Hatalmas balesettel zárta az évet a Michelin Le Mans Cup mezőnye Portimaóban. A verseny elején nem kis félreértés alakult ki egy biztonsági autós újraindításnál, aminek a negyedik helyen haladó Jérome De Sadeleer itta meg a levét.
A hétvégén rendezik az European Le Mans Series 2022-es szezonjának idényzáróját a 2020-ban és 2021-ben Forma-1-es versenynek is otthont adó Algarve International Circuit-en. A Portimao mellett található versenypályán az amatőr versenyzők számára létrehozott Michelin Le Mans Cup is most zárja az évet, és teszi mindezt sajnos egy hatalmas balesettel.
Már az 1 óra 50 perces futam elejét sem úszta meg galiba nélkül a mezőny, ami miatt pályára küldték a biztonsági autót. Az igazán nagy csattanás azonban csak az újraindítást követően történt, és a felvételek tanúsága szerint vastagon benne volt a versenyirányítás és/vagy a célegyenes elején szolgálatot teljesítő sportbíró, aki annak ellenére sárga zászlót lengetett, hogy a Safety Car másodpercekkel korábban a bokszba hajtott, és elengedte a mezőnyt.
A jelzést észlelve a versenyben vezető Torsten Kratz lassított, a második helyen haladó Freddie Hunt, az 1976-os Forma-1-es világbajnok James Hunt fia pedig azzal a lendülettel kikerülte, majd ő is a fékre lépett. A Hunt mögött érkező kettősnek emiatt félre kellett rántania a kormányt, hogy ne trafálják telibe a 34 esztendős britet, a negyedik helyen haladó Jérome De Sadeleer azonban már tehetetlen volt, és csak aközött választhatott, hogy Huntnak, vagy a falnak megy neki. Végül utóbbiba csapódott bele hatalmas tempóval, amitől az autója eleje gyakorlatilag eltűnt.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a célegyenesbe visszapattanó LMP3-as gépet senki nem találta el, és csak egy megpördülés történt a kavarodásban. A szintén 34 éves, hátfájásra panaszkodó De Sadeleert a pálya kórházába szállították kivizsgálásra, az első hírek szerint eszméleténél van, és nem sérült meg súlyosan. A bukás nagyságát és a becsapódás szögét elnézve mindenki hálás lehet, hogy ép bőrrel megúszta.
A baleset:
Ismétlések ITT
A futamot természetesen piros zászlóval félbeszakították, majd hosszas kényszerszünet következett a védőkorlát javítása miatt. Az idei utolsó versenyt végül valamivel több mint fél órára indították újra.