Max Verstappen győzelmét hozta az Osztrák Nagydíj, amelyen a holland pilóta tartott egy kis erődemonstrációt is a hajrában. Sergio Pérez a 15. helyről lett dobogós, de Charles Leclerc-t már nem tudta elkapni.
A rajtot szinte az egész mezőny megúszta sértetlenül, kivéve Cunoda Jukit, aki az első kanyarban túl szűken fordult, az autóját megdobta a kerékvető, aminek következtében az első szárnya hozzáért Esteban Ocon Alpine-jénak jobb hátsó kerekéhez. A japán pilóta ezután még elevickélt a negyedik kanyarig, de ott kis híján telibe találta az előtte kanyarodókat, és kénytelen volt egyenesen kimenni a kavicságyba.
LAP 1/71
TSUNODA IS INTO THE GRAVEL!
The Safety Car has been deployed ⚠️#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/EPchkLYWN1
— Formula 1 (@F1) July 2, 2023
Cunoda más utat „választott”
Az élmezőnyben Verstappen simán megtartotta a vezetést a két Ferrari előtt, és bár Leclerc a hármas és a négyes kanyarban kívülről mellé ment a féktávon – utóbbiban egy pillanatra a Red Bull elé is került –, komoly veszélyt nem jelentett a hollandra.
Cunoda Alpha Taurijának törmelékei miatt beküldték a biztonsági autót, a bokszutcán átcsorgó mezőny pedig a Verstappen, Leclerc, Sainz, Hamilton, Norris, Alonso, Hülkenberg, Stroll, Gasly, Albon sorrendben várhatta az újraindítást. Nem ez volt azonban az egyetlen Safety Car a versenyen – még ha a következő csak virtuális formába is érkezett –, a 14. körben ugyanis a nem sokkal korábban közepesről kemény gumira váltó Nico Hülkenberg füstölgő motorral leparkolta a Haast a pálya szélén.
LAP 14/71
Nico Hulkenberg has lost power and has pulled off the track down an escape road! #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/0bsLqf3Dd1
— Formula 1 (@F1) July 2, 2023
Hülkenberg Haasa megadta magát
A VSC-t kihasználva többen is úgy döntöttek, hogy kereket cserélnek. Az élmezőnyből a két Ferrari, Hamilton és Norris is érkezett, de mivel mindkét vörös autó kerékcseréje lassúra sikerült, Sainz visszaesett a 15. helyről előretörő, a VSC alatt nem cserélő Pérez, valamint Hamilton és Norris mögé, miközben Leclerc maradt második a csapattársához hasonlóan kint maradó Verstappen mögött.
A két Red Bull tehát kopott közepeseken folytatta, a Ferrarik pedig új közepeseken diktálták a tempót, de mindkettejüknek ki kellett még jönni, hiszen ugyanilyen keveréken kezdtek. Sainz rövid úton megelőzte a Norris, Hamilton, Pérez hármast, Verstappen 24. körben megejtett kiállásával pedig feljött a második helyre, de a közepesről keményre váltó holland azon nyomban elvette tőle ezt a pozíciót, majd Leclerc után eredt, hogy végül visszaszerezze az első helyet.
A Ferrarinál nem sokkal az első hely elvesztése előtt felvetették Leclerc-nek a három kiállás lehetőségét, de a monacói egyértelműen ellenezte ezt. A 45. körre már több mint 11 másodpercre nőtt a hátránya Verstappenhez képest, míg Sainz több mint 4 másodperces hátrányban követte őt, 10 másodperccel Pérez előtt.
A Ferrari spanyolja a 45. körben jött kemény gumikért, és mivel számos riválisához hasonlóan büntetést kapott a sorozatos pályaelhagyásokért, közvetlenül Norris mögé ért vissza. A McLarenen azonban hiába voltak mindössze 4 körös kemény gumik, a Ferrari pilótája azonnal megelőzte.
Leclerc a 47., Verstappen a 49. körben látogatta meg másodszor és utoljára a szerelőit, majd jött Pérez is egy kemény szettért. A hatalmas előnyben autózó Verstappen és a Sainz előtt szintén kényelmesen vezető Leclerc pozíciója gyakorlatilag innen be volt betonozva, és csak műszaki vagy vezetői hiba szólhatott közben.
Nem úgy a harmadik helyért zajló csatában, Sainz és Norris mögött ugyanis rohamosan közeledett Pérez. A Ferrari versenyzője tudatosan nem szakította le magáról korábbi csapattársát, hogy az DRS-sel védekezhessen, de Norris így is tehetetlen volt. Sainz viszont képes volt körökön át visszaverni Pérez támadásait úgy, hogy a hármas kanyar féktávján egy pillanatra maga elé engedte a Red Bullt, hogy a következő egyenesben DRS-sel védekezhessen. Ezt kétszer játszotta el, de harmadjára Pérez már figyelt, és átvette a harmadik helyet.
LAP 62/71
PEREZ OVERTAKES SAINZ!
He makes the move stick finally to snatch P3#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/YNkMVhSwcl
— Formula 1 (@F1) July 2, 2023
Péreznek végül összejött az előzés
Ezzel el is dőlt az első három sorrendje, Verstappen csak azért nem nyert 25 másodperces előnnyel, mert a csapat szándékai ellenére a 69. körben kijött egy szett lágy gumiért, hogy elvegye a leggyorsabb körért járó extra pontot Péreztől. Volt benne rizikó, hiszen Pérez 2 másodpercre feljött rá, de Verstappen és a szerelők sem remegtek meg, így a címvédő mesterhármassal szerezte meg idei hetedik győzelmét és mindent vitt, amit csak vihetett, hiszen szombaton a sprintet is az első helyről rajtolva nyerte meg. Pérez több mint 10 másodperces hátránnyal lett dobogós a monacói mögött, de a 15. helyről indulva ez is szép teljesítmény, a végén ugyanakkor neki is vigyáznia kellett, mert megkapta az utolsó figyelmeztetését pályaszélesítés miatt.
A negyedik helyen záró Sainz mögött Norris, Alonso, Hamilton, Russell, Gasly, Stroll lett az első tíz sorrendje, a 71 kör során pedig összesen heten, Hamilton, Sainz, Albon, Cunoda, De Vries, Gasly és Magnussen kaptak büntetést pályaszélesítés miatt. Cunoda ráadásul 10 másodpercet, mivel az első büntetése után sem tudott a fehér vonalakon belül maradni. Lewis Hamiltonnak és a Mercedesnek különösen frusztráló versenye volt, hiszen a hétszeres világbajnokot büntették elsőként, mindössze a 13. körben. Ezután a brit pilóta folyamatosan kérdezgette, hogy a többieket miért nem büntetik, illetve mikor büntetik. A végén már Toto Wolffnak kellett őt helyretennie azzal, hogy „Lewis, az autó rossz, tudjuk. Kérlek, vezesd!”
Az Osztrák Nagydíj végeredménye:
RACE CLASSIFICATION 🇦🇹
Verstappen reigns supreme in Austria 💪
Leclerc returns to the podium! 🙌#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/hfZAACAs2n
— Formula 1 (@F1) July 2, 2023