back to top
2024. november 23. 03:06

KezdőlapF1Hamilton arra utalt, hogy a Red Bull mostanáig trükközéssel volt ennyire gyors?

Hamilton arra utalt, hogy a Red Bull mostanáig trükközéssel volt ennyire gyors?

-

Lewis Hamilton a Magyar Nagydíj időmérő edzése után felvetette, hogy érdekes a Red Bull DRS-fölényének hirtelen eltűnése. A 104. pole pozícióját szerző hétszeres világbajnok emellett azt is ecsetelte, hogy miként sikerült megnyernie a kvalifikációt.

A mai Magyar Nagydíjon Lewis Hamilton először kezdhet az élről Forma-1-es futamot a 2021-es Szaúd-arábiai Nagydíj óta, miután az időmérő edzésen 3 ezredmásodperccel megelőzte Max Verstappent.

„Már el is felejtettem, milyen érzés itt ülni – mondta az FIA időmérő utáni sajtótájékoztatóján. – Egy ideje már dolgozunk ezen. Szerintem a teljes köröm során nem vettem levegőt, visszatartottam a lélegzetem, és a végére teljesen kifulladtam, de elképesztő érzés, miután olyan hosszú ideig voltunk sikeresek. De még ha ez a 104. pole pozícióm is, olyan érzés, mintha az első lenne. Nehéz elmagyarázni, milyen különleges érzés ez, és egyértelműen nem számítottunk arra, hogy a pole pozícióért harcolhatunk ma, mert bár George [Russell] tavaly pole-ban volt itt, ezek a srácok annyira erősnek tűntek. De persze reménykedtem benne, hogy a lehető legjobb helyen végzünk, de aztán amint bejutottunk a Q2-be, hirtelen elég jónak tűntünk, majd a Q3-ban már csak egy tizedre voltunk Maxtól.”

Hamilton épphogy legyőzte Verstappent, övé a több rekordot is jelentő pole a Hungaroringen

„Tudtam, hogy van még idő az autóban. A legtöbb időt a kettes és a négyes kanyarban veszítettem, különösen a négyesben és a tizenegyesben. Nem tudtom, hogy ez a fickó (Verstappen – a szerk.) elveszi-e ott a gázt, de a mi autónk nem volt elég jó a korábbi körökben, az utolsóban viszont csak mindent egy lapra kellett feltennem, és remélnem, hogy a pályán marad. Szerintem közelebb kerültem hozzájuk ezekben a kanyarokban, míg az utolsó szektorunk különösen erős volt” – ecsetelte Hamilton a pole megszerzésének körülményeit.

Mondott azonban mást is a hétszeres világbajnok arról, hogy miként tudta elkapni Verstappent, a Sky Sports-nak ugyanis kitért rá, hogy furcsa módon eltűnt a Red Bull korábban feltűnően nagy tempóelőnye nyitott állítható hátsó szárny mellett. Hogy ez minek volt köszönhető, azt mindenki csak találgatta, de tény, hogy valamilyen megoldásnak köszönhetően a két RB19-es nagyobb mértékben gyorsult a DRS-sel. Hamilton szerint ez azonban már nincs így.

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Magyar Nagydíj 2023
A Red Bull az új fejlesztésekkel sem villogott Fotó: Sulyok István/TRP Media

„Őszintén szólva, szerintem eléggé lelassultak az éve eleje óta. Úgy értem, még mindit ott van nekik a DRS, de hirtelen már nincs meg az a DRS-előnyük, ami volt. Hova tűnt el? Fejlesztési csomagot hoztak ide, ezért azt vártuk, hogy tesznek egy lépést előre. Azt hallottuk, hogy körönként két tizedet ér, vagy valami hasonlót. Érdekes, hogy nem tudták ezt kiautózni az időmérőn” – mondta a Mercedes pilótája, akinek szavai alapján óhatatlanul felmerül az emberben, hogy esetleg arra utalt-e, hogy a Red Bull korábban valamilyen trükkös megoldást alkalmazott, de már nem teszi.

