Nagyon takargat valamit az autója padlólemezénél az MCL60-ast a bahreini teszt előtt bejárató McLaren.
Holnap, azaz február 23-án megkezdődik a Forma-1 idei előszezoni tesztje Bahreinben, de két istálló, a McLaren és a Haas már ez előtt pályára gurult a szahíri pályán, hogy filmes nap keretében körözzön.
Sending it in the #MCL60! 🤩
👀 That popping papaya
🔊 That roaring engineWatch @LandoNorris drive it for the first time. 👇
— McLaren (@McLarenF1) February 21, 2023
A wokingi istálló mindkét pilótája, Lando Norris és az újonc Oscar Piastri is vezethette az MCL60-ast, amelyről a csapat videót is közzétett, ám furcsa módon kitakarta a kocsi padlólemezét. Persze az F1-ben bevett szokás a titkolózás, de főként a diffúzorral szoktak hasonló „bújócskát” játszani.
Az éles szemű Twitter-felhasználók a felvételeket kikockázva pedig észrevették, hogy a McLaren néhány frame-et fedetlenül hagyott, és ezeken igencsak érdekes dolgok látszódnak.
A nem túl jó minőségű képek alapján ugyanis úgy tűnik, hogy az MCL60-as padlólemezén van egy nyílás, ami akár egy S-csatorna is lehet, de mindenképpen olyasmi, amit a csapat a lehető legtovább takargatni próbál, és ami a bemutatón még nem volt ott az autón, ahogy más csapattól sem láttunk eddig ilyesmit (a Ferrarin van S-csatorna, de máshol). Emellett az autó orra is más lett, Bahreinben ugyanis egy keskenyebb hegyű, légbeömlős változattal köröztek.
Természetesen a McLaren fotókat is kiadott a bahreini filmes napról, amelyen 100 km-t tehettek meg az új autóval, de nyilvánvalóan ezek egyikéből sem kapunk választ a padlólemezzel kapcsolatos kérdésekre.
A fura, nyílásszerű folt a padlólemezen:
@ScarbsTech Something interesting going on with the Mclaren floor? pic.twitter.com/sEqyCvLi7X
— Chris (@Locoblade) February 21, 2023
A Haas is körözött
A szintén Bahreinben filmező amerikai istálló nem próbálta meg leplezni a VF-23-as modell egyetlen részletét sem, de azért ezen is van érdekes újítás (ami már a silverstone-i bejáratás során is látható volt). Méghozzá az első szárnyon, amelynek véglapjának belső oldalára a csapat apró szárnyakat helyezett el. A megoldás hasonlít ahhoz, amit az Aston Martin csinált a tavalyi szezon után betiltott hátsó szárnyával.
Sometimes innovations are brought by the 'minor' teams!
Aston surprised us last year with their unique rear wing endplates (giving them a big downforce boost)
This time it's @HaasF1Team turn… and they did that through a winglet on the endplate!👀
(Spotted by @The_Pocisk) #F1 pic.twitter.com/SxEX2E7zE3
— F1 Data Analysis 📈 (@F1DataAnalysis) February 21, 2023
Csak blöffölt a McLaren?
A McLaren nagy titkolózását látva jogosan merül fel a kérdés, hogy a bemutatója után óvatosan nyilatkozó, az MCL60-assal nem teljesen elégedett wokingi istálló csak altatott, vagy a különös kialakítású padlólemeze sem hoz annyit a konyhára, amitől már bizakodva kezdhetik az évet?
„Értékelve a tavalyi teljesítményünket, számos olyan területet meghatároztunk, amelyen van lehetőség a fejlődésre. A jó hír, hogy szinte az összeset orvosoltuk. Nem akarom túlságosan belemenni a részletekbe, de egyértelműen főként az aerodinamikáról van szó – nyilatkozta a bemutató után Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke. – A Forma-1-ben minden az aerodinamikáról szól, úgyhogy ebben nincs semmi rejtély, de vannak területek, például a gumikkal történő interakció, amelyeken dolgoznunk kellett, és ezt meg is tettük a tél folyamán.”
„Aztán vannak az autónak más területei, amelyeken fejlesztésekkel fogunk javítani az év korai szakaszában. Úgyhogy örülünk, de nem teljes mértékig vagyunk elégedettek a bemutatott autóval, viszont optimisták vagyunk, hogy hamarosan jókorát léphetünk előre.”
A McLarennél tehát úgy vélték, hogy nem tartanak ott az idei autóval, ahol szeretnének, ami értelemszerűen nem teheti optimistává őket az idénykezdet előtt.
„Mindig nehéz megmondani, hogy a tél során látott fejlesztés mit jelent az erősorrend tekintetében, ezért igyekszünk magukhoz viszonyítani. Mint mondtam, miközben a legtöbb területen mindannyian elégedettek vagyunk az autó fejlődésével, van néhány terület, néhány nagyon erős irány, amelyet a fejlesztés során kicsit későn realizáltunk. Ezért nem feltétlenül voltunk képesek előnyt kovácsolni ezekből ilyen rövid idő alatt. Ezért is beszélek a szezon kezdete után érkező fejlesztésekről, mert ebben az értelemben véve realista vagyok” – magyarázta Stella.
„Bizonyos módon ezt magunkhoz viszonyítjuk, de ez annyira versenyképes játék, hogy meg lennék lepve, [ha azonnal odaérnénk]. Normál esetben teljes mértékben elégedettnek kellene lenned és kiaknáznod a lehetőségeket ahhoz, hogy elérd a céljaidat.”
Stella az Azeri Nagydíj környékét jelölte meg, mint lehetséges időpontot a fejlesztések érkezésére, de természetesen ez sincs kőbe vésve. „Meglátjuk, hogy mennyire gyorsan tudjuk megvalósítani ezt a projektet” – tekintett előre.
FRISSÍTÉS
Craig Scarborough, az egyik elismert F1-es technikai szakértő is reagált a McLaren padlólemezéről készült képekre, és azon az állásponton van, hogy a csatornának gondolt sötét rész nem más, mint árnyék.
I'm getting lots of questions about the 'hole' in the McLaren floor.
To me, it appears to be shadows on the ramp and side-impact-structure cover.#F1 #f1tech pic.twitter.com/h0wuIr1nA8— Craig Scarborough (@ScarbsTech) February 22, 2023