back to top
2025. április 19. 11:17
Többi

    KezdőlapWRCCsak Portugáliától lesz kötelező, a Toyota már kifejlesztette

    Csak Portugáliától lesz kötelező, a Toyota már kifejlesztette

    -

    A Portugál Rallytól kötelező lesz minden WRC gyártónak a hangmodul használata, amikor a hibrid autók elektromos hajtással közlekednek, azonban a Toyota már most elkészült a fejlesztéssel. 

    Mivel korábban főként a szervizparkokban nehezen lehetett meghallani a hibrid autókat, amikor elektromos hajtást használtak, az FIA májustól előírta a hangmodul használatát. 

    Mint kiderült, a gyári csapatok már egymás között is megállapodtak egy ilyen eszköz használatáról, végül azonban csak a Toyota fejlesztette ki a szabály megjelenése előtt. 

    “Már tavaly is jelezték versenyzőink, hogy többek között a zsúfolt szervizparkokban nem hallják időben az emberek a hibrid autók közeledését elektromos hajtás használatánál – mondta Tom Fowler, a Toyota Gazoo Racing technikai igazgatója a Dirtfishnek. – Éppen ezért már gondolkoztunk a probléma megoldásán, amikor megjelent az FIA szabálya, már nagyjából készen is állt a hangmodul.” 

    Az amerikai oldal megtudta, hogy már korábban született megállapodás az ügyben a három gyártó között, hogy már a Montén használni fognak valamilyen hangjelzést, végül azonban csak a Toyota jutott el a kifejlesztéséig. 

    Chris Williams azonban elárulta, hogy az M-Sport már a tavalyi Szafari Rallyn próbálkozott hangmodul használatával, kevés sikerrel. 

    “Már tavaly megvizsgáltunk valamilyen eszköz használatát, mellyel hangot tudunk kiadni – mondta az M-Sport technikai igazgatója. – A Szafari Rallyn már kipróbáltunk egy hangjelző eszközt, kevés sikerrel. Azóta is gondolkoztunk hasonló eszközön.” 

    Amíg az M-Sport egy külön eszköz megalkotására gondolt, addig a Toyota esetében a hangmodul inkább az elektromos hajtás hangjának felerősítését jelenti. 

    “Már a Montén használtuk a hangjelzést, ami igazából az elektromos hajtás hangjának felerősítése – mondta Tom Fowler. – Nem tudom miért kell ennél bonyolultabb rendszerre gondolni. A közutakon jelenlévő hibrid és elektromos autók is hasonló módszert használnak.” 

    Friss