Az Aston Martin csapatfőnöke a Spanyol Nagydíjon elismerte, hogy Monacóban meglett volna a lehetőségük Max Verstappen legyőzésére.
A Monacói Nagydíj után Fernando Alonso és Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke is azt hangoztatta, hogy nem az eső megérkezése utáni bokszkiállással bukták el a győzelmet, mert arra amúgy sem lett volna esélyük a versenyt magabiztosan vezető Max Verstappennek szemben. Eközben viszont teljesen világosan látszott, hogy amennyiben a spanyol pilóta az 55. körben slick gumik helyett intermediate abroncsokat kap, tükörsimán megelőzte volna a köztes esőgumikra az 56. körben váltó hollandot. Hogy pontosan miért, arról alábbi cikkünkben írtunk bővebben.
Nem igaz, amit az Aston Martin csapatfőnöke állít, Alonso igenis nyerhetett volna Monacóban
A csapatfőnök azonban a Spanyol Nagydíjra az Aston Martin utólagos vizsgálata alapján belátta, hogy valóban a rossz gumiválasztással szalasztották el az esélyüket a győzelemre, noha hangsúlyozta, hogy az intermediate abroncsok feltevésével csak megelőzték volna Verstappent, a győzelem még nem lett volna az övék.
„A számítógépes rendszer azt mondja, hogy amennyiben interekre váltottunk volna, valószínűleg Max elé kerülünk. Ez viszont nem jelenti azt, hogy meg is nyertük volna a versenyt. Úgyhogy utólag visszagondolva ez lett volna a helyzet. De amikor az ember ezeket a döntéseket hozza, a rendelkezésre álló adatokra kell támaszkodnia” – idézi az Autosport a német szakembert.
A valóságban ez a húzás persze 99%-ban Alonso győzelmét eredményezte volna, hiszen Verstappen vélhetően nem lett volna képes megelőzni a spanyolt egy olyan pályán, ahol ezt szinte lehetetlen megtenni.
Ezzel együtt nem lehet egyértelmű hibaként felróni a silverstone-i istállónak, hogy slick gumikat adtak Alonsónak, mert a pillanatnyi körülmények ezt diktálták. Krack ezért kérdésre elmondta, hogy hasonló helyzetben a jövőben sem fognak 19-re lapot húzni.
„Amennyiben az agresszív azt jelenti, hogy hazardírozunk, a válasz egyértelműen nem. Nem szerencsejátékosok vagyunk, hanem adatvezérelt csapat, amely minden rendelkezésre álló információt megnéz” – jelentette ki.
Az Aston Martin ennek ellenére számos, valljuk be, jogtalan kritikát kapott, amiért nem használta ki a lehetőséget. Alonso ezzel kapcsolatban Barcelonában elmondta, nem tetszik neki, amikor ilyeneket hall vagy olvas, majd egy példával szemléltette, hogy utólag nézve milyen könnyű okosnak lenni.
„Amit nem szeretek az F1-ben, hogy mindig a negatívumokat látjuk, és a kanapéról mindig minden nagyon könnyűnek tűnik. Mondok egy példát: ha kiálltunk volna interekért, ezen a héten mindenki arról beszélne, hogy a Red Bull rosszul döntött Max-szal, mert egy körrel később hívták be. Senki nem mondaná azt, hogy az Aston Martin nagyon bátor volt és a jó gumit tette fel. Csak arról beszélnénk, hogy a Red Bull egy körrel később hívta be Maxot. Ilyen az F1 mentalitása a tökéletességre való végtelen törekvés miatt, de ezt olykor nem lehet elérni.”
„Ilyen a Forma-1 természete, ezzel együtt kell élnünk – mondta ezzel kapcsolatban a csapatfőnök. – A kirakatban vagyunk. Azt akarjuk, hogy arról is írjanak, amikor minden jól megy, így el kell fogadnunk, ha arról is írnak, amikor a dolgok mehettek volna jobban. Ez nem dráma.”