Nem a futamon bekövetkezett nullázás volt a legnagyobb gond azzal, amit Sergio Pérez a Monacói Nagydíj szombati időmérő edzésén tett.
Sergio Pérez 14 pontos hátrányban érkezett meg a Monacói Nagydíjra Max Verstappennel szemben, és 39 pontos lemaradással távozott a Hercegségből, miután a győzelmet megszerző csapattársához képest 2 körös hátrányban, a 16. helyen ért célba. A mexikói pilóta hétvégéje már a szombati időmérő első szakaszában végzetes csapást szenvedett, amikor a Saint Dévote-kanyarban a falhoz csapta a Red Bullt, és csak az az utolsó helyen végzett.
Pérez szombati balesete:
Devastation for Checo in Qualifying 😫
A close encounter with the barriers ended his session on a sour note 😔#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/WbW3Rp86wm
— Formula 1 (@F1) May 27, 2023
A verseny aztán jól indult a pontverseny második helyezettjének, hiszen az első körben kiállt kereket cserélni, majd a kemény gumikkal gyorsan utolérte a mezőnyt, és úgy nézett ki, hogy amikor a többiek is kiállnak, jó néhány pozíciót nyerhet. Ezután azonban beszorult Lance Stroll mögé, akivel később össze is akadt, majd nekiment Kevin Magnussennek, ami miatt ki kellett állnia szárnycserére. Ezt követte még egy ütközés George Russell-lel, majd egy újabb kerékcserét eredményező falazás az uszodai sikánban. Pérez végül ötször járt a bokszban.
„Megfizettük az árát a hibámnak, nagyon sokba került – utalt a szombati balesetére a futam után. – Bocsánatot kell kérnem az egész csapattól, mert elfogadhatatlan ilyen hibát elkövetni. Tovább kell lépnem, tanulnom kell belőle, és nem engedhetek meg magamnak több nullázást a bajnokságban.”
De nem is ez volt a legnagyobb baj?
A Red Bull jelenlegi fölényét elnézve alighanem csak Péreznek fog fájni, hogy nem szerzett pontot Monacóban, és a bikások meglesznek az adott esetben akár 18 hiányzó pont nélkül is, ám az anyagi káron túl a mexikói versenyző balesete azért így sem esett jól nekik, mivel az egész világ HD-felbontásban szemlélhette meg az autójuk padlólemezét.
Mióta tavaly visszahozták a szívóhatású kocsikat, a padlólemez kialakítása a korábbinál is nagyobb jelentőséggel bír, a Red Bull pedig ezen a téren is az élen jár. Sokan elképedtek például az RB19-es hihetetlenül kifinomult megoldásokat felvonultató alján, amit már eddig is árgus szemekkel tanulmányoztak a riválisok, Pérez autójának monacói mentése pedig az egészet a szemük elé tárta.
Ennél sokkal részletesebb és közelibb fotók is készültek az RB19-es aljáról:
Red Bull gives you wings ✈️ pic.twitter.com/91p1wp1NIX
— ESPN F1 (@ESPNF1) May 27, 2023
Nem csak a Red Bull járt ugyanakkor így, hiszen mivel Monacóban sok esetben nincs más megoldás, a levegőbe emelve kell menteni az autókat, Lewis Hamilton harmadik szabadedzésen elkövetett hibája a Mercedes W14-es padlólemezének lelepleződéséhez vezetett. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint azonban nem érte nagy csapás őket emiatt, mert bár nem ily módon, a riválisok már korábban is készítettek fotókat az autójuk aljáról
„Ez mindenkinek ugyanolyan, noha nagyon nem szép benézni az emberek szoknyája alá – idézi a RacingNews365.com a Red Bull vezérét. – Szerintem a paddockban is készülnek képek. A [padlólemezek] teherautón érkeznek, majd a szerelők takarásban dolgoznak a kocsikon, de minden csapat alkalmaz kémfotósokat, hogy fényképeket készítsen [a rivális] autókról, amikor azok még darabokban vannak. Ez bevett gyakorlat, ezért nem hinném, hogy most először fotózták le a padlólemezünket. Talán most először lógott le egy darun, de az összes csapat állandóan igyekszik ilyen információk birtokába jutni.”
Horner szavaiban persze van igazság, de ha annyira mindegy lenne, hogy egy daruról lógva teljes pompájában látszódott a Red Bull alja – mondván már úgyis lefotózták –, nem takargatná minden istálló a létező összes módon az autója padlólemezét, nem beszélve arról, hogy ez az elem is folyamatosan változik, így az újabb és újabb fejlesztéseket nem feltétlenül kapták még lencsevégre.
Szóval, ha nem is fog a Spanyol Nagydíjra eltűnni emiatt a bikások fölénye, azért mindenképpen meglettek volna az autójuk aljának közszemlére tétele nélkül, hiszen mint tudjuk, az F1-ben minden apró előny aranyat érhet.