Mick Schumacher balesetével, illetve Fernando Alonso elsőségével zárult a 2019 után visszatérő Japán Nagydíj első szabadedzése.
Esőben rendezték a Forma-1-es versenynaptárba három év kihagyás után visszatérő Japán Nagydíj első szabadedzését, ami azért szerencsére nem lehetetlenítette el a körözést. A tréning kezdetére az eső elállt, de azért teljes esőgumikon kezdtek a pilóták, majd az első fél óra elteltével kezdték feltenni az intermediate abroncsokat.
Ebben az időszakban alakult ki az első szabadedzés végeredménye is, mivel az utolsó negyed órára ismét rákezdett az eső, és bár többen visszatették a rendes esőgumit, javítani már nem tudtak. Az első helyet Fernando Alonso kaparintotta meg 1:42.248-as idővel Carlos Sainz (1:42.563) és Charles Leclerc (1:42.634) előtt. Utánuk Ocon, Magnussen, Verstappen, Schumacher, Norris, Bottas és Pérez volt az első tíz sorrendje, míg Lewis Hamilton csak a 13., George Russell pedig a 18. helyen zárt.
Az esős pálya többeket is megtréfált, többek között a két Ferrari-pilótának is volt kicsúszása, de senki nem járt olyan rosszul, mint Mick Schumacher, akinek az edzés leintése után sikerült összetörnie a Haast.
A pilótáknak Szuzukában is lehetősége van az idő leteltét követően felsorakozni a célegyenesben, hogy próbarajtot végezzenek. A német pilóta is megtette ezt, majd értelemszerűen meg kellett (volna) tegyen egy teljes kört, hogy visszatérjen a bokszba. Ám a szerelőiig már nem jutott el, a Dunlop-kanyarban ugyanis hirtelen kitört az autójának a hátulja, Schumacher pedig pörögve orral a falnak csapódott.
„Hatalmas vízátfolyásra futottam” – közölte a csapattal, majd bocsánatot kért, mielőtt kiszállt a Haasból.
Schumacher számára a lehető legrosszabbkor jött ez a baleset (persze, mikor jön jól), hiszen továbbra is bizonytalan a jövője a Forma-1-ben, egy újabb autótörés (eleve a szezon eleji két hatalmas balesete miatt került nehéz helyzetbe) pedig biztosan nem segíti meggyőzni a Haast, hogy hosszabbítsák meg a szerződését.
„Nem segített, hogy nagyon lehűltek a gumik a próbarajt után, de szerintem inkább az okozta, hogy volt előttem egy autó, ami rengeteg vízpermetet szórt a levegőbe, ezért nem igazán láttam, hogy hova pozícionáljam az autót. Mindennek tetejébe pedig egy olyan üzemmódban haladtam, amivel próbáltunk a lehető legtöbbet tanulni, hogy a megfelelő beállításokat alkalmazzuk a versenyre” – nyilatkozta utólag Schumacher.
„Közben az ember igyekszik kiismerni a pályát is, én nyilván először vezetek itt, próbálja megnézni, hogy hol vannak a tócsák, mert ez minden pályán nagyon más. Sajnos itt a víz eléggé összegyűlik bizonyos helyeken, amit meg kell érteni. Ha két méterrel arrébb csúsztam volna meg, valószínűleg csak csinálok egy 360 fokos piruettet, és továbbmegyek. Ezek a dolgok okkal történnek. Most nem tudom, hogy mi az oka, de talán tíz év múlva már tudni fogom.”
Videón a bukás:
Mick Schumacher found the barrier on his way back to the pits at the end of FP1 😣#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/rvsZWOlCoM
— Formula 1 (@F1) October 7, 2022