Ott Tanak szerint a Ford Puma még mindig nagy hátrányban van a Hyundai és Toyota autóival szemben, ugyanakkor a portugál tapasztalatok sokat segítenek a hátrány csökkentésében.
Az M-Sport csapata sokat dolgozik, hogy fejlessze a Ford Puma Rally1-et és megfelelő versenyképességű autót adjon Ott Tanaknak, hogy az észt versenyző harcolni tudjon az idei vb címért.
Az észt versenyző a Horvát Rally után és a Portugál Rally után is elmondta, hogy úgy érzi a fordos csapat autója egy év fejlesztésbeni hátrányban van a rivális csapatok autóival szemben, ugyanakkor ezt a hátrányt ledolgozhatónak gondolja.
A Portugál Rallyval egy hét futamos murvás sorozat vette kezdetét a WRC-ben, és a 2019-es világbajnok úgy érzi, hogy a hétvégi versenyen gyűjtött tapasztalatok segítenek az autó fejlesztésében.
“Nehéz hétvégét töltöttünk Portugáliában, de igyekeztem a legjobb tudásomat nyújtani, ahogy a csapat is – mondta Ott Tanak az Autosport.com oldalnak. – Portugália volt a szezon második murvás versenye, és Mexikóban nem tudtunk elég információt szerezni az autó ilyen talajon való teljesítményéről, mert sok műszaki problémával küzdöttünk. A portugál verseny azonban elegendő információt adott, és ezzel már komoly előrelépést tudnak tenni a csapat mérnökei.”
Az észt pilóta úgy gondolja, hogy elsősorban durvább terepen kell sokat harcolni az autóval.
“Simább környezetben, ha nem is kiemelkedően, de megfelelő szinten tudunk teljesíteni a Pumával, ugyanakkor durvább utakon sokat kell harcolni. Az autó jelenlegi szintje nagyszerű lett volna a tavalyi bajnokság hasonló időszakában, de azóta eltelt egy év és a többi csapat sokat fejlesztett autóján, így most elég nagy hátrányban vagyunk. Mexikó után új váltó került az autóba, ami sokat segít, de muszáj még több fejlesztést eszközölnünk. Sok munkát kell nagyon rövid idő alatt elvégezni. Ez pedig nyilván nem könnyű.”