39 évvel ezelőtt rendezték az 1984-es Kanadai Nagydíjat, amelyet Nelson Piquet nyert meg Niki Lauda és Alain Prost előtt. A brazil pilóta úgy tudott győzni, hogy talpa megégett a forróságtól.
Nelson Piquet címvédőként vágott neki az 1984-es szezonnak, ám az új idény nem kezdődött jól számára. Hiába volt gyors egy körön, és szerzett két pole pozíciót az első hat időmérőn, mindössze Zolderben tudott célba érni, de ott is csak a kilencedik helyen. Ennek elsősorban a hihetetlenül megbízhatatlan BMW-motor volt az oka, és amiatt a brazil versenyző egyre frusztráltabbá vált.
Ebben a helyzetben érkezett meg a mezőny Montrealba, a Kanadai Nagydíj helyszínére, és Piquet ismét megszerezte a pole pozíciót. A másnapi futamon, amelyet napra pontosan 39 évvel ezelőtt rendeztek, sikerült megszereznie idénybeli első pontjait, sőt, mindjárt a dobogó legfelső fokán ünnepelhetett. Mindez azonban hatalmas fájdalmakkal járt.
A rajtnál a motorja ismét cserben hagyta, és Alain Prost a szezont uraló McLarennel megelőzte őt, sőt, Elio de Angelisszel is meg kellett küzdenie az első kanyarban. Ezt követően azonban hamar sikerült visszatámadnia, és a 9-es kanyarban megelőzte a későbbi négyszeres világbajnokot. Ennek jelentős részben az volt az oka, hogy ezúttal az ő erőforrása kezdett el rakoncátlankodni.
#F1noSporTV Alguém disse calor nos pés?
Piquet, Lauda e Prost no pódio do GP do Canadá de 1984: pic.twitter.com/lFBz2gx09Y
— Vitor A. Veine (@MemoriaF1) April 15, 2017
Ekkor kezdődtek a problémák Piquet-nél: a Brabham pilótája forróságot érzett a lába alatt, ami nem volt véletlen. A csapat egyik fejlesztésének köszönhetően az olajhűtő az autó elejére került, és a forró olaj folyamatosan égette a talpát, még a cipőn keresztül is. Időről időre kénytelen volt elemelni a lábát, aminek következtében ellenfelei megközelítették, majd Prost utol is érte.
Szerencséjére Prost is küszködött, mivel a motorja egyre nagyobb gondot okozott neki, így Piquet ismét elhúzott tőle, sőt, aztán csapattársa és egyben bajnoki riválisa, Niki Lauda is megelőzte őt. A hajrá kezdetén a brazil pilóta magabiztosan vezetett, ám ez csak a látszat volt, hiszen az utolsó körökben valóságos kínszenvedést élt át, mivel talpa lényegében leégett a forróságtól.
Az akkor 31 éves versenyző kis híján elájult az autóban, de sikerült behoznia az autót az első helyen, 2,612 másodperccel Lauda előtt, Prost pedig közel másfél perccel lemaradt tőlük. Mint kiderült, a forró olaj lyukat égetett Piquet cipőjébe, akit elsősegélyben részesítettek, mielőtt felvitték a dobogóra. A pódiumra mezítláb állt fel, és ott készült az emlékezetes fotó, amelyen látszik, hogy a McLaren pilótáinak mutogatja, hogy mi történt vele.
A címvédő aztán a következő, Detroiti Nagydíjat is megnyerte, utána viszont már csak kétszer állhatott fel a dobogóra, így csak az ötödik helyen zárt az összetettben. Mindez annak fényében kifejezetten érdekes, hogy abban az idényben kilenc pole pozíciót szerzett. Ezzel pedig beállította Lauda és Ronnie Peterson korábbi rekordját.