back to top
2024. november 22. 17:09

KezdőlapF1Öldöklő csata a sprinten: Russell lenyomta Verstappent a győzelemért, a holland csak...

Öldöklő csata a sprinten: Russell lenyomta Verstappent a győzelemért, a holland csak negyedik lett

-

Óriási versenyt hozott a Brazil Nagydíj sprintje, amelyet a harmadik helyről rajtoló George Russell nyert meg, miután hatalmas küzdelemben megelőzte Max Verstappent. A második helyen Carlos Sainz, a harmadikon Lewis Hamilton végzett, azaz a holland a dobogóról is leszorult.

Csodaszámba menő pole pozíciója után Kevin Magnussen életében először rajtolhatott az élről Forma-1-es versenyen, még ha nem is egy vasárnapi futamról, hanem „csak” egy sprintről volt szó. De az időmérős győzelem az időmérős győzelem, még ha nem is tűnt valószínűnek, hogy a dán meg tudja majd tartani az első helyet a 24 kör végéig.

A Haas történetének első pole-ját is szerző pilóta a lágy gumikon várta a lámpák kialvását, míg a mellőle induló Max Verstappen közepes keveréken rajtolt. Meglepő módon csak a 16. helyről kezdő Nicholas Latifi követte a példáját, mindenki más a lágy gumikra szavazott. Mint később kiderült, nekik volt igazuk.

A rajtnál Verstappennek a rosszabb tapadású abroncsok miatt hátrafelé kellett figyelnie, így Magnussen simán eljött az élen, mögötte viszont óriási volt a tülekedés, aminek a két Alpine itta meg a levét. Az első öt sorrendje nem változott (Magnussen, Verstappen, Russell, Norris, Sainz), mögöttük azonban Ocon és Alonso nem bírt magával. A kétszeres világbajnok a négyes kanyarban kívülről próbálta előzni a csapattársát, aki leterelte a kerékvetőre, amitől a spanyol kis híján elveszítette az uralmat az autója felett, és megcsúszva ütött egy szép kis lyukat Ocon autójának oldalán.

Alonso és Ocon első összeérése:

Majd a második:

 

Ezzel ráadásul nem volt vége a kettejük csörtéjének, az első kör végén ugyanis Alonso a célegyenes elején nekiment Ocon jobb hátsójának, leborotválva ezzel a saját első szárnyát. A 41 esztendős veterán természetesen a csapattársát okolta, miközben jöhetett ki szárny és kerékcserére, kiírva ezzel magát a pontokért vívott harcból.

Eközben az élmezőnybe is zajlottak az események. Az első kör végén Magnussen, Verstappen, Russell, Norris, Sainz, Ocon, Alonso, Hamilton, Pérez, Leclerc, Gasly, Stroll, Vettel, Ricciardo, Albon, Schumacher, Latifi, Cunoda, Csou és Bottas volt a sorrend. A legtöbb helyezést az utolsó rajtkockából induló Schumacher javította, aki Alonso kiválásával együtt öt helyet jött előre.

Magnussen percei meg voltak számlálva az első helyen, Verstappen ugyanis már az első kör végén támadta őt (a Red Bullt pedig Russell szorongatta), miközben Sainz már előzött is, és Norris lehagyásával feljött a negyedik helyre. A dán pilóta a 2. kör végén kapitulált a hollanddal szemben a célegyenes végén, majd a következő körben Russell is követte a példáját, hogy néhány kanyar múlva Sainz is megelőzze a tehetetlen Haast.

Ezután arra számíthattunk, hogy a kétszeres világbajnok begyújtja a rakétákat, és eltűnik a távolban, de nem tudta magáról leszakítani a jobban tapadó gumikon remek tempót autózó britet, sőt, Russell a 10. körben DRS-távolságon belülre ért mögötte, és hamarosan a célegyenes végén meg is támadta a Red Bullt. Ezután körökön át élvezhettük a kőkemény de fair párharcot, amit végül a Mercedes versenyzője nyert meg, amikor a 15. körben a négyes kanyar előtt legyorsulta Verstappent.

Russell és Verstappen hatalmasat csatázott:

A holland ekkorra már egyértelműen szenvedett a közepes keveréken, aminek következtében a 19. kör elején Sainz bevetődött mellé a célegyenes végén, a két autó pedig össze is ért, és a Ferrari jobb hátsója megrongálta a Red Bull szárnyának bal véglapját, ami rövidesen le is szakadt. Verstappen eközben lélegzetvételnyi szünethez sem jutott, mert a 4. helyre felzárkózó Lewis Hamilton már ott lihegett a nyakán. A páros a 18. körben nagyon közel került egymáshoz a hatos kanyar előtt, Hamilton azonban kivárt, és a célegyenesben DRS-el elment a holland mellett.

Russell végül 4 másodperces előnnyel nyert a végén az abroncsokkal szenvedő Sainz előtt, akit Hamilton fél másodpercre megközelített, de megelőzni már nem tudta. Ez viszont csak a pontok szempontjából lett volna lényeges, a spanyol ugyanis 5 helyes rajtbüntetést cipel a futamra motorcsere miatt, ami azt jelenti, hogy harmadik helyével Hamilton bebiztosította a Mercedes első sort vasárnapra.

Sainz és Verstappen összeérése:

A hétszeres világbajnoktól hat másodperccel leszakadó Verstappen a negyedik helyre hozta be a sérült autóját, míg az ötödik a kilencedik rajtkockából felzárkózó csapattársa lett. Pérez mögött 1,2 másodperccel Leclerc végzett a 6., és a monacóitól 12,5 másodpercet kapó Norris a hetedik helyen, miközben Magnussen a még egy pontot érő 8. pozícióba hozta be a Haast.

A dán mögött az a Sebastian Vettel lett a kilencedik, aki a futam során hatalmas csatát vívott a csapattársával. Az Alpine-okkal ellentétben ők nem értek össze, de nagyon közel álltak hozzá, amikor Stroll brutálisan leszorította az őt nyitott DRS-el támadó németet a fűre a hármas kanyar után, amiért később tíz másodperces büntetést kapott, így a 12. helyett a 17. pozícióban végzett.

Stroll manővere:

A 10. rajtkockát Gasly, a 11.-et pedig Ricciardo szerezte meg, akit a 20. helyről végül 8 helyet javító Mick Schumacher követett Csou, Bottas, Alonso, Cunoda, Stroll, Ocon és Latifi előtt. A futam egyetlen kiesője Alex Albon lett a Williamsszel.

A Brazil Nagydíj sprinjtének végeredménye:

Friss