Kezdetben úgy nézett ki, hogy nagy csatát hozhat a Mexikói Nagydíj Max Verstappen és Lewis Hamilton között, ám végül a holland pilóta 15 másodperces előnnyel nyert a hétszeres világbajnok előtt, aki a harmadik helyről indulva lett második. A dobogó legalsó fokára Sergio Pérez jött be George Russell előtt, míg a két Ferrari nem tudott hozzászólni a Red Bull és a Mercedes küzdelméhez. Verstappen idei 14. győzelmét aratta, amivel megelőzte Michael Schumachert és Sebastian Vettelt az egy szezonban szerzett futamgyőzelmek számában, és egyedüli csúcstartóvá vált.
Kedvező előjelekkel várhatta a második és harmadik rajtkockát megszerző Mercedes a Mexikói Nagydíjat, a pole pozícióból rajtoló Max Verstappen pedig nehéz feladat előtt állt, miután az utóbbi négy itteni versenyen egyszer sem tudott nyerni az a pilóta, aki az élről kezdett, de még a vezetést is csak egyszer tudta megtartani az első kanyar után.
A kétszeres világbajnoknak azonban sikerült kihasználnia a Red Bull jó egyenesbeli tempóját, és elöl maradt, miközben mögötte Lewis Hamilton a hármas kanyarban megelőzte George Russellt, aki lendületet veszített, és a négyes kanyarban Sergio Pérez is elment mellette. Az első kör végén így Verstappen, Hamilton, Pérez, Russell, Sainz, Leclerc, Alonso, Bottas, Ocon és Norris volt a sorrend az első tízben.
A rajt után megmerevedtek a viszonyok és mindenki gumikímélő üzemmódba kapcsolt. Az első tízből a két Red Bull és a két Ferrari kezdett lágy gumin (ez is segített Verstappennek a rajtnál), míg a többiek közepes keveréket tettek fel. A mezőny második felében Cunoda Juki, Mick Schumacher, Sebastian Vettel és Nichola Latifi szavaztak a leglágyabb Pirellikre.
Verstappen az élen nem tudott ellépni Hamiltontól, aki a 10. körben 1,5 másodperces távolságból követte a Red Bullt, majd a 20. körre a holland erre rátett még egy másodpercet, de ahogy kezdtek fogyni a lágy gumik a Red Bullon, a hétszeres világbajnok úgy kezdte el apránként csökkenteni a különbséget.
Az élmezőnyből Pérez állt ki elsőként kerékcserére közepes gumikért a 23. körben, és 5 teljes másodpercet vesztegelt a szerelői gyűrűjében, mert a bal hátsó kerekét nem tudták elég gyorsan levenni. Verstappen a 26. körben látogatta meg a szerelőket – ő is közepest kapott –, az ő kiállása pedig már problémamentes volt, ami nagyon kellett a hollandnak, hiszen éppen, hogy Carlos Sainz elé tudott visszaállni a harmadik helyre.
LAP 22/71
Into the pits comes Perez
On go a set of mediums and he's back out in P6 #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/5Pwbkc7IJB
— Formula 1 (@F1) October 30, 2022
Péreznek elrontották a kerékcseréjét
Hamilton ekkor 5,6 másodperccel vezetett Russell előtt, miközben Pérez a 27. körben megelőzte a még kiállás előtt álló Charles Leclerc-t, és olyan jó tempót autózott, hogy a Mercedes a 30. körben kénytelen volt kihívni Hamiltont, hogy a mexikói előtt tartsa.
Meglepetésre a hétszeres világbajnok kemény gumit kapott (előzetesen ezzel senki nem igazán számolt, de végül nemcsak a Mercedes, hanem az Alpine, a McLaren és az Alfa Romeo is bevetette), miként 5 körrel később Russell is.
Féltávnál Verstappen 7 másodperccel vezetett Hamilton előtt, a különbség azonban folyamatosan nőtt, és végül 12 másodperc körül kezdett el stagnálni. Eközben Hamiltont utolérte Pérez, de támadást nem tudott indítani a 44-es rajtszámú Mercedes ellen.
A hátralevő körök az élmezőnyben arról szóltak, hogy a Mercedes nyugtatgatta Hamiltont, aki többször is megjegyezte, hogy nem a jó gumin vannak. Hiába vártak azonban rá, hogy Verstappen közepes abroncsai elkezdjenek elfogyni, ez végül nem történt meg, és a holland 15 másodperces előnnyel nyert, idei 14. győzelmével pedig egyedüli csúcstartóvá vált az egy szezonban szerzett győzelmek számában. Emellett azt is elmondhatja magáról, hogy 2016 óta ő az első pilóta, aki pole pozícióból rajtolva tudott nyerni Mexikóban. Ez előtte hat éve, Lewis Hamiltonnak sikerült itt legutóbb.
World champion @Max33Verstappen surpasses Michael Schumacher and Sebastian Vettel for most wins in a season#2TheMax #MexicoGP pic.twitter.com/cc1HyAJfcG
— Formula 1 (@F1) October 30, 2022
Verstappen Michael Schumachert és Sebastian Vettelt előzte meg idei 14. győzelmével
Hátrébb Russell ugyancsak hiába várta Pérez gumijainak elfogyását, úgyhogy a Mercedes az utolsó előtti körben kihívta őt lágy abroncsokért, így a leggyorsabb körért járó extra pont az övé lett. Bőven belefért a plusz kiállás, miután a két Ferrari az egész futamon a senki földjén autózott, és hozzászagolni sem tudott az élen zajló csatához. Carlos Sainz 58 másodperces hátrányban lett ötödik, Leclerc pedig tőle is további tíz másodperccel lemaradva hatodik.
A hetedik helyet a lágy gumis utolsó etapjában hatalmas hajrát és számos előzést bemutató Daniel Ricciardo kaparintotta meg, aki menet közben kiütötte Cunoda Jukit (az Alpha Taurin akkora sérülések keletkeztek, hogy a japánnak fel kellett adnia a küzdelmet), amiért tíz másodperces időbüntetést kapott, de végül sikerült akkora előnyt kiautóznia az üldözői előtt, hogy így sem veszített helyet.
LAP 51/71
Contact between Ricciardo and Tsunoda 💥
The AlphaTauri car has damage. Tsunoda returns to the pits and is out of the race ❌#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/Y4x8NxOruP
— Formula 1 (@F1) October 30, 2022
Ricciardo kiüti Cunodát
A nyolcadik Esteban Ocon lett, aki csak egy hellyel hátrébb zárt volna, ha a középmezőnyt sokáig vezető Fernando Alonso öt körrel a vége előtt nem esik ki motorhiba miatt (rövid ideig VSC-fázis lépett életbe). A spanyolnak a hetedik hely is kinézhetett volna, hiszen a problémái jelentkezése előtt 6 másodperccel vezetett a csapattársa előtt, így ha Ricciardo el is kapja, őt valószínűleg már nem tudta volna tíz másodpercnél jobban leszakítani.
Az utolsó két pontszerző hely Lando Norrisé és Valtteri Bottasé lett.
A Mexikói Nagydíj végeredménye
RACE CLASSIFICATION (LAP 71/71)
Max Verstappen's remarkable season continues #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/iVxbH6XrgK
— Formula 1 (@F1) October 30, 2022