2024. április 27. 02:14

KezdőlapF1Már a rajt előtt támadják a Ferrari trükkös megoldását?

Már a rajt előtt támadják a Ferrari trükkös megoldását?

-

Még el sem kezdődött az idei szezon, de máris megérkezett az első megkeresés az FIA-hoz a Ferrari egyik idei megoldásával kapcsolatban.

A Ferrari nem rejtegette az idei autóját, és már a Fioranóban tartott bemutatón pályára gurult vele, hogy teljes pompájában megmutassa azt a világnak. Így aztán arra is fény derült, hogy a maranellóiak egy, a korábban F1-szerte elterjedté vált, az új generációs autókon azonban első ízben látott S-csatornát épített az SF-23-asba. A csatorna bejárata az oldalsó légbeömlők előtti függőleges nyílás, a kijárata pedig a glória talapzatánál kissé hátrébb található.

Ferrari SF-23
Az S-csatorna kijárata a fekete hűtőrácsok mellett, belül látható Fotó: Scuderia Ferrari

Az S-csatorna az autó hátulja felé áramló levegő áramlását hivatott optimalizálni, és természetesen a rivális istállók figyelmét is felkeltette, így a Formu1a.uno értesülései szerint már meg is érkezett az FIA-hoz az első megkeresés az egyik ellenféltől a megoldás szabályosságával kapcsolatban.

Ez persze még nem jelenti azt, hogy a maranellóiak szabálytalan autót építettek, és egy szezon során rengeteg ilyen megkeresést kap az FIA, de azt mindenképpen mutatja, hogy a Ferrari S-csatornája legalább egy riválist érdekel. Az efféle tisztázásoknak ráadásul nemcsak az az értelme, hogy az FIA kijelentse, a megoldás szabályos, és a többi csapat is elkezdhessen dolgozni a sajátján (amennyiben akar és tud is), hanem az is, hogy a szövetségtől megtudják az összes, általa kiadható részletet a koncepcióról.

Hogy más is fejleszt-e saját S-csatornát az idén, az persze még akkor sem biztos, ha az FIA mindent rendben talál a Ferrari verziójával, hiszen az SF-23-ast vélhetően a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy ezzel a megoldással legyen hatékony, miközben nem ez az egyetlen innovatív fejlesztés az autón. „Lesz két-három nagyon érdekes megoldásunk az SF-23-on, és még néhány elrejtve” – idézi a Ferrari egyik technikusát az olasz portál, még az autó bemutatója előttről.

Mesteri húzással vághat vissza az idén a nagyon megváltozó Ferrari?

Már Fioranóban látszott, hogy mi az irány?

A Formu1a.uno érdekes fejtegetésbe ment bele azzal kapcsolatban is, hogy a fioranói bejáratáson az SF-23-as egy közepes leszorítóerőt igénylő pályákon használt, először a tavalyi Kanadai Nagydíjon bevetett hátsó szárnykonfigurációval körözött. Ez a szárny pedig nem megfelelő a nagy leszorítóerőt igénylő fioranói pályára, és Bahreinben is inkább a magas leszorítóerő felé szoktak elmozdulni a csapatok.

Ez pedig két dolgot jelenthet: a Ferrari vagy nem akarta megmutatni nagy leszorítóerős csomagját már a bejáratáson, vagy sikerült olyannyira hatékonnyá tenni az SF-23-ast, hogy egy ilyen csomaggal is elboldogul majd egyes, magas leszorítóerőt igénylő helyszíneken, ezáltal sokat nyerve az egyenesekben.

Hogy melyik opció fedi a valóságot, vélhetően már holnap, azaz február 23-án, a bahreini tesztelés első napján kiderül.

Friss