back to top
2024. november 22. 23:01

KezdőlapF1Időpontok, pilótafelállások - Ezt kell tudni a ma kezdődő F1-es tesztről!

Időpontok, pilótafelállások – Ezt kell tudni a ma kezdődő F1-es tesztről!

-

Vége a várakozásnak, a bahreini teszteléssel kezdetét veszi az idei Forma-1-es szezon. A csapatok három napon át gyakorolhatnak az idénnyitó helyszínén.

A mai nappal kezdetét veszi Bahreinben az idei Forma-1-es szezon előtti teszt, amelyen először láthatjuk teljes pompájukban a 2023-as autókat. Persze az összes istálló pályára vitte már forgatási napon az idei konstrukcióját, de a legtöbben azért igyekeztek elrejteni a fontosabb részleteket, a Red Bull pedig gyakorlatilag semmit nem mutatott meg az RB19-esből, így az első tesztnap reggelének legjobban várt momentuma mindenképpen a világbajnok istálló versenygépének megjelenése lesz.

Ami a versenyzőket illeti, a 20 fős mezőnyből csak 19-en vesznek részt a teszten, Lance Stroll ugyanis nemrég biciklis balesetet szenvedett, és a teljes három napos gyakorlást kihagyja. Helyére az első nap délelőttjén az Aston Martin egyik tartalékja, a tavalyi Forma-2-es bajnok Felipe Drugovich ugrik be, a második és harmadik napot illetően a csapat pedig még nem döntött arról, hogy Fernando Alonso mellett ki vezetheti az AMR23-ast.

A Haas forgatási napon már pályára is lépett a héten

Két újoncot is köszönthetünk Szahírban, mint ahogyan tavalyhoz képest hiányzók is lesznek, hiszen Sebastian Vettellel, Mick Schumacherrel és Nicholas Latifivel sem találkozhatunk az idén. Persze a Mercedes tartalékjaként Schumacher szereplésére még van némi esély.

Bemutatkozik viszont Oscar Piastri a McLarenben és Logan Sargeant a Williamsben, illetve főállású pilótaként a tavaly a grove-iaknál Monzában beugró Nyck de Vries is az Alpha Tauriban.

Hiába nem állt még soha ilyen kevés tesztnap a csapatok rendelkezésére a szezon előtt, továbbra is csak egy autóval körözhetnek, azaz a vesrenyzőknek meg kell osztania a munkát. Amennyiben minden flottul megy, minden csapat úgy tervezi a programot, hogy két pilótája 1,5-1,5 napot tölthessen teszteléssel. Alább összeszedtük az eddig ismert tesztbeosztásokat.

Csapat Csütörtök Péntek Szombat
Red Bull Verstappen Perez (de.)/Verstappen (du.) Perez
Ferrari Sainz (de.)/Leclerc (du.) Sainz (de.)/Leclerc (du.) Leclerc (de.)/Sainz (du.)
Mercedes Russell (de.)/Hamilton (du.) Hamilton (de.)/Russell (du.) Russell (de.)/Hamilton (du.)
Alpine Gasly (de.)/Ocon (du.) Ocon (de.)/Gasly (du.) Gasly (de.)/Ocon (du.)
McLaren Piastri (de.)/Norris (du.) Norris (de.)/Piastri (du.) Gasly (de.)/Ocon (du.)
Alfa Romeo Zhou (de.)/Bottas (du.) Zhou Bottas
Aston Martin Drugovich (de.)/Alonso (du.) ? ?
Haas Hulkenberg (de.)/Magnussen (du.) Magnussen (de.)/Hülkenberg (du.) Hulkenberg (de.)/Magnussen (du.)
AlphaTauri Tsunoda (de.)/De Vries (du.) Tsunoda (de.)/De Vries (du.) De Vries (de.)/Tsunoda (du.)
Williams Albon (de.)/Sargeant (du.) Sargeant Albon

 

Ami a tesztelés időtartamát illeti, magyar idő szerint mindhárom nap reggel 8 órától (Bahreinben ez délelőtt 10) délután 17:30-ig zajlik a tesztnap, amelyet 12:15-től 13:15-ig egyórás ebédszünet szakít félbe.

A tesztelést előfizetés fejében bárki élőben nyomon követheti az F1 TV közvetítésében, de a Rallycafe.hu-n folyamatosan frissülő tudósításban is beszámolunk az eseményekről, illetve rendre jelentkezünk a legfrissebb hírekkel is.

Mennyire érdemes komolyan venni a teszten látottakat?

Természetesen már most megannyi kérdés foglalkoztatja a rajongókat: az idén is gyors lesz-e a Red Bull?, feltámad-e a Mercedes?, visszavág-e a Ferrari? Tesztelésről lévén szó, ezekre a kérdésekre nem fogunk tökéletes választ kapni, hiszen nem tudni, hogy ki „altat” éppen, de azért a körülményeket számításba véve utólag le lehet majd vonni előremutató következtetéseket.

Az biztos, hogy három nap és a rendelkezésre álló gumimennyiség édeskevés arra bármelyik csapatnak, hogy mindent teszteljen, amit tesztelni szeretne, ezért minden istállónak kompromisszumokat kell majd kötnie. És mivel mindegyikük máshogy fogja majd megközelíteni az előtte álló három napot – adott esetben eltérő időpontban tesz majd meg kevés üzemanyagos és/vagy megtankolt autós köröket, máskor tekeri lejjebb kicsit a motorját, más lesz az autó egyensúlyának hangolásához használt üzemanyag mennyisége és a többi –, pusztán a tabella nem sok mindent fog elárulni anélkül, hogy az ember ne tudná, mit nézzen.

A McLaren is körözött Bahreinben a hét elején

Valamint a mai, rengeteg adattal operáló Forma-1-ben a szándékos altatás már nem igazán játszik szerepet, hiszen a csapatok mindegyike a lehető legtöbbet akarja tanulni a három nap során, és ilyenkor nincs értelme szándékosan visszafogni a tempót. És persze az új autó határait kiismeri igyekvő pilóták sem fognak direkt lassabban menni.

Ettől még persze a fentebb taglalt változók miatt nem lesz tiszta a kép, de sok kérdésre azért – még ha nem is teljesen – így is választ kapunk majd, vagy legalábbis közelebb kerülünk a megfejtéshez.

Friss