Megnyerheti Max Verstappen a 15. helyről indulva a Szaúd-arábiai Nagydíjat? Nem lesz könnyű dolga, az biztos, de Fernando Alonso szerint minimum a dobogóra oda fog érni.
Hogy a tegnapi időmérő edzésen elszenvedett féltengelyhibája ellenére továbbra is a Szaúd-arábiai Nagydíj egyik esélyesének tartják, azt jól mutatja, hogy a fogadóirodák csak a pole pozícióból rajtoló Sergio Pérez győzelmére fizetnek kevesebbet a 15. helyről induló holland pilóta sikerénél.
A Red Bull, és különösen Verstappen eddig ebben a szezonban mutatott tempóját látva persze kár is lenne leírni a Q2-ben mért kör nélkül maradó hollandot, aki a tavalyi Belga Nagydíjon már megmutatta, hogy képes ilyen hátulról győzni. Akkor a 14. helyről indulva nyert úgy, hogy a 12. körben már vezetett.
Verstappen-dráma és Pérez-pole Szaúd-Arábiában, Leclerc alatt feltámadt a Ferrari
„Az autó egész hétvégén nagyon gyors volt, minden alkalommal, amikor pályára léptem, igazán jól működött, és jól éreztem magam benne. Biztos vagyok benne, hogy előreléphetünk – nyilatkozta a balul sikerült kvalifikáció után a The-Race.com-nak. – Megpróbálni megnyerni a versenyt kissé nehéz lesz, mert nagyon kell vigyázni a gumikra, és mindenki egy bizonyos tempóra fog beállni, de megpróbálunk annyit előrelépni, amennyit csak tudunk. Tudom, hogy hosszú ez a szezon, és sok minden történhet.”
A Sky Sportsnak a győzelmi esélyeivel kapcsolatban még elmondta, hogy „Ezen a pályán bármi lehetséges, korábban is sok őrült dolgot láttunk, de közben kicsit realistának is kell maradnunk.”
Hogy elsősorban miért lehet nehéz nyernie, azt Verstappen egyik félmondatából szűrhettük le, a kétszeres világbajnok ugyanis rámutatott, hogy „jó esély van arra, hogy Checóval holnap csak eltűnünk a távolban.” Azaz a holland pilóta arra számít, hogy Pérez simán faképnél fogja hagyni a többieket, és ha ő fel is ér a második helyre, addigra csapattársának már óriási lesz az előnye. Persze, egy olyan pályán, ahol óriási esély van a biztonsági autós fázisra, egy baleset vagy műszaki hiba egy pillanat alatt elolvaszthatja bárkinek az előnyét.
És persze abban is rejlik kockázat, hogy Verstappen a mezőny sűrűjéből rajtol egy utcai pályán, nem véletlenül jegyezte meg, hogy „ha minden jól megy az első körben, eléggé sokat előreléphetünk.”
Mindenesetre, amennyiben nyerni tud, Verstappen lesz az F1 történetében a második pilóta, akinek ez a 15. rajtkockából indulva sikerült (ennél hátrébbról már nyertek, természetesen), és ha a Renault nem csalta volna el a 2008-as Szingapúri Nagydíjat, győzelemhez segítve ezzel az azt a futamot szintén a 15. helyről kezdő Fernando Alonsót, a holland pilóta történelmi tettet hajthatna végre.
Ami a Red Bul műszaki hibáját illeti, az időmérő után a címvédő sem tudott róla túl sokat mondani. „Igazán sajnálatos, és ez olyasmi, amit nem igazán értek, mert az idén nem volt még ezzel gondunk. De megtörtént, úgyhogy most mindent kielemzünk és megpróbáljuk megérteni, hogy miként fordulhatott elő ez.”
Különösen annak tükrében érintheti érzékenyen a probléma az istállót, hogy az időmérő előtt cseréltek váltót Verstappen autójában.
Alonso szerint minimum a dobogó meglesz
A Charles Leclerc 10 helyes hátrasorolásával a Szaúd-arábiai Nagydíjat Sergio Pérez mellől, az első sorból kezdő spanyol világbajnok szerint Verstappen tempója arra simán elég lesz, hogy az első háromban érjen célba, de akár még többre is.
„Szerintem Max végül meg fog érkezni a versenybe. Nem tudom, melyik futam volt tavaly, amikor utolsóként rajtolt, miután motort cseréltek az autójában, majd így is második lett, vagy talán nyert is. Kétségtelen, hogy minimum dobogóra fog állni most” – nyilatkozta az időmérő edzés utáni sajtótájékoztatón.
Alonso azt is elmondta, hogy szerinte normál körülmények között nem lesz esélye Pérez ellen. „Nyers tempóban a Red Bull szerintem másik ligában játszik, és szerintem nekünk inkább a mögöttünk levő csapatokra kell koncentrálni. A Ferrari nagyon erős lesz, a Mercedes erős, és még az Alpine is gyors itt. Úgyhogy szerintem a mi versenyünk ellenük zajlik majd.”
„Persze, ma láttuk, hogy Max is a saját ligájában versenyzett az időmérőn, és nem tudta befejezni műszaki hiba miatt. Úgyhogy, még ha a tükröt is fogjuk nézni, és próbáljuk magunk mögött tartani a többieket, ha bármi történik elöl, természetesen megpróbáljuk megragadni a lehetőséget.”
Eközben a 41 esztendős veterán tudatosan igyekszik féken tartani az elvárásokat az Aston Martinnal szemben, mondván, legyenek bármennyire is jók, észben kell tartaniuk, hogy nem a Red Bull legyőzése a cél. „Amikor február 13-án bemutattuk az autót, jól emlékszem, hogy volt egy beszélgetésem Mike Krack [csapatfőnökkel], Lance [Stroll-lal] és a csapat vezetésével az idei célkitűzésekről, és ezek között nem szerepelt, hogy holnap a Red Bull ellen kell harcolnunk a győzelemért.”
„Úgyhogy maradjunk két lábban a földön, és ne kövessünk el hibákat. Még ha versenyképesek is vagyunk, nem távozhatunk pont nélkül ezekről a hétvégékről. Ez lenne a legnagyobb hiba, úgyhogy bármi is lesz elérhető holnap, biztos vagyok benne, hogy meg fogjuk ragadni.”