A HUMDA Országos Rally Bajnokság a feléhez érkezett és a Vincze Ferenc – Percze Nándor duó eddig a maximálisan megszerezhető 105 pontból 98-at gyűjtött, így csak hét pontot veszítettek. Természetesen ezzel vezetik a bajnokságot, az előnyük 28 pont Turán Frigyes és Farnadi Ágnes előtt.
A páros a Székesfehérvár Rallyn második lett, a Salgón és a Mecseken első. A versenyek végén a Power Stage-eken is hasonlóan szerepeltek, Fehérváron másodikak lettek, de ami meglepőbb, hogy azon a két versenyen ahol vezettek, nem spóroltak a végén, és az utolsó szakasz győzelméért járó 5 pontot is begyűjtötték.
” Nem akartunk biztonságit autózni, kell a pont, bajnokok szeretnénk lenni az év végén! „
Így indokolt Percze Nándi a Salgó Rally céldobogója előtt, és azt, hogy komoly a szándék a Mecseken is megmutatták.
„A célunk a bajnoki cím, ennek megfelelően szeretnénk versenyezni, a nagy képet nézve, nem szeretnénk hibázni, kiesni, jó helyeken szeretnénk célba érni a folytatásban is.”
Ezt pedig Vincze Ferenc nyilatkozta a Mecsek Rally után, tehát a következetesség megvan a párosban. Pedig akár azt is gondolhatnánk, hogy az idei jó szereplés kissé érthetetlen, hiszen a statisztikák alapján Vincze utoljára 2020-ban nyert Egerben, Percze Nándor pedig 2011-ben Kazár Miklóssal állt utoljára a dobogó tetején Kazár Miklóssal együtt.
Amit viszont nem mutatnak a statisztikák – de a rallyban jártasak pontosan tudják -, hogy a párosban, amolyan sportos nyelven szólva, benne van ez az eredmény. Vincze Ferenc 2019-ben már megmutatta, hogy képes megnyerni a bajnokságot. Percze Nándor pedig Kazár Miklós mellett Asinak és Turi Tamásnak is navigált, és ért el velük sok-sok futamgyőzelmet.
A Mecsek Rallyn is okosan építették fel a stratégiát, és persze pokoli gyorsak is voltak. Vincze Ferenc így idézte fel a versenyen történteket.
„Szerintem ez volt az idei legnehezebb versenyünk eddig: a mecseki pályák amúgy sem könnyűek, de most az időjárás tovább nehezítette őket a futam bizonyos pontjain. Pénteken az első körben kemény keverékű gumival mentünk ki, ami utólag nem bizonyult jó döntésnek – talán a közepes keverékkel kicsit gyorsabbak lehettünk volna, de legalább ezt is megtanultuk most. Az időink viszont így sem voltak olyan rosszak, mint amilyen rossznak éreztük őket, és jó csatát vívtunk az első helyért” – nyilatkozta a pilóta az első napról.