Szenzációs lenne a Forma-1 történetének két hétszeres világbajnokának legjobb énjét azonos autóban, egymás ellen küzdve látni. Mivel ez soha nem fog megtörténni, marad az elmélkedés arról, hogy melyikük nyerne. Egyikük volt főnöke letette a voksát.
Örökös vitatéma és természetesen soha nem kapunk rá objektív választ, hogy ki volt a Forma-1 történetének legjobb vagy leggyorsabb versenyzője, illetve, hogy az egyes korszakok pilótái mire mennének egymás ellen, azonos autóban. Nem is feltétlenül kell persze ezt eldönteni, hiszen az adott pilótáknak mindig az adott mezőnyben, aktuális csapattársuk ellen kell helytállniuk, de azért érdekes eljátszani a gondolattal, hogy az F1 volt vagy jelenlegi nagyjait azonos autóba ültetve milyen eredményt kapnánk.
Eddie Jordan, a Schumachert az 1991-es Belga Nagydíjon bemutatkozáshoz segítő F1-es Jordan-istálló alapítója és volt tulajdonosa belement ebbe a játékba, és elmondta, a sportág két hétszeres világbajnoka közül szerinte melyik jönne ki győztesen egy egyenlő feltételek mellett zajló, több versenyen átívelő párharcból.
„Lewis Hamilton és Michael Schumacher más érában voltak a csúcson. Utálnám őket látni egymás ellen küzdeni, mert tűzijáték lenne. Schumacher jobban kitenné a könyökeit Hamiltonnál, de Hamilton kicsit jobban kontrollálná a helyzetet. Ha hat versenyről lenne szó, 3-3-as döntetlent mondanék, de megkockáztatom és azt mondom, Hamilton éppen, hogy, de legyőzné Schumachert, ha mindketten ugyanolyan autóban ülnének” – nyilatkozta a korábbi csapatfőnök az olbg.com-nak.
Azonos autóval Hamilton nyerne?
Jordannek felvetették, hogy Schumachert rengetegen kritizálták a kemény stílusa miatt, és a 2011-es Monacói Nagydíj alatt a rádióban Hamilton is kritizálta őt a szerinte megkérdőjelezhető manővere miatt. A 74 esztendős ír némileg megvédte Schumachert, de kiemelte, hogy rajta kívül senki nem követelte ki magának az első számú pilótai státuszt a korábbi világbajnokok közül.
„Michael Schumacher is olyan, mint mindegyik toppilóta. Nem lehetsz ezen a szinten és lehet győztes mentalitásod, ha nem vagy kemény és agresszív. Schumacherben mindkét tulajdonság megvolt. A kritikusok a Benetton illegális padlólemezére emlékeznek, vagy arra, hogy leparkolta az autóját Monacóban, hogy az övé legyen a pole pozíció. Én is részese voltam, amikor Eddie Irvine átigazolt a Ferrarihoz (Irvine Jordan csapatától szerződött Maranellóba a 95-ös szezon után), és a szerződés kimondta, hogy »Irvine-nak félre kell állnia, hogy engedje nyerni Schumachert«. Nem ismerek egyetlen másik pilótát sem, aki így működött. A Ferrari tolerálta ezt, és nyertek egy rakás bajnoki címet, úgyhogy kik ők, hogy panaszkodjanak. De nem láttunk ilyesmit Alain Prosttal, Niki Laudával, Ayrton Sennával vagy Lewis Hamiltonnal. Erre mondják az emberek, hogy Schumacher kissé túl ravasz volt, amikor versenyzésről volt szó.”
Schumacher és Hamilton 2010 és 2012 között egymás ellen is versenyzett, de nem keresztezték egymás útjait sokszor a pályán. A hétszeres világbajnok már túl volt a csúcson, és az autója sem tartozott az élmezőnybe, míg Hamilton 2010-ben és 2012-ben is harcban volt a világbajnoki címért. A képen a legemlékezetesebb párharcuk egy momentuma látható a 2011-es Olasz Nagydíjról. Aki újraélnél az összecsapást, IDE KATTINTVA megteheti
Miközben a különböző korok versenyzőinek összehasonlítása rendkívül nehéz, sok esetben az aktuális mezőnyben sem egyszerű igazságot tenni, hiszen az esetek többségében a jelenlegi toppilóták nem ugyanolyan autóban ülnek. A mostani mezőny három világbajnoka és az egyik legjobbnak tartott versenyzője is más-más gépet terelget, így az ő esetükben is érdekes lenne, mire mennének ugyanazzal a technikával.
„Azt mondom, hogy jelenleg Max Verstappen akkor is nyerne, ha ő, Lewis Hamilton, Charles Leclerc és Fernando Alonso ugyanolyan autóban ülnének – jelentette ki Jordan. – Verstappenben van egy újfajta magabiztosság, és tovább fog fejlődni. A Forma-1-es pilótáknak meg kell értenie, hogy a Verstappen és a Red Bull közötti kapcsolat félelmetes lesz az évek során. Verstappen nem hülye, és nem akar majd máshová menni, különösen az apjával és a menedzsmentjével a háta mögött. Azt mondanám, hogy azonos autóban Hamilton lenne a második, Alonso és Leclerc pedig a harmadik helyért csatázna. Továbbra sem láttunk eleget Leclerc-től ahhoz, hogy mást mondjak, de a Ferrarinál vezetni hatalmas nyomással jár. Ha Leclerc egy kisebb csapathoz menne, mint például a Mercedes, tűzijátékot látnánk tőle.”