben az évben sokat dolgozott a szimulátorban, és rengeteget segített a csapatnak az idei autó fejlesztésében” – méltatta versenyzőjét Binotto, aki mintha kicsit Schumacherre utalt volna azzal, hogy nem mindenki tudja hozni a Forma-1-ben az utánpótlás-szériákban mutatott tempóját.
„Versenyzőként javult és fejlesztette a képességeit, mostanra pedig már sokkal érettebb, még az egy évvel ezelőtti önmagához képest is – folytatta Svarcman dicséretét. – Olyan versenyző, aki megérdemelne egy ülést. Tudjuk, hogy ebben a helyzetben nagyon nehéz üléshez jutni, de remélhetőleg a jövőben ez megtörténhet.”
Ki tudja, akár már a közeljövőben is, ha a Ferrari inkább az oroszt látná a Haasban Schumacher helyett
Hülkenberg és Giovinazzi is játékban van
„Mindenki, akinek van szuperlicence, rajta van a listán. Ő is egy jelölt, mint az összes többi, mert van szuperlicence, versenyzett az F1-ben, és van tapasztalata” – nyilatkozta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke az Olasz Nagydíjon, amikor arról kérdezték, hogy a 35 esztendős, jelenleg az Aston Martin tartalékjaként tevékenykedő, az idei szezon elején két futam erejéig a koronavírusos Sebastian Vettel helyére beugró Nico Hülkenberg is esélyes-e arra, hogy 2023-ban a Haasban versenyezzen.
Steiner korábban azt mondta, olyan versenyző kell nekik, aki előre tudja vinni a csapatot, Hülkenberg pedig a tapasztalatával bizonyára sokat segíthet. De bőven van tapasztalata a Forma-1-ben különösebb feltűnés nélkül három évet lehúzó, az Alfa Romeónál a sportágra már jóformán csak hobbiként tekintő Kimi Räikkönent is csak nagy nehezen legyőző Antonio Giovinazzinak is, aki az Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésén vezethette a Haast.
„Az emberek túl sokat látnak ebbe. Inkább arról volt szó, hogy a Ferrari megkért minket, hogy szerepeltessük a tartalékpilótájukat, nem arról, hogy »most le kell tesztelnünk őt, és le kell vonnunk ebből valamilyen következtetést«. Nagyon jó munkát végzett, miközben soha nem vezetett még 2022-es szabályok szerint épült autót. Azonnal felvette a tempót, nagyon jó volt. Jó látni, hogy az autó jó, mert, ha valaki, aki egy éve nem vezetett F1-es autót, ilyen időkre képes, az autó nem lehet olyan rossz” – igyekezett elbagatellizálni Giovinazzi szerepeltetését Steiner, az olasz versenyző azonban arról beszélt, hogy jó teljesítménnyel egyértelműen lehet esélyes ülést szerezni magának jövőre.
„Nem tudom, ezt a kérdést nem nekem kell feltenni – felelte arra a kérdésre, hogy mennyire lehet reális a visszatérése. – Természetesen itt akarok lenni jövőre, ez nem titok, de ez nem rajtam múlik. Várjuk ki, hogy mit tehetek. Jelenleg arra koncentrálok, hogy ezen a két szabadedzésen remek munkát végezzek. Az egyiknek már vége, és jön majd még egy.”
„Tudtam, hogy amennyiben jó munkát végzek, elképzelhető, hogy lesz esélyem. De ez nem rajtam múlik, úgyhogy nézzük meg, mire leszek képes Austinban. Szerintem a csapat boldog volt, Günther boldog volt, úgyhogy én is az vagyok. Aztán meglátjuk, mit tehetünk.”