back to top
2024. november 22. 19:58

KezdőlapF1Rajtbaleset egy teszten? - Bahreinben majdnem összehozták (videó)

Rajtbaleset egy teszten? – Bahreinben majdnem összehozták (videó)

-

Igencsak abszurd és szükségtelen lett volna összetörni egymást a bahreini tesztelés második napjának felénél, de az FIA rajtgyakorlata kis híján ezt eredményezte.

Már a tavalyi szezon előtti teszten is láthattuk, hogy az FIA különböző procedúrákat gyakorol a délelőtti, illetve a délutáni etapok végén. Nincs ez másképp az idén sem, tegnap például egy, a dupla sárga zászlós szakaszokon bevezetni tervezett újítást próbáltak ki – azt, hogy a versenyzőknek 80 km/h-ra kell lassítania ilyen esetekben –, de tesztelték a VSC-fázis helyes alkalmazását is.

A Ferrari volt a leggyorsabb, Hamilton autóját javítani kellett – bahreini teszt 2. nap, délelőtt

Ma pedig az ebédszünet előtti percekben rajtgyakorlatra került sor a célegyenesben az arra vevő csapatokkal. A tíz istállóból végül hét autó (az Aston Martin, az Alpha Tauri és a Red Bull maradt ki) sorakozott fel a rajtrácsra, hogy előbb megtegyen egy felvezető kört (vélhetően ez is teszt volt az FIA-tól, hiszen a futamok előtt is van példa arra, hogy valami miatt extra felvezető körre van szükség), majd elpróbáljon egy rendes rajtot.

Az öt piros lámpa annak rendje és módja szerint ki is gyulladt, ám amikor egyszerre elaludtak, csak Kevin Magnussen, Carlos Sainz és Lewis Hamilton rugaszkodott el a rajtrácsról, a többiek állva maradtak. Ez különösen a Sainz elől induló Lando Norris és a Hamilton elől rajtoló Esteban Ocon esetében volt problémás, mert a Ferrari és a Mercedes pilótájának is félre kellett rántania a kormányt.

Ezt mindketten sikeresen meg is tették, majd a fékbe tapostak és megálltak (ha versenyről lett volna szó, nyilván továbbmennek). Végül az állva maradt pilóták szintén elrajtoltak egyesével.

Hogy mi okozhatta a félreértést, azt egyelőre nem tudni, de ugyanúgy elképzelhető, hogy a versenyirányítás és a csapatok között volt valamilyen kommunikációs zavar, mint az, hogy a csapatok és a pilóták nem értették meg egymást. Az el nem rajtoló versenyzők talán azt hihették, hogy a versenyhétvégék szabadedzéseinek végéhez hasonlóan egyesével történik a rajt, és nem fog mindenki elindulni a piros lámpákra.

Mindenesetre a Ferrarinál, a Mercedesnél, az Alpine-nál és a McLarennél is hálát adhatnak az égieknek, illetve Sainz és Hamilton reflexeinek, hiszen egy-egy baleset szinte biztosan ezen négy csapat tesztnapjának (és adott esetben az egész tesztjének) a végét jelentette volna, ami ennyire kevés tesztelés mellett hatalmas csapással ért volna fel.

Amint a nyilatkozatokból kiderül, hogy mi okozta a kavarodást, frissítjük a cikket.

Friss