back to top
2024. november 24. 06:04

KezdőlapWRCEnnyi Rally1-es autó épült 2022-ben

Ennyi Rally1-es autó épült 2022-ben

-

A Rally1-es versenyautók első évében a három gyári csapat összesen 29 autót épített. Érdekes módon nem a Fiestáról Pumára váltó M-Sport, hanem a Toyota gyártotta a legtöbb Rally1-es versenyautót.

A japánok összesen 11 Yarist állítottak négy kerékre. Az első három karosszérival csak teszteltek, a maradék nyolcat pedig egyenletesen elosztották a 13 fordulóra, így a kocsik 6-7 versenyt teljesítettek, összesen 52 alkalommal álltak rajthoz a szezonban. A legsikeresebb az 5-ös alvázszámú Yaris volt, Kalle Rovanpera négy versenyt nyert vele, a Montén negyedik lett, Belgiumban pedig szuperralyzott.

Rovanpera
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

A Hyundai és az M-Sport egyaránt kilenc Rally-es modellt épített. A koreai márka két autót kizárólag tesztekre használt. Az egyes alvázszámú I20 csak két versenyt ért meg, Horvátországban Solberg balesetezett vele és az autó kigyulladt. A legnagyobb gépromboló a csapatban Solberg volt, mert az egyes mellett a hatos számú autót is totálkárosra törte amikor az autó ötödik versenyén Finnországban felborult vele. A svéd versenyzett a kettes számú autó egyetlen futamán is, a Montén, amikor az utastérbe jutó kipufogógáz miatt fel kellett adniuk a versenyt. Komoly hiba lehetett, ha az az I20 N utána már nem állt rajthoz.

A Hyundai a Japán Rallyn is elveszített egy autót, a 4-es alvázszámú i20 N Rally1 Sordo alatt égett porrá. A koreai csapat összesen 32 alkalommal állt rajthoz a Rally1-es autókkal a 2022-es szezonban.

Sordo
Fotó: Dirtfish

Az M-Sport a 9 darab elkészíült Pumából kettőt használt kizárólag tesztekre, aztán egyik autójuk az első versenyen megsemmisült, miután Adrien Fourmaux totálkárosra törte az 5-ös alvázszámú Pumát.

A maradék hat autó még több mint 50 versenyen rajthoz állt, és a Ford Puma volt az egyetlen Rally1-es amelyet nem csak WRC futamon láthattunk. A szezon közben két autót épített a csapat, a 7-es számú áprilisban a Horvát Rallyn versenyzett először, a 8-as pedig augusztusban Finnországban állt rajthoz és ez a kocsi csak négy versenyt teljesített. A gyűjtők számára valószínűleg a 3-as lenne a legértékesebb, ezzel aratta a csapat egyetlen WRC győzelmét Loeb a Montén.

M-Sport
Fotó: Joerg Mitter / Red Bull Content Pool

Friss