Ettől azonban Hamilton szerint a Magyar Nagydíjon még Verstappen lesz az első számú esélyes. „Versenyen szerintem továbbra is ők a leggyorsabbak, és nagyon nehéz lesz legyőzni őket. De igen, mi is annyira meg vagyunk lepve, mint mindenki más, és egyértelműen érdekes látni a lemaradásokat, és hogy miként változott futamról futamra, és mi mindannyian miként zárkóztunk fel.”

Verstappen közben azt ecsetelte, hogy egyszerűen nem sikerült jól beállítaniuk az autót. „Borzasztó – felelte az FIA időmérő utáni sajtótájékoztatóján arra a kérdésre, hogy milyen érzés volt vezetni a Red Bull. – Nem számít, hogy hanyadik helyet szerezted meg, egyszerűen nem volt jó érzés. Az egész időmérőn rengeteget küszködtem, vagyis, igazából az egész hétvégén, az egyensúly változásával. Igyekszel orvosolni az alulkormányzottságot, majd túlkormányzott lesz, és egyszerűen soha nem került a megfelelő tartományba. Sokat szenvedtem a Q1-ben és a Q2-ben. Amint eljön az időmérő, már nem sokat tehetsz.”

Forma-1, Max Verstappen, Magyar Nagydíj 2023, szombat
Fotó: Sulyok István/TRP Media

„Minden alkalommal, amikor odaértem egy kanyarcsúcsponthoz, egyszerűen nem tapadt az autó. Valószínűleg ez a legrosszabb egyensúly, amit csak egy autóban érezhet az ember. Igyekeztem korrigálni néhány dolgot a Q3-ban, de nem lehet túl sokat tenni. Azt gondoltam, hogy az első köröm nem volt rossz, de így is úgy éreztem az első tengellyel, mintha jégen vezetnék. Aztán a második körben az első szektorban ismét teljesen rossz volt. Utána a másodikban jobban nyomtam, ami kifizetődött, de az utolsóban megint nem tapadt az eleje. Nagyon következetlen volt, és nehéz volt előrelépni az időmérő alatt. Folyamatosan vagy beletaláltunk, vagy nem. Az erre a hétvégére hozott fejlesztésekkel ez elképesztően csalódáskeltő. Persze, másodikak vagyunk, de megnézve a teljes évet, nem számítottam rá, hogy ez történik.”

Verstappen ezután viszont tisztázta, hogy szerinte a következetlen egyensúlynak nincs köze az új fejlesztésekhez, mert azok működni látszanak, és egyszerűen csak nem tudták jól beállítani az RB19-est.

Mick Schumacher, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Mick Schumacher szimulátoros munkája meghozta a gyümölcsét  Fotó: Gergely Makai Photography

Ezzel szemben a pénteken még küszködő Mercedes remekül reagált, és a szombatra végrehajtott változtatásoknak köszönhetően került ilyen jó helyzetbe. „Szimulátorozunk [a versenyhétvégék előtt], az pedig néha jónak érződik, néha borzasztónak, aztán eljövünk a pályára, és az ember csak reménykedik, hogy amikor autóba ül, jó lesz az egyensúly és a kocsi nem fog túl rossznak érződni – magyarázta Hamilton. – De tízből kilencszer beleülsz, majd rájössz, hogy ez borzasztó, nem jó az egyensúly, változik a kanyarokban. Úgyhogy a péntekünk nem volt jó. de amiben a legjobbak vagyunk, hogy keményen dolgozunk péntek éjszaka. A csapat keményen dolgozik a szimulátorban, és új irányt találunk szombatra. Elvégeztünk néhány nagyszerű változtatást az autón, ami sokkal jobb helyzetbe hozott minket, és képes voltam építeni erre.”

Friss