Az F1 egyik jól értesült veterán újságírója, és a Max Verstappennel kapcsolatos ügyekben rendszerint tájékozott holland televíziós csatorna egyaránt jóval enyhébb büntetést jósol a költségplafont (ezek szerint) túllépő Red Bullnak, mint amit a rivális csapatok eddigi nyilatkozataik alapján elfogadhatónak tartanának.
Könnyen előfordulhat, hogy akár már szerdán, de legkésőbb a hét második felében kiderül, hogy a Red Bull és/vagy az Aston Martin valóban megszegte-e a pénzügyi szabályokat, és átlépte a 2021-es költségplafont, vagy sem. Az azonban nem tűnik valószínűnek, hogy ennek napvilágra kerülésével egyidőben azt is megtudjuk, hogy amennyiben kihágás történt, az milyen következményekkel és mekkora büntetéssel fog járni.
A RacingNews365, egészen pontosan annak veterán, nem mellesleg az esetek többségében igen jól értesült újságírója, Dieter Rencken viszont úgy véli, hogy az egész ügynek jóval nagyobb a füstje, mint a lángja, és a legrosszabb esetben is csak kisebb szabályszegések, adott esetben procedurális hibák történtek, az ilyesmi pedig általában pénzbüntetést von maga után, mint ahogy történt ez a Williams esetében is, amely késve adta le a pénzügyi jelentését.
A Ziggo Sport eközben saját forrásaira hivatkozva kicsit komolyabb büntetésről ír, de még ez is eltörpül amellett, hogy 5 millió dollárnál nagyobb túllépés esetén a szabályok lehetővé teszik az adott csapat kizárását is, így például Max Verstappen és a Red Bull a tavalyi és/vagy idei (még meg nem nyert) világbajnoki címét is elbukhatja.
A holland sportcsatorna viszont úgy tudja, hogy az energiaitalosok és az Aston Martin is 7,5 millió eurós büntetést fog kapni, emellett pedig mindkét csapatnak elvesznek majd a szélcsatornában eltölthető időkeretéből is. Hogy a büntetés összegét a költségplafonból írják-e le, azaz ennyivel kevesebbet költhetnek jövőre fejlesztésekre vagy bármire, ami a korlátozás hatálya alá tartozik, vagy ezen felül kell befizetniük a bírságot, egyelőre kérdéses.
A Ziggo Sport tehát úgy véli, hogy szabályt szegett a Red Bull és az Aston Martin – az FIA vizsgálatának végéig erre nincs bizonyíték –, de el fogják kerülni a pontlevonást vagy a kizárást, ami vélhetően nem fog tetszeni a riválisoknak, akik a szingapúri F1-es hétvégén többször is a lehető legsúlyosabb büntetést követelték, néhány csapatfőnök pedig azt is kijelentette, hogy a pénzbüntetésnek vajmi kevés haszna lenne.