Craig Breen a mai napon vesztette életét a Horvát Ralira való felkészülés során. Alábbi cikkünkben az ír versenyző pályafutásáról, illetve legjobb eredményeiről emlékezünk meg.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, ma délután, körülbelül 12:40 perckor életét vesztette Craig Breen. A 33 éves pilóta a helyszínen meghalt, miután a Horvát Ralira való felkészülés során nekicsapódott egy póznának. Navigátora, James Fulton sértetlenül szállt ki az autóból. A hírt azóta csapata, a Hyundai Motorsport is megerősítette.
Tragédia Horvátországban – Craig Breen halálos balesetet szenvedett
Breen 1990. február 2-án született az írországi Waterfordban. Édesapja Ray Breen, egy ír nemzeti bajnok raliversenyző volt. Fia 1999-ben kezdett el gokartozni, majd 2007-ben kóstolt bele a ralizásba. Ezt követően két évig párhuzamosan űzte a két szakágat, majd 2009-ben már teljes mértékben utóbbira koncentrált.
Ebben az évben az ír, a brit és a nemzetközi Fiesta Sporting Trophyn is részt vette, és mindhárom bajnokságot sikerült megnyernie. Ahogyan a Fiesta Sport Trophy International Shootoutot is, ami egy 12 hónapos szerződést eredményezett neki az M-Sport csapatánál. Ugyanebben az esztendőben az év fiatal ír raliversenyzőjének is megválasztották.
2010-ben Ford Fiestával versenyzett a brit, valamint az ír bajnokságban. Előbbiben egy harmadik hely volt a legjobbja, a tabellán pedig a kilencedik pozícióban végzett. Hazája pontversenyében viszont sikerült megnyernie az Ulster Ralit, összesítésben pedig második lett. 2011-ben a WRC Academy bajnoki címét is sikerült elhódítania.
Egy évvel később már a WRC Super 2000 kategóriájában versenyzett és nyert. A szezont beárnyékolta navigátora Gareth Roberts halála. A páros az IRC ötödik fordulójában, a Targa Florio Ralin szenvedett balesetet. Breen összesen négy győzelmet aratott saját kategóriájában, és amikor megnyerte a WRC Super 2000-et, alig akarta elhinni. „Egy gyerek vagyok, nem hiszem el, hogy ezt tettem” – nyilatkozta akkoriban.
2013-ban a Peugeot-hoz igazolt, és az ERC-ben versenyzett, ahol öt dobogós helyezésének köszönhetően a bajnokság harmadik helyén zárt. 2014-ben a WRC-ben, 2015-ben a WRC2-ben indult. Ugyanebben az évben megnyerte a Ciruit of Ireland Ralit, ami azért volt fontos számára, mert példaképe, Frank Meagher 20 évvel korábban lett ír bajnok, és szintén a verseny győztesének mondhatta magát. A következő idényben ismét az első számú kategóriában versenyzett, és a Finn Ralin életében először sikerült szakaszt nyernie. Ugyanezen a versenyen megszerezte első dobogóját is, hiszen a harmadik helyen zárt, immáron a Citroën volánja mögött.
2017-ben nem jött össze a pódium, a 2018-as Svéd Ralin viszont második lett, ahogyan 2020-ban Észtországban is. Az igazi áttörést viszont az azt követő idény hozta meg számára, hiszen annak ellenére, hogy csupán öt fordulón vett részt, háromszor dobogóra állhatott, és a bajnokság nyolcadik helyén végzett.
Tavaly az M-Sporthoz szerződött, és bár minden ralin részt vett, csak kétszer volt dobogós. Később bevallotta, hogy nehéz időszakot hagyott maga mögött. Idén csupán Svédországban indult el, ahol megszerezte pályafutása nyolcadik WRC-dobogóját, egyben ötödik második helyét. A győzelem egyszer sem jött össze neki, és pár órája már sajnos azt is tudjuk, hogy nem is fog.