Mattia Binotto úgy véli, az FIA-nak meg kell fontolnia a szezononként felhasználható erőforrások számának növelését, miután a múlt héten Monzában a rajtrács majdnem fele büntetést kapott.
Minden F1-es pilóta legfeljebb három motort használhat egy szezonban anélkül, hogy büntetést kapna, és nagyon ritkán fordul elő, hogy valaki egy teljes évet végig tudjon csinálni ezzel a korlátozással.
Sok csapat úgy döntött, hogy Spában és Monzában is további erőforrás-elemeket vesz igénybe, de a büntetések száma komoly kavarodáshoz vezetett a rajtrácson.
A Ferrari csapatfőnöke, Binotto úgy véli, hogy az FIA-nak tisztáznia kellene, hogyan alkalmazzák a büntetéseket, hogy gyorsabban meghatározzák a rajtrácsot, valamint fontolóra kellene venni a motorok számának növelését, mielőtt a csapatokat megbüntetik.
„Azért tartott ilyen sokáig [a végleges rajtsorrend kihirdetése], mert minden bizonnyal különböző értelmezések vannak, és a szabályzat nem elég egyértelmű” – mondta Binotto.
„Ez olyasvalami, amivel mindenképpen foglalkoznunk kell a jövőben – szerintem nem csak az rossz, ahogyan a büntetések alapján döntünk a rajtrács pozíciójáról, hanem a hátrasorolások száma is túl sok.”
„Nehéz egy rajongónak, hogy lát egy autót a pole-ban, de az nem az első helyről rajtol, mert rajtrácsbüntetést kapott. Szóval talán a versenyzőnkénti három rajthelyes büntetés túl kevés ahhoz képest, amit elértünk. Talán ezt újra kellene gondolni a következő szezonokra.”
Sokszor túl nagy volt a változás szombathoz képest
A spái versenyen Max Verstappen akvalifikáción megszerezte a pole pozíciót, majd a büntetések után a 14. helyre esett vissza a rajtrácson.
Monzában kilenc pilóta esett ki a rajtrácsról az erőforrás-cserék miatt, de az FIA-nak több órába telt, mire közzétette az ideiglenes sorrendet.
Ez arra ösztönözte az FIA-t, hogy egyszerűsítse a folyamatot, hogy elkerülje a zűrzavart – még a versenyzők körében is – és gyorsabb választ tudjon adni arra, hogy a kvalifikáció befejezése után miként alakul a vasárnapi futam rajtsorrendje.
A versenyzők 10 rajthelyes büntetést kapnak, ha először lépik túl a szezonra vonatkozó limitet minden egyes erőforrás-elem esetében, és minden további csere után öt rajthelyet veszítenek.
Tekintettel arra, hogy számos közelgő versenyhétvégén nehezebb lesz előzni, a legtöbben Spában és Monzában látták a legjobb pillanatot arra, hogy meglépjék a büntetéssel járó cserét annak reményben, hogy további hátrasorolás nélkül jussanak el a szezon végéig.