back to top
2024. november 22. 09:54

KezdőlapF1Hatalmas bajban a Mercedes - már most lemondhatnak az idei világbajnoki címről?

Hatalmas bajban a Mercedes – már most lemondhatnak az idei világbajnoki címről?

-

Toto Wolff realistán látja a Mercedes helyzetét a szezon első időmérő edzése után, és úgy véli, be kell látniuk, hogy a jelenlegi koncepciójukkal közép és hosszú távon nem lehetnek sikeresek.

A Mercedes jelentősen előrelépett a Bahreini Nagydíj pénteki napjáról a szombatira, és a beállítás-változtatásoknak köszönhetően jóval nagyobb teljesítményugrásra volt képes, mint remélte, ám ez is csak arra volt elég, hogy a hatodik és a hetedik rajtkockát megszerezzék, azaz még a tavalyi szezonnyitóhoz képest is hátrébb estek, miközben az előrébb végző versenyzőjük (George Russell) is több mint 6 tizeddel maradt el Max Verstappen pole-t érő idejétől.

A csúfos kezdés után Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elismerte, hogy hibás döntés volt kitartani a 2022-ben bevetett, csak általuk alkalmazott autókoncepció mellett, amelynek egyik jellegzetessége a rendkívül keskeny oldalszekrények. Az osztrák üzletember leszögezte, hogy amennyiben hosszú távon sikeresek akarnak lenni, változtatniuk kell.

„Nem hiszem, hogy végül ez a csomag versenyképes lesz. A tél során megtettük a tőlünk telhető legjobbat, most pedig újra kell szerveződnünk, le kell ülnünk a mérnökökkel, akik semmihez sem ragaszkodnak mereven, szóval nincsenek szent tehenek, és el kell döntenünk, hogy mi az a fejlesztési irány, amit követni akarunk annak érdekében, hogy versenyképesek legyünk és futamokat nyerjünk.”

Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj
Fotó: LAT Images

„Nem arról van szó, mint tavaly, hogy számos dobogós helyezés után végül odaérünk. Biztos vagyok benne, hogy tudunk versenyeket nyerni az idén, de a közép- és hosszú távot kell szem előtt tartanunk, és hogy ezekre vonatkozóan milyen döntéseket kell meghoznunk” – ecsetelte a Mercedes szombati sajtóbeszélgetésén.

Az egyik ilyen döntés az lehet, amit a Mercedes már korábban is elismerte, hogy szakítanak a keskeny oldalszekrényekkel, és egy hagyományosabb kialakításra váltanak. Ám Wolff szerint nem valószínű, hogy ezzel eleget nyernek ahhoz, hogy hirtelen a világbajnoki címért csatázó istálló váljon belőlük.

„Nem tudom, hogy mi fog történni az idén, talán a jövő héten megtaláljuk a varázsszert és öt tizeddel gyorsabb lesz az autó, de korábban még nem találkoztam ilyesmivel – utalt arra, hogy a modern Forma-1-ben már nincsenek csodák, és csak folyamatos fejlesztéssel és sok apró előrelépéssel lehet eredményt elérni. – Soha nem lehet tudni, de közép és hosszú távon olyan autóra van szükségünk, amely lehetővé teszi, hogy a nyolcadik bajnoki címért harcoljunk.”

A csapatfőnök elmondta, hogy hiába érték el a télen kitűzött célt az autó teljesítményével, ez továbbra sem elég a riválisokkal szemben, miközben a GPS-adatokon látják, hogy a lassú kanyarokban tudják hozni a leggyorsabb autók tempóját, de a gyors kanyarokban veszítenek.

George Russell, Mercedes, Bahreini Nagydíj
Fotó: LAT Images

„Ebben a csapatban a problémát, és nem az embert hibáztatjuk. Felelősségem van, és ki kellene rúgnom saját magamat, ha ilyen reakciót akarnék. Minden összetevőnk megvan ahhoz, hogy sikeresek legyük, az emberek, az infrastruktúra, amely zsinórban nyolc bajnoki címet nyert.”

„Tavaly elszúrtuk, majd azt gondoltuk, hogy helyre tudjuk hozni úgy, hogy kitartunk a koncepciónk mellett, de ez nem vált be. Mostantól arra kell koncentrálnunk, amiről úgy hisszük, hogy a helyes irány lehet, és ami hiányzik. Az ezen a hétvégén begyűjtött adatok nagyon fontosak” – szögezte le, majd elmondta, hogy „járatlan” utakat is ki kell próbálniuk.

Mindez persze nem jelenti azt, hogy bedobják a törölközőt, és feladják az idei évet. „Versenyzők vagyunk és versenyzünk, és soha nem adjuk fel a harcot, hogy minden egyes edzést az első helye zárjunk. Ha megnézzük a jelenlegi erősorrendet, akkor ez nem reális, de arra koncentrálok, hogy mit találhatunk a jövő héten, milyen fejlesztést hozhatunk az autóra, milyen irányváltást kell végrehajtanunk, és milyen gyorsan tehetjük ezt meg, hogy talán már az idén változást érjünk el.”

„Ez csak a 2023-as szezon első időmérője, ezért nem akarok semmit kizárni erre az évre, miközben abszolút realista vagyok azt illetően, hogy az autónak rengeteg változásra van szüksége.”

Friss