Szinte pontosan egy éve ismertette a Dakarra vonatkozó terveit az M-Sport, majd novemberben azt is bejelentették, hogy a 2023-as Dakarra nem készül el a Ford Ranger. Az új cél a 2024-es Dakar, most épp Nani Roma tesztelte az autót.
A motorral is autóval is Dakart nyerő Roma az idei versenyt kihagyta, mert az elmúlt évben a rákos betegségéből gyógyult fel. Korábban kulcsszerepe volt a Prodrive tereprally autójának fejlesztésében. Talán éppen a Hunter sikereinek nyomán döntött úgy Malcolm Wilson, hogy a spanyol versenyzőt szeretné a T1+ kategóriás Ranger ülésében látni jövő év elején.
„Fogalmazzunk úgy, hogy van egy hosszú listánk. Többen kopogtatnak az ajtón, mint a WRC-ben” – mondta Wilson, aztán a program állásáról is beszélt.
„Még mindig tesztelünk, egy újabb tesztet tervezünk Marokkóban április végére, szóval még hosszú út áll előttünk, sok a dolgunk, de elégedettek vagyunk azzal, amit tanultunk, és elégedettek vagyunk az autóval elért fejlődéssel.”
A csapat partnere a fejlesztésben a dél-afrikai Neil Woolridge Motorsport, a munka java részét ők végzik. Ez annyira nem szokatlan, gondoljunk csak arra, mennyire erős a Toyota dél-afrikai részlege.
„Főleg a Woolridge srácok fejlesztik az autót Dél-Afrikában. Sokat dolgoznak, de az utolsó teszten Nani Roma is kipróbálta velünk az autót” – tette hozzá Wilson.
A lehetséges versenyzők kapcsán egyelőre nagy a hallgatás, konkrétumokról senki sem akar beszélni.
„Nem kérdés, hogy ha meg akarjuk nyerni a Dakart, akkor szükségünk van a tapasztalatra. Ezt nem kell elmondanom azoknak a srácoknak, akik a kívánságlistán vannak. Hihetetlenül nagy az érdeklődés a Dakarban iránt. Be kell vallanom, ez az egyetlen dolog, ami nagyon megdöbbentett, és úgy tűnik, hogy mindegyiküknek van valamilyen költségvetése ahhoz, hogy részt vegyenek a versenyen.”
Seth Quintero neve az idei Dakar kapcsán felmerült az M-Sporttal együtt, de az amerikai versenyző sem árult el semmit az esetleges T1+ indulásról.
Az óvatosság talán érthető, hiába nagy csapat az M-Sport és hiába tapasztalt a dél-afrikai partner, egy Dakar projekthez nagyon komoly költségvetés és rengeteg tapasztalat kell. Elég ha csak az Audi példáját nézzük. Kisebb akadály lehet az is, hogy a Ford Ranger az elmúlt évben generációváltáson esett át, a teszteken pedig még a korábbi modellel dolgozik a két csapat.