Nem jól kalkulált a Hungaroringen meglepetésre pole pozíciót szerző istálló, ami nehéz helyzetbe hozta Lewis Hamiltont és George Russellt.
Lewis Hamilton már az első kanyar előtt elveszítette az első helyet, majd a kettes kanyart követően már csak a negyedik helyen autózott a 38. Magyar Nagydíj rajtja után, de a gondjai még csak akkor kezdődtek. A hétszeres világbajnok ezután Oscar Piastrival sem tudta tartani a lépést, és annyira leszakadt a McLarenről, hogy egyszer csak megkérdezte a csapatát, hogy letekerték-e a motorját.
Mérnöke ekkor azzal felelt, hogy nem, csak a hűtéssel kapcsolatos problémákat próbálják kezelni, később pedig arra kérte a 38 esztendős pilótát, hogy az egyenesek végén korábban vegye el a gázt. Hátrébb ugyanezt csinálta a 18. helyről rajtoló George Russell is, mindkét Mercedes küszködött tehát a hűtéssel, a csapat a minap megjelent szokásos elemző videójában pedig elárulta, hogy mi volt ennek az oka.
Hamilton olyan pilótával ünnepelt a Magyar Nagydíj után, aki nem is vett részt a versenyen (fotók)
„Volt egy problémánk, hogy amilyen módon meghatároztuk a hűtési igényt, az azt eredményezte, hogy nem volt megfelelő az autók hűtése – árulta el Andrew Shovlin mérnökigazgató. – Vizsgáljuk, hogy az előrejelzés miért nem felelt meg a valóságnak. Ennek az volt a következménye, hogy meg kellett kérnünk a pilótákat, hogy a féktávok előtt vitorlázzanak. Ez úgy néz ki, hogy mielőtt elérnek az egyenes végére, elveszik a gázt, a féktáv kezdeti szakaszán pedig nem fékeznek, majd később lépnek a fékre. Ez segít hűteni a motort, de rontja a köridőt.”
„Emellett azt is jelentette, hogy egyik versenyzőnk sem igazán tudta támadni az