A világ legnehezebb tereprally versenye öt nap múlva kezdődik, de a TOYOTA GAZOO Racing Dakar Team már kicsomagolta és összeállította három GR DKR Hilux T1+ versenyautóját a Sea Camp-ben, a szaúd-arábiai Janbu városa mellett. A következő lépés egy alapos teszt lesz, mielőtt a 2023-as Dakar utolsó adminisztrációs lépéseit megkezdenék.
A verseny 11 kmilométeres prológja, amely az első szakasz rajtsorrendjét határozza meg, 2022. december 31-én délután rajtol, maga a verseny pedig 2023. újév napján kezdődik.
A TGR számára a 2023-as Dakar Rally célja a tavaly megszerzett első hely megvédése. A katari Nasser Al-Attiyah és a francia navigátora, Mathieu Baumel a 2022-es Dakaron második győzelmét szerezte a csapatnak – az első toyotás győzelmük 2019-ben volt -, és most is a verseny esélyesei.
„A Dakar-rali valóban a legnagyobb! Nagyszerű évünk volt, megnyertük az első W2RC címet. De szeretnénk még egy Dakar-győzelmet felvenni a listára, és biztosak vagyunk benne, hogy az autó elég jó ahhoz, hogy meghozza ezt a győzelmet” – mondta Nasser Al-Attiyah.
Csapattársa, a dél-afrikai Giniel de Villiers a Dakar egyik rekordere, eddig hússzor indult el a versenyen, a Toyotával ez lesz a 13. Dakarja. 2009-ben Volkswagennel nyert, és további hétszer állt a dobogón, amiből ötször a Toyotának szerzett top3-as eredményt. Húsz versenyen csak egyszer végzett a legjobb tízen kívül, és természetesen most is egy magabiztos célba érkezés lesz a legfontosabb számára. Giniel de Villiers navigátora a szintén dél-afrikai Dennis Murphy.
A háromautós gyári Toyota csapat harmadik párosának, a dél-afrikai Henk Lategannek és Brett Cummings navigátornak az első két Dakar Rally a közös tanulásról szólt. 2021-ben, az első versenyükön a páros súlyos balesetet szenvedett az ötödik szakaszon, Lategan kulcscsontja el is tört. 2022-ben már célba értek a 31. helyen, de két szakaszgyőzelmet is arattak.
A 2023-as Dakar az egyik legnehezebbnek ígérkezik, 14 speciálszakaszból áll, ami kettővel több, mint az előző években megszokott 12 nap. Az útvonal is nehezebb lesz, ezúttal mélyebben hatolnak be Szaúd-Arábia Empty Quarternek nevezett sivatagába. Ha ehhez hozzáadjuk a késői pihenőnapot, amely jóval a verseny fele után jön, valamint a szakaszok közepén lévő pihenő- és tankolási pontok eltávolítását, akkor egyértelmű, hogy a mostani Dakar nagyon kemény lesz.
A csapat versenyautója, a GR DKR Hilux T1+ folyamatos fejlődésen ment keresztül a legutóbbi Dakar óta: megnyerte a W2RC-t Nasser Al-Attiyah-val, és Giniel de Villiers egy újabb bajnoki címet szerzett a Dél-afrikai Rally-Raid bajnokságban. Az autó megbízhatóságát és tartósságát érintő fejlesztése után a csapat biztos abban, hogy még jobb autót épített, mint amelyik 2022-ben megnyerte a versenyt.
„Lenyűgöző évet építettünk fel erre a versenyre, amelyet idén januárban a Dakaron aratott győzelemmel kezdtünk. Ezt követte a W2RC cím, valamint a dél-afrikai rally-raid bajnoki győzelem, így úgy érezzük, hogy rendkívül jól felkészültünk a versenyre. Most már csak azt akarom, hogy lendüljön a zászló, hogy versenyezhessünk, hogy meglássuk, mit tud a legújabb GR DKR Hilux T1+ a versenytársakhoz képest” – nyilatkozta Glyn Hall, a TGR Dakar csapatfőnöke.