Külső és belső kamerás felvételt is mutatunk a Mercedes sportautóról, amellyel Schumacher futamot nyert, a Mauro Baldi–Jean-Louis Schlesser duó pedig világbajnok lett 1990-ben.
Fénykorában a C-csoportos sportautók népszerűsége már-már a Forma-1-ével vetekedett, nem véletlen, hogy számos, a királykategóriában is megfordult pilóta versenyzett velük. Nagyon gyorsak és méregdrágák voltak, tulajdonképpen karosszériás F1-es autóként is lehetett rájuk tekinteni, a C-csoport 1982 és 1992 között íródó története során pedig ráirányították a reflektorfényt a hosszú távú versenyzésre. Ez az egzotikus verenygépek és a toppilóták mellett nem utolsó sorban az oda visszatérő nagy autógyáraknak volt köszönhető, hiszen a privát csapatok játszóterévé váló futamokon ebben az időszakban feltűnt a Porsche, a Ford, az Aston Martin, a Jaguar, a Lancia, a Mazda, a Nissan, a Peugeot, a Toyota és a Mercedes is.
Miután a Jaguar megtörte a Porsche egyeduralmát, 1989-re a Sauber-Mercedes állt az élre, és nemcsak világbajnok lett, hanem a Le Mans-i 24 órást is behúzta. Az 1990-es szezonra az akkor már simán Mercedes-Benz néven futó alakulat előállt a C11-es modellel (az 1989-ben is használt C9-es utódja), amellyel ismét felért a csúcsra, noha Le Mans-ban nem indult el, miután a Mercedes megvonta a támogatást a verseny világbajnokságon kívülinek minősítése miatt. 1991-ben viszont már ott voltak, de csak egy autóval (Michael Schumacher, Karl Wendlinger, Fritz Kreuzpointner) értek célba, és azzal is csak az ötödik helyen.
A Mercedes aztán a C-csoportot az addiginál is drágábbá tevő új szabályok miatt 1992-re kiszállt, így a C11-es lett az utolsó C-csoportos Mercedes, aminek fennmaradt példányai a mai napig feltűnnek különböző bemutatókon és történelmi versenyeken. Az egyikük a minap is körözött, méghozzá Doningtonban, a sportautóversenyző Richard Bradley-vel a volánnál.
Így szól a C11-es 5 literes ikerturbós V8-asa ma:
Mercedes Benz C11 😈 pic.twitter.com/Vppl9N2E2n
— Richard Bradley (@rbrads69) May 9, 2023
Ami az autó teljesítményét illeti, a 905 kg-os szörnyeteget egy ikerturbós, 5 literes V8-as motor hajtotta. Az erőátvitelért 5 sebességes manuális váltó felelt, a motor pedig akár 950-960 lóerő leadására is képes volt. A modell csak az 1990-es szezonban nyert versenyt, de akkor a 9 világbajnoki futamból 7-en intették le elsőként. Ebből ötször a Mauro Baldi-Jean-Louis Schlesser duó (ők hatot nyertek, de a szezonnyitón még egy C9-est vezettek győzelemre), egyszer a Jochen Mass-Karl Wendlinger, egyszer pedig a Mass-Michael Schumacher kettős örülhetett.
Bradley tehát ezen pilóták helyében érezhette magát a doningtoni pályán, ahonnan külső felvételek mellett egy belső kamerás videót is közzétett. Íme:
Onboard the unbelievably good 1991 Sauber Mercedes C11 group C… 5L twin turbo V8 with 1000hp on full boost and one of the best sounds in motorsport… 59.0 lap round Donington on a shakedown on its first run in 5 years, not hard to see why it was so dominant, love it!! 😍 pic.twitter.com/FsvsqdX7RO
— Richard Bradley (@rbrads69) May 10, 2023