back to top
2024. november 22. 04:03

KezdőlapF1Balhé a Mercedesnél - Wolff bizalma megrendülhetett, Hamilton dühös

Balhé a Mercedesnél – Wolff bizalma megrendülhetett, Hamilton dühös

-

Lewis Hamilton nyilvánosan kritizálta a Mercedest, miközben Toto Wolff csapatfőnök sem elégedett. Az osztrák üzletember bizalma a hírek szerint megrendült a gárda technikai igazgatójában, ezért reaktiválta a korábbi technikai igazgatót, hogy segítsen kihúzni őket a bajból.

Miközben a Ferrari sem lehet elégedett, az élmezőnyből az igazán nagy arculcsapást a Mercedes élte át a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon, hiszen kiderült, hogy hiba volt kitartani a tavalyi autókoncepció mellett, és mindenképpen más irányba kell menniük. Toto Wolff, a brackley-iek csapatfőnöke emiatt lényegében lemondott arról, hogy az idén képesek lesznek harcolni a világbajnoki címért, ami elsősorban Lewis Hamiltont érintheti érzékenyen, hiszen 38 évesen azért versenyez még mindig, hogy a nyolcadik vb-címét megnyerve minden idők legtöbb világbajnoki címmel rendelkező pilótája legyen.

Hogy Hamilton is frusztrált, azt leginkább azon lehet látni, hogy rá nagyon nem jellemző módon a sajtóban kritizálta a csapatát, és közölte, hogy a Mercedes nem hallgatott rá.

„Tavaly megmondtam nekik, hogy mik a problémák az autóval. Annyi autót vezettem már életemben, hogy tudom, mire van szüksége egy kocsinak, és mire nincs. Az elszámoltathatóság a legfontosabb, hogy bevalljuk, »igen, tudod mit, nem hallgattunk rád, az autó nem olyan, amilyennek lennie kellene, és dolgoznunk kell rajta.«” – nyilatkozta a hétszeres világbajnok a BBC Chequered Flag podcastjában.

Hatalmas bajban a Mercedes – már most lemondhatnak az idei világbajnoki címről?

Érdekes volt hallani azt is, hogy Hamilton a mondandójának egyes részein átváltott többes szám első személyről többes szám harmadik személyre, mintegy kihangsúlyozva, hogy nem ő, hanem a csapat rontotta el az idei autót.

„Meg kell vizsgálnunk az egyensúlyt a kanyarokban, megnéznünk az összes gyengepontot, és összefogni csapatként. Ezt kell tennünk. Továbbra is többszörös világbajnokok vagyunk, csak ez alkalommal nem sikerült nekik, ahogy nem sikerült tavaly sem, de ez nem jelenti azt, hogy a folytatásban ne sikerülhetne nekünk.”

Persze rögtön felmerül a kérdés, hogy mennyiben befolyásolja Hamilton jövőjét (az idei év végén lejár a szerződése), hogy nagy valószínűséggel az idén sem lesz esélye világbajnoki címet nyerni. Wolff az osztrák Oe24-nek azt mondta, nem lesz gond azzal, hogy összefogjanak, és együtt próbáljanak meg visszatérni a győztesek közé. „Ő remek csapatjátékos, és eléggé érett ahhoz, hogy elfogadja a valóságot. A duzzogás nem sokat segít. Meg kell próbálnunk megváltoztatni a dolgokat” – utalt Hamiltonra.

Ennyi volt – a Mercedes bedobta a törölközőt

Feszültség lehet csapaton belül, visszatér a korábbi technikai igazgató

Michael Schmidt, az Auto Motor und Sport újságírója azt fejtegette a szaklap podcastjában, hogy a Mercedest leginkább az küldte padlóra, hogy az aerodinamikai részleg két legjobb szakemberét egyaránt elveszítették. A vezető aerodinamikus Eric Blandin tavaly átigazolt az Aston Martinhoz, a szintén nagyon sokra tartott, Blandinnal együtt a részleg motorjának számító Enrico Balbo pedig a Red Bullhoz.

Emellett sajtóhírek szerint belső feszültség is kialakult a Mercedesnél, Wolff ugyanis már tavaly novemberben kijelentette a sajtóban, hogy megváltozik az autó DNS-e az idei évre, ez azonban nyilván nem történt meg. A hírek szerint azért nem, mert a Mike Elliott technikai igazgató vezette technikai stáb meggyőzte a csapatfőnököt, hogy nem éri meg a nulláról kezdeni egy új koncepcióval, helyette tartsanak ki a meglévő mellett, mert azzal is sikeresek tudnak lenni. Elliott és csapata azonban mellé lőtt, mert bár a W14-essel elérték a tél folyamán kitűzött célokat, kiderült, hogy a túl alacsonyra helyezték a lécet.

Mike Elliott, Mercedes AMG F1
Mike Elliott  Fotó: Mercedes AMG F1

Noha Wolff már Bahreinben is hangsúlyozta, hogy továbbra sem felelősöket keresnek, és a problémát igyekeznek kezelni, a Motorsport.com olasz kiadása már arról ír, hogy a csapat reaktiválta James Allisont, az istálló korábbi technikai igazgatóját, hogy megoldja az istálló gondjait. Allison 2000 és 2004 között a Ferrari aerodinamikai főnöke volt, és oroszlánrészt vállalt Michael Schumacher világbajnoki címeiből, majd 2005-ben csatlakozott a Renault-hoz, és velük is nyert két címet.

Ezután a jogutód Lotusnál dolgozott, majd visszatért a Ferrarihoz, ahonnan a Mercedeshez igazolt, és 2017-től a csapat technikai igazgatója lett. Részben az ő személyének köszönhetően a csillagos márka az ezt követő években is verhetetlennek bizonyult. 2021-ben Allison viszont átnyergelt a Mercedes Motorsport hajózási részlegéhez, hogy az INEOS Britannia csapatnak segítsen visszahódítani Nagy-Britanniának a rangos Amerika Kupát.

James Allison, Mercedes, Kanadai Nagydíj, 2022
James Allison a tavalyi Kanadai Nagydíjon Fotó: Jiri Krenek

A technikai igazgatói pozíciót Mike Elliott vette át tőle, és a 2022-es autó tervezése már egy az egyben az ő felelőssége volt. Miután a W13-as elég nagy zsákutcának bizonyult, és most kiderült, hogy a teljes koncepció hibás, Allison feladata lesz, hogy kirángassa a gödörből a csapatot, és ismét bevonja magát a fejlesztésekbe. A Motorsport Italia szerint az első, már az ő felügyelete alatt készülő fejlesztéseket a május 21-i Emilia Romagna Nagydíjon vethetik be.

Friss