Sergio Pérez zárta az élen a bahreini tesztelést, ráadásul még a leglágyabb abroncsokra sem volt szüksége. Mögötte Lewis Hamilton és a délelőtt lerobbanó Valtteri Bottas volt a sorrend, míg a McLaren ezúttal is szenvedett.
Véget ért a bahreini Forma-1-es tesztelés, így legközelebb már a Bahreini Nagydíj első szabadedzésén fognak pályára menni a pilóták. A mai napon már az élcsapatoknál is előkerültek a leglágyabb keverékek, így sokkal jobb időket láthattunk, mint az előző két napon. Igaz, ezek nem reprezentatívak a jövő heti verseny szempontjából, hiszen ott a C4-es és a C5-ös abroncsok nem fognak szerepelni.
Valtteri Bottas grinds to an unfortunate halt! 😫#F1 #F1Testing pic.twitter.com/d8la4mBGkz
— Formula 1 (@F1) February 25, 2023
Délelőtt Charles Leclerc volt a leggyorsabb, aki 1:31.024 másodpercnél állt meg a második leglágyabb gumikon, 418 ezreddel megelőzve a C5-ösöket használó George Russellt. A saját műszakját a harmadik pozícióban záró Felipe Drugovich-nak már 1 másodpercnél nagyobb volt a lemaradása, de számára alighanem sokkal fontosabb, hogy 77 kört sikerült megtennie, hiszen könnyen lehet, hogy ő fogja pótolni Lance Strollt, ha a kanadai pilóta nem lesz alkalmas a versenyzésre.
Sergio Pérez a negyedik helyet foglalta el a félidőben, de neki még rendelkezésére állt a délután, ráadásul ekkor még inkább hosszabb etapokat ment, és C3-asnál lágyabb abroncsokat nem használt. A körözést egyébként pont miatta szakították meg először, még a nap elején, amikor az autó elejéről leesett az aerodinamikai mérőkeret egy darabja.
A délelőtti események összefoglalója
A második piros zászlóra az Alfa Romeo miatt volt szükség, miután Valtteri Bottas autójában bő egy órával az ebédszünet előtt megadta magát a Ferrari-motor. Azonban nem csak a hinwilieknek fájt a feje ilyesmi miatt: a McLarent továbbra is technikai gondok sújtották, így Oscar Piastri csak 44 kört tudott megtenni. Emellett Leclerc DRS-ének jobb oldali lapja felfelé meredezett, aminek következtében a Ferrari kénytelen volt visszatenni az alacsonyabb leszorítóerőt biztosító hátsó szárnyat.
Délutánra Pérez, Bottas és Alexander Albon maradt a volán mögött, a többi csapatnál pilótacsere történt. Ennek megfelelően az első háromnegyed órában az „újak” nem autóztak érdemi időt. Egyedül Pérez próbálkozott a javítással, de 6 századdal elmaradt akkori legjobbjától. Persze lehetett sejteni, hogy lesznek még sokkal gyorsabb körök is.
Ekkor Bottas visszajött a pályára, és a feltűnően sokat késlekedő Fernando Alonso is elhagyta a garázst. Utóbbi rögtön gyorsabb volt, mint a többi délutános, és érdekes módon (egy hűtőkört leszámítva) kétszer egymás után ezredre azonos időt futott. Nem sokkal később pedig tovább gyorsult, és az ötödik pozícióba jött fel a C3-asokon. Lewis Hamilton ekkor próbálkozott először gyorskörrel, de a Mercedes többször is lesodródott az ideális ívről, és korrigálnia kellett.
A taste of what's to come next week, perhaps? 😉#F1 #F1Testing pic.twitter.com/l1arPqkw7P
— Formula 1 (@F1) February 25, 2023
Magyar idő szerint nem sokkal 3 óra előtt Carlos Sainz is feltette a C4-eseket, és 138 ezredre megközelítette Leclerc idejét, így ekkor a két Ferrari állt az élen. Szűk 20 perc múlva pedig a helyzet még tovább javult a maranellóiak szempontjából, hiszen a spanyol pilóta mindössze 12 ezreddel bizonyult lassabbnak csapattársánál, igaz, ő sokkal jobb körülmények között autózhatott.
Ekkor Hamilton is megérkezett az élmezőnybe, egyelőre még csak a C3-asokon. Hamarosan viszont a Mercedesre is felkerültek a második leglágyabb abroncsok, és ekkor feljött a harmadik pozícióba, közvetlenül a Ferrarik mögé. Pérez szintén gyorsult, Alonso pedig valamelyest tudta tartani velük a tempót, de ez már nem volt annyira meglepő az előző két nap után.
A következő órában, ahogyan az ilyenkor lenni szokott a tesztelés vége felé, megkezdődött a tűzijáték. A Mercedes Hamiltonnak is felrakta a C5-ös abroncsokat, aki ezt kihasználva elsőként ment be 1:31 alá, egészen pontosan 1:30.781-gyel vette át a vezetést. A brit pilóta azonban nem sokáig volt az élen, ugyanis Pérez felülmúlta őt, ráadásul az eggyel keményebb C4-eseken.
Ekkor még nem volt vége, hiszen a mexikói pilóta tovább javított, és 1:30.305-tel már Leclerc tavalyi pole pozíciós is túlszárnyalta, ami akkor is figyelemre méltó, ha a monacói pilóta keményebb keverékeken érte el akkori idejét. A középmezőny pilótái is jeleskedtek: Bottas a C5-ösökön feljött a harmadik helyre, míg Cunoda és Magnussen a C4-eseken a hatodik, illetve a hetedik helyet foglalta el.
Az utolsó fél órában a mezőny tagjai inkább hosszú etapokat futottak, ráadásul a végén a szokásos módon jött az FIA tesztje a különböző procedúrákra vonatkozóan. Ezt a tervezett piros zászlót leszámítva nem volt megszakítás a délután folyamán. Összesen is csak négyet láthattunk a három nap során, amiből ráadásul az egyik nem technikai hiba miatt volt, és ez az autók rendkívüli megbízhatóságáról tanúskodik.
Checo tops the charts 💪
1:30.305 is the time to beat with 45 minutes to go! 💫#F1 #F1Testing pic.twitter.com/Mv6TOURiCK
— Formula 1 (@F1) February 25, 2023
Pérezé lett a legjobb idő
Mindez azonban nem jelenti azt, hogy minden csapat elégedett lehet ezen a fronton. A McLaren továbbra is küszködött, és Piastri, valamint Lando Norris messze a legkevesebb kört tette meg, a számláló 77-nél állt meg. A többiek kivétel nélkül elérték a 100-at, a legszorgalmasabb a Haas volt 171-gyel. Szöveges tudósításunkat ITT lehet olvasni a harmadik nap eseményeiről.
A harmadik bahreini tesztnap végeredménye
- Pérez, Red Bull, 1:30.305, C4 – 133 kör
- Hamilton, Mercedes, 1:30.664, C5 – 65 kör
- Bottas, Alfa Romeo, 1:30.827, C5 – 131 kör
- Leclerc, Ferrari, 1:31.024, C4 – 67 kör
- Sainz, Ferrari, 1:31.036, C4 – 76 kör
- Cunoda, AlphaTauri, 1:31.261, C4 – 79 kör
- Magnussen, Haas, 1:31.381, C4 – 95 kör
- Russell, Mercedes, 1:31.442, C5 – 83 kör
- Alonso, Aston Martin, 1:31.450, C4 – 80 kör
- Drugovich, Aston Martin, 1:32.075, C5 – 77 kör
- Norris, McLaren, 1:32.160, C3 – 37 kör
- Gasly, Alpine, 1:32.762, C3 – 56 kör
- Albon, Williams, 1:32.793, C5 – 136 kör
- Ocon, Alpine, 1:33.257, C3 – 76 kör
- Hülkenberg, Haas, 1:33.329, C3 – 77 kör
- Piastri, McLaren, 1:33.655, C3 – 44 kör
- De Vries, AlphaTauri, 1:38.244, C3 – 87 kör