Max Verstappen tükörsimán nyerte a 2023-as idény első versenyét Bahreinben, Sergio Pérez pedig hasonlóan simán jött be a második helyen. Hátrébb viszont hatalmas csata zajlott: amiből Fernando Alonso jött ki a győztesen. A kétszeres világbajnok mindkét Mercedest, majd Carlos Sainz Ferrariját is megelőzte, és Charles Leclerc hajrában elfüstölő motorhibájából profitálva első versenyén dobogós helyezést ért el az Aston Martinnal.
Max Verstappen győzelmét hozta a 2023-as Forma-1-es szezon első futama, a Bahreini Nagydíj. A világbajnoki címvédő a pole pozícióból kezdte a versenyt, és a rajtnál meg is tartotta az első helyet, miközben a friss lágy gumikon kezdő Charles Leclerc feljött a második helyre. A mezőny viszonylag simán eljött, ám két kisebb incidens így is történt: a Lewis Hamiltonnal szemben pozíciót veszítő Fernando Alonsót eltalálta hátulról a csapattársa a negyedik kanyarban, hátrébb pedig Nico Hülkenberg koccant neki Esteban Oconnak. Komoly sérülést egyik autó sem szenvedett, de Alonsót rögtön ezután George Russell is megelőzte.
Az első kör végén Verstappen, Leclerc, Pérez, Sainz, Hamilton, Russell, Alonso, Bottas, Stroll, Norris volt a sorrend az első tízben.
Verstappen az élen rögtön begyújtotta a rakétákat, és a 10. körre már 6,5 másodperccel vezetett Leclerc előtt, akit közvetlen közelről szorongatott Pérez. Sainz a negyedik helyen nem tudta tartani csapattársa és a mexikói tempóját.
A bokszkiállások sorát az élmezőnyből Lewis Hamilton nyitotta a 13. körben, miközben Alonso a másik Mercedest támadta, és a négyes kanyarban bebújva végül a gyors 5-ös, 6-os kombinációban ment el Russell mellett.
Leclerc és Sainz egyszerre érkezett a bokszba a 14. körben, és így tett Russell is, akinek a Mercedes lassan cserélte le a bal hátsóját, így veszített némi időt. Mindez garantálta, hogy a maga kiállása után Alonso a 63-as rajtszámú Mercedes elé térjen vissza.
Max Verstappen az élről a 15. körben ejtette meg a maga kiállását, aminek köszönhetően Pérez néhány kör erejéig átvette a vezetést, majd Verstappenhez hasonlóan, de az élmezőny többi tagjával ellentétben nem kemény, hanem lágy keveréket kapott.
Emellett némi meglepetéssel szolgált az is, hogy Valtteri Bottas neve is feltűnt a legjobb hatban, az Alfa Romeo versenyzője egy korai kiállással ugyanis elévágott az Alonso, Russell, Stroll hármasnak, de a tempója nem volt jó, így hamarosan mindhárom riválisa megelőzte.
Az elejében a 26. körben állt vissza a Red Bull 1-2, amikor Pérez az egyes kanyarban kifékezte Leclerc-t, majd faképnél is hagyta a monacóit, aki viszont kényelmes előnyben volt a 4. helyen autózó csapattársával szemben, ezért úgy tűnt, a dobogóját senki nem fenyegeti.
A második kiállások során az Aston Martin remek húzással megpróbált Russell elé vágni Stroll-lal, ami papíron nem jött be, mert a Mercedes versenyzője a kanadai elé tért vissza a kerékcseréjéről, ám Stroll a tapadáselőnyét kihasználva azonnal megtámadta, és a négyes kanyarban kívülről el is ment mellette, átvéve ezzel a hatodik helyet.
A remek versenytempót mutató Alonsóval viszont más utat járt a csapata, és jóval tovább kint hagyták, aminek köszönhetően 4 körrel frissebb kemény gumikon támadhatta Hamiltont az ötödik helyért a második kiállása után. A régi nagy riválisok első csörtéjét még a hétszeres világbajnok nyerte, Alonso ugyanis hiába előzte őt meg a négyes kanyarban, a kigyorsításon megcsúszott alatta az autó, így Hamilton újra elé került.
LAP 39/57
This is EPIC! 🍿
What a battle, and it's advantage Alonso! #BahrainGP #F1 pic.twitter.com/Z42Z331vVa
— Formula 1 (@F1) March 5, 2023
Hamilton és Alonso csatája
Két körrel később viszont a spanyol nagyon meglepte a Mercedes versenyzőjét, és egy előzés szempontjából egyáltalán nem szokványos helyen, a 10-es kanyarban vetődött be mellé. Hamiltonnak erre már nem volt válasza, noha a következő kör elején DRS-sel még megpróbált visszatámadni.
Ekkor úgy tűnt, hogy Alonso még legfeljebb Sainzot kaphatja el a negyedik helyért, ám a 41. körben a harmadik helyen autózó Leclerc alatt megállt az autó, és a spanyolok párharca hirtelen már a dobogóért zajlott. Ami Leclerc-t illeti, a Ferrari elővigyázatosságból a verseny előtt vezérlőelektronikát és energiatárolót cserélt az autójában. Hogy ezek valamelyike romlott-e el, azt egyelőre nem tudni.
Leclerc autójának biztonságos helyre tolásáig VSC-fázis volt érvényben, majd miután folytatódhatott a száguldás, jött az Alonso-Sainz csata. Látványos és igen agresszív párharc után Alonso végül a pálya hátsó részén levő DRS-zónában ment el a Ferrari mellett, és átvette a harmadik helyet. Sainznak ezután még Hamiltonra is figyelnie kellett, ám a hétszeres világbajnok nem tudott támadási pozícióba kerülni.
Az élen Verstappen 12 másodperces előnnyel kocogott be a célba Pérez előtt, majd a hollandtól 38 másodperccel elmaradva érkezett Alonso. A negyedik helyet Sainz szerezte meg, majd érkezett Hamilton, Stroll, Russell, Bottas, Gasly és Albon.
Super Max 🥇#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/HhrYTX50dK
— Formula 1 (@F1) March 5, 2023
Verstappen megnyeri a Bahreini Nagydíjat
A középmezőnyből érdemes kiemelni a Williams teljesítményét, hiszen Albon pontszerzése mellett Logan Sargeant is remek bemutatkozó futamot teljesített, és a 12. helyen ért célba.
Horrorfilmbe illő versenye volt viszont a McLarennek: Oscar Piastri elektronikai hiba miatt már 13 kör után kiesett, Lando Norrist pedig pneumatikai probléma hátráltatta, így rendszeresen ki kellett állnia a bokszba, hogy feltöltsék sűrített levegővel az autó rendszerét. Mondani sem kell, hogy a 23 esztendős brit az utolsó helyen végzett.
Hasonlóan borzasztó futamon van túl Esteban Ocon is, aki három büntetést is összeszedett. Először 5 másodpercet kapott azért, mert nem jó helyre állt meg a rajtkockájában a rajtnál, majd mivel nem megfelelő módon töltötte le ezt a büntetést, kapott egy 10 másodpercest is, majd bokszutcai sebességtúllépésért még egy 5 másodpercest. Ja, és egyszer első szárnyat is kellett cserélni az autóján. Végül nem fejezte be a versenyt.
A Bahreini Nagydíj végeredménye
RACE CLASSIFICATION (LAP 57/57)
Career win #36 for @Max33Verstappen #BahrainGP #F1 pic.twitter.com/x3wNyAl3yO
— Formula 1 (@F1) March 5, 2023