Az FIA szigorította a WRC gyártókra vonatkozó tesztelési szabályokat a saját tesztterületen kívül sorra kerülő gyakorlásokat illetően.
2023-ban mindössze 21 napot tesztelhetnek a WRC gyártói a saját tesztterületen kívül, ami azt jelenti, hogy a 13 futamos szezon során, ha három versenyző szeretne tesztelni, akkor csupán fél napot gyakorolhatnak.
Idén minden versenyző 1 napot tesztelhetett a futamok előtt.
Az új szabályok szerint a versenyzők megoszthatják az autót a teszt során, amennyiben ugyanazt az autót használják, ugyanakkor arra is van lehetőség, hogy a teszteket csak egy versenyző végezze.
Nem változott az a szabály, mely szerint csak Európában lehet tesztelni.
A WRC gyártói saját tesztterülettel is rendelkeznek, ez a Hyundai és Toyota esetében Finnországot, az M-Sportnál az Egyesült Királyságot jelenti. Ezen helyszíneken korlátlan marad a tesztelési lehetőség.
További változások már a versenyeket is érintik, ugyanis a murvás futamok esetében a nap első szakasza előtt nem kerül sor szervizelésre.
A csapatok összesen 28 gumit használhatnak egy futam során, ez azonban kevesebb és több is lehet, ha azt engedélyezi az FIA. A Monte-Carlo Rallyn például 38 gumit lehet használni.