2024. április 30. 12:52

KezdőlapF1Ilyenek a 2023-as F1-es autók fedélzeti kamerából (videó)

Ilyenek a 2023-as F1-es autók fedélzeti kamerából (videó)

-

A múlt heti teszten végre az összes 2023-as konstrukciót láthattuk menet közben, az F1 válogatásában pedig mindegyik fedélzeti kamerájából végignézhetünk egy kört.

A bahreini tesztelés befejeztével sem maradunk sokáig F1 nélkül, hiszen a héten már rajtol is a 2023-as szezon Bahreinben. Ám míg újra pályára nem gördülnek a csapatok, az F1 hivatalos YouTube-csatornája kedveskedett egy kicsit a rajongóknak, és mind a tíz idei autó fedélzeti kamerájából közzétett egy-egy kört a szahíri aszfaltcsíkról.

Sorrendben Sergio Pérezt (Red Bull), Carlos Sainzot (Ferrari), George Russellt (Mercedes), Pierre Gasly-t (Alpine), Oscar Piastrit (McLaren), Csou Kuan-jüt (Alfa Romeo), Fernando Alonsót (Aston Martin), Nico Hülkenberget (Haas), Nyck de Vries-t (Alpha Tauri) és Alex Albont (Williams) figyelhetjük a 16 perces videóban.

Az F1 szerkesztői vélhetően az adott pilóták teszten futott legjobb körét mutatták meg, de időeredményeket nem látunk, így ezt biztosan nem lehet kijelenteni. A kivételt Fernando Alonso jelentheti, hiszen tőle egy C3-as keveréken futott kört nézhetünk, miközben a legjobbját C4-es gumin érte el, de az a köre nem sikerült valami fényesen, így lehet, hogy szándékosan nem azt mutatták meg.

A videót IDE KATTINTVA lehet megnézni

A Red Bull érinthetetlen, a Ferrari még a dobogóról is lecsúszhat a bahreini szezonnyitón

Ezen kívül az F1 közzétett egy videót külön a teszt legjobb köréről is, amelyet az utolsó napon Sergio Pérez ért el. A mexikói pilóta 1:30.305-öt repesztett a C4-es, azaz a második leglágyabb gumin, amivel közel 4 tizedet adott Lewis Hamilton abszolút második helyet érő, C5-ös keveréken elért idejének.

Összehasonlításképpen a tavalyi bahreini teszten Max Verstappen 1:31.720-as, C5-ös gumin futott köre volt a leggyorsabb, míg a Bahreini Nagydíjon Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót 1:30.558-cal.

Kérdés, hogy Pérez körénél tud-e bárki jobbat majd a szezonnyitó időmérőjén, hiszen ott már nem lehet használni a C4-es keveréket, lévén a Pirelli a C1-C2-C3-as kiosztást bocsátja a csapatok rendelkezésére. Javulás azonban ezzel együtt is várható, hiszen a kvalifikáción már mindenki a lehető legjobban feltekeri a motorját, és a lehető legkevesebb üzemanyaggal fog menni, ami a teszt esetében nem feltétlenül van így (lásd a több mint 1 másodperces előrelépést a tavalyi teszt és időmérő között eltelt egy hétben).

Íme Pérez köre:

Friss