A 2004-es Brit Nagydíjat Kimi Räikkönen kezdhette az élről, ám ha Bernie Ecclestone ötlete valóra vált volna, a Jégember korántsem biztos, hogy a pole-ból rajtolt volna.
Bernice Ecclestone, az F1 egykori mindenható ura időről időre előállt igencsak meredek ötletekkel, amelyekből aztán rendszerint nem lett semmi. Megtette ezt a 2004-es Brit Nagydíj előtt is válaszul arra, hogy a csapatok megegyeztek a 2003-ban bevezetett egykörös időmérő megváltoztatásában, majd mégis visszakoztak.
2004 júniusában az akkori tíz csapat megegyezett, hogy a szezon hátralevő részére változtatnak az időmérőn, és a két, különálló egykörös időmérőt felváltaná két, egyenként 25 perces edzés, amelyen mindenki annyit és akkor körözhetne, amennyit és amikor csak akar, majd a pilóták két legjobb köridejét összeadják, és ebből alakulna ki a rajtsorrend.
Az F1-es bizottság azonban arra hivatkozva, hogy a július 11-i Brit Nagydíjig nincs idő végigfuttatni az ilyenkor szokásos folyamatot és szavazni a változtatásról, elhalasztotta annak bevezetését, mire Ecclestone bírálta a néhány, időközben visszakozó istállót, mondván „mindannyiunkat hülyének állítottak be, úgyhogy meglátjuk, hogy megfontolják-e az álláspontjukat.”
Amikor akkora bajban volt az F1, hogy Minardiba akarták ültetni Schumachert
Ecclestone a Times-nak arról beszélt, hogy már a Brit Nagydíj hétvégéjén debütálhat az új formátum, mert a szoftvereket megcsinálták hozzá, majd kifejtette, hogy ő egyébként sorsolással döntené el a rajtsorrendet. „Ha minden versenyen más rajtrácsot akarunk látni, akkor sorsoljunk. Az időmérőért ugyanúgy pontot kapna az első nyolc helyezett, szóval aki gyors, bezsebelné a pontokat, aztán jönne a sorsolás, amin mindenki ugyanakkora esélyekkel indul, úgyhogy nem azt büntetjük, aki gyors. A leggyorsabbnak lehet, hogy szerencséje lesz, és megszerzi a pole-t, de akár a rajtrács végére is kerülhet.”
Ecclestone javaslata alapján tehát az időmérő és a futam egymástól teljesen függetlenné vált volna, szombaton pedig lényegében csak azért küzdöttek volna a pilóták, hogy kiderüljön, egy körön melyikük a leggyorsabb, amit természetesen pontokkal is jutalmaztak volna.
Mivel a 2004-es szezonban futott teljes idényt a Forma-1-ben Baumgartner Zsolt, Magyarország eddigi egyetlen F1-es pilótája, ha a Brit Nagydíjtól kezdve sorsolták volna a rajtrácsot, akár az is megtörténhetett volna, hogy a Minardi versenyzője indul a pole pozícióból. Képzeljük el, a Magyar Nagydíjon ez mekkora szenzációt jelentett volna. Más kérdés, hogy nagy valószínűséggel egyetlen kanyart sem töltött volna az élen a mezőny elejénél nem ritkán körönként 5-6 másodperccel lassabb autóval.