Andreas Mikkelsen vezetésével mutatkozik be éles körülmények között a Lausitz Rallyn a Skoda Fabia RS Rally2, a norvég versenyző pedig úgy készült a futamra, hogy talán utoljára is vezeti az új cseh fegyvert. Esapekka Lappi esetleges Hyundaihoz érkezése azonban felülírhatja ezt az elgondolást.
Andreas Mikkelsen mutatja be először éles körülmények között a Skoda Fabia RS Rally2-t a szombati német Lausitz Rallyn.
A norvég versenyző pedig úgy készülhetett az egynapos futamra, hogy talán utoljára is vezeti az új autót, hiszen komoly esélye volt 2019 után ismét csatlakozni a Hyundai Motorsporthoz.
Ezt a tervet azonban keresztül húzhatja Esapekka Lappi esetleges érkezése a koreai gyártóhoz, amit a Dirtfish már kész tényként közölt csütörtök este.
Mikkelsen azonban továbbra is bízik benne, hogy jövőre Rally1-es autóba tud ülni.
“Késznek érzem magam arra, hogy visszatérjek a rallysport csúcsára – mondta a háromszoros vb harmadik és háromszoros WRC futamgyőztes norvég versenyző a Dirtfishnek. – Utoljára a Hyundaijal voltam azon a szinten, de nem volt túl sikeres időszak. Karrierem során először éreztem azt egy autónál, hogy nehéz vezetni. Ha megnézzük a Volkswagenes, a Citroenes, vagy a Skodás időszakom, mindig gyors tudtam lenni. Remélem, hogy kapok még egy lehetőséget visszatérni a csúcsra, és ha kapnék, akkor azt két kézzel ragadnám meg. A WRC2-ben eltöltött két évnek, valamint a Pirelli gumitesztjei a Citroen C3 WRC-vel segítettek, hogy megtartsam a tempómat. Nem jelentene problémát, hogy Rally2-ből Rally1-be üljek. Fordítva már ez nem lenne igaz. Úgy érzem, hogy a WRC2-ben bizonyítottam tudásomat, a Rally2-es autóval való harc a tizedekért pedig csak jobb versenyzővé tett.”
Amennyiben nem sikerülne Mikkelsennek a Hyundaihoz igazolni, még mindig megteheti a csúcsra való visszatérést az M-Sporttal, vagy a Toyotával, szombaton azonban még a Skoda Fabia RS Rally2 tudását kell megmutatnia Németországban.
“Örülök, hogy a Lausitz Rally lehetek, örülök, hogy ezzel az autóval indulhatok. Igaz, ez nem WRC2-es futam, de még mindig sok a jó versenyző. A többiek nagyobb tapasztalattal is rendelkeznek erről a versenyről, mint én. Jó lesz ez a verseny, hogy megtudjuk hol is tart az autó jelenleg. A tesztelés csak tesztelés, az igazi próba a verseny.”