A Ferrari többek között egy beugratós húzásnak is köszönheti, hogy az Abu-dzabi Nagydíjon Charles Leclerc-rel Sergio Pérez előtt végzett, és a monacói pilóta ezáltal megszerezte a második helyet az összetettben.
A Ferrarinak nagy csatában sikerült elkapnia Charles Leclerc-rel Sergio Pérezt az Abu-dzabi Nagydíjon, amivel a monacói pilóta megszerezte az egyéni pontversenyben a második helyet mexikói riválisa előtt. Mindezt úgy, hogy Leclerc Pérezzel ellentétben egykiállásos taktikával teljesítette a versenyt, amelynek végén csupán 1,3 másodperccel ért célba a 11-es rajtszámú Red Bull előtt.
Közel 33 körön át Leclerc a harmadik helyen haladt Pérez mögött, a 33. kör végén azonban a Red Bull másodszor is behívta a mexikóit. A közvetítésben is hallható volt, ahogy Leclerc-nek azt mondta a versenymérnöke, hogy csinálja az ellenkezőjét annak, amit ellenfele tesz, azaz, ha Pérez nem áll ki, akkor hajtson a bokszba és fordítva. Leclerc pedig utólag elárulta, hogy ez csak egy csel volt, és akkor sem állt volna ki, ha Pérez nem teszi ezt meg. A Red Bull viszont bekapta a csalit, és egy esetleges elévágást megakadályozandó, a bokszba rendelte a pilótáját.
„Minden, amit csináltunk, pontosan az volt, amit akartunk. Ez volt a terv. Most már elmondhatom, hogy beugrattuk őt, hogy azt gondolja, az ellenkezőjét fogjuk tenni annak, amit ő. Bekapta a csalit és másodszor is kiállt, úgyhogy mindent tökéletesen csináltunk. Nagyon büszke vagyok a kivitelezésre” – nyilatkozta Leclerc a futam után a Sky Sports-nak.
A Ferrari tehát mesterien került a Red Bull elé a stratégiával, ami azért is nagyon szó, mert az idei szezon során több alkalommal is megmutatták, hogy miként lehet tökéletesen elrontani a taktikát egy versenyen.
„A beugratós hívás a Red Bull ellen fantasztikus volt a csapattól – dicsért Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke. – Remek a csapatnak, a stratégáknak, miként az is az, hogy jó hétvégén vagyunk túl. A második hely az egyéni és a konstruktőri pontversenyben tükrözi a szezont, de ma jó munkát végeztünk. A Rd Bull beetetése volt a helyes döntés, és összességében jól csináltuk. Boldog vagyok a csapat miatt. Amikor hibázunk, rengeteg a kritika, de tudom, hogy ezek a srácok nagyon jól tudnak teljesíteni.”
Binotto azt ugyanakkor kiemelte, hogy a Red Bullnak volt jobb a tempója, és csak azért tudtak Pérez előtt végezni, mert szerinte hibába hajszolták őket.
Péreznél semmiképp nem működött volna az egy kiállás?
Persze már sosem tudjuk meg, mi lett volna, ha a Ferrarinak nem sikerül beugratnia a Red Bullt, de Christian Horner csapatfőnök elmondása alapján Pérezzel mindenképpen kiálltak volna másodszor is, a mexikói autóján ugyanis eléggé kopott a jobb első gumi, ráadásul 6 körrel régebbiek voltak a kerekei a Ferrarin levő kemény abroncsoknál, így fennállt a kockázata, hogy Leclerc előbb-utóbb mindenképpen elkapta volna őket.
„Azzal néztünk szembe, hogy vagy döglött légy lesz belőlünk az etap végére, vagy megpróbálunk támadni. Mi azt választottuk, hogy támadunk, és szerintem még egy kör, és utolérte volna” – nyilatkozta Horner.
Csakhogy több kör már nem volt, és nem is biztos, hogy kellett volna legyen, ha Pérez nem veszít időt több alkalommal is az utolsó etapja során. De veszített többek között Lewis Hamilton megelőzésével (a hétszeres világbajnok az első próbálkozás után visszaelőzte, és még egy körön át feltartotta), valamint a lekörözések során is. Pérez utólag elmondta, hogy Pierre Gasly például különösen kitolt vele.
„Egyértelmű, hogy veszítettem egy kicsit, talán egy másodpercet, vagy többet. Világos volt, hogy kék zászlóznak neki, de csatában volt, ilyenkor pedig nagyon nehéz feladni a pozíciód – nyilatkozta utólag Pérez, aki menet közben át is integetett Gasly-nak. – Szerintem azon agyalt, hogy előzzön-e, de odaértem mögé, és azt hittem, nyitva hagyta az ajtót, úgyhogy rámentem a résre. Szerencsére sikerült fékeznem az utolsó pillanatban, különben összeütköztünk volna. Normál körülmények között ez büntetést ért volna Pierre-nek, de ez volt az utolsó verseny, és csak boldog vagyok, hogy hazamehetek és nem kell semmit megvitatni. Néha előfordul az ilyen.”
Pérez emellett azt is elmondta, hogy az egykiállásos stratégián levő csapattársa mögött is veszített némi időt a második etapjában, mivel nem nyomta annyira, amennyire tudta volna, hiszen a hollandnak jobban kellett vigyázni az abroncsaira. „Ilyen a sport, néha nyersz, néha veszítesz. Ma a Ferrari és Charles fantasztikus versenyt futott, remekül kezelték a gumikat, és erősebbek voltak nálunk” – összegzett.