29 éve ezen a napon hunyt el Imolában Ayrton Senna, nem egészen két hónappal azelőtt azonban még tesztelt a San Marinó-i Nagydíjnak otthont adó pályán.
1994. márciusában Imolában is tesztelt a Forma-1 brazíliai szezonnyitóra készülő mezőnye. Ekkor még senki sem sejtette, hogy kevesebb mint két hónap múlva ugyanitt Roland Ratzenberger és Ayrton Senna is utoljára gurul majd pályára Forma-1-es autóval, és az Enzo e Dino Ferrari versenypályára soha többé nem fogunk úgy tekinteni, mint azelőtt.
„Nem tehettünk semmit” – ezt élte át a Senna életéért küzdő olasz orvos 29 éve Imolában
Az imolai tesztről több, változó minőségű felvétel is fellelhető a legnagyobb videomegosztón, amelyek megidézik a 29 évvel ezelőtti Forma-1 hangulatát. A felvételeken többek között a mai formájához képest teljesen máshogy kinéző Acque Minerali kanyarban, az azóta sikánná változtatott, padlógázas Villeneuve-kanyarban (itt halt meg Ratzenberger) és a Tosa-kanyarban is figyelhetjük a tesztelő pilótákat.
Ezen a felvételen előbb a Tamburellót és a Villeneuve-kanyart is magában foglaló, a célegyenes előtti Variante Bassától kezdve padlógázas szakaszt követő Tosa-kanyarban, majd az Acque Mineraliban, illetve a Variante Altától a Rivazzáig vezető egyenesben is láthatók az autók. Érdemes figyelni a V8-as, V10-es és V12-es motorok közötti hangzásbeli különbségre:
Az alábbi, közel fél órás videó elején szintén az Acque Mineraliból láthatunk felvételeket, majd a célegyenesben (6:21-től) Michael Schumacher is feltűnik, 25:43-tól pedig képet kaphatunk arról, hogy mekkora tempóval érkeztek meg az autók a régi vonalvezetésen a Tosába.
Senna a tesztet úgy fejezte be, hogy vissza kellett vontatnia a Williamsét a bokszba. Az alábbi videón ez is látható. A brazil még ki is integetett az őt üdvözlő drukkereknek: