Heikki Kovalainen idén finn és japán aszfaltos rally versenyeken áll rajthoz, azonban nemzetközi aszfaltos versenyeken is szeretné javítani aszfaltos vezetését, ezért magyar versenyen való induláson is gondolkozik.
Heikki Kovalainen 2008-ban megnyerte az F1-es Magyar Nagydíjat, majd 2013 végén befejezte Forma 1-es karrierjét. A finn versenyző később még folytatta pályaversenyzői karrierjét, azonban az utóbbi években már a rallysportra koncentrál.
2021-ben és 2022-ben is japán bajnoki címet tudott szerezni, a tavalyi Japán rallyn pedig a WRC2-ben is debütált egy negyedik helyezéssel.
A 41 éves pilóta tervei között eredetileg idén finn és japán aszfaltos versenyek szerepeltek, most azonban szeretné tudását javítani nemzetközi, WRC és ERC futamokon is.
“A murvás és havas vezetés továbbra sem megy igazán jól, ezért inkább az aszfaltos versenyekre szeretnék koncentrálni – mondta Heikki Kovalainen a Rallit.fi oldalnak. – Úgy érzem, hogy aszfalton tudnék még fejlődni, ezért ez most a tervem. A tavalyi Japán Rally is azt mutatta meg, hogy aszfalton sokkal jobb teljesítményt tudok nyújtani, mint murván, ezért szeretnék aszfaltos ERC és WRC futamokon indulni. A Spanyol Rally pályái kitűnőek lennének a tanulásra, de ezt a versenyt idén nem rendezik meg. Ugyancsak jónak ígérkezik a Közép-Európa Rally, de az Európa-bajnoki magyar, cseh és Kanári-szigeteki futam is jó lenne a tanulásra. Szeretném, ha kipróbálhatnám tudásomat ilyen versenyeken a többiekkel, akiknek már nagyobb tapasztalatuk van. Lehet, hogy nagyon kikapnék, de jó lenne megnézni, hogy mit tudnék elérni.“
Kovalainen idén a finn Lappföld Rallyn szuperrally után 27., a Kuopio Rallyn pedig 14. Helyen zárt, ugyanakkor a japán Shinshiro Rallyn, Karatsu Rallyn és Kumakogen Rallyn egyaránt nyerni tudott R5-ös, első generációs Skodájával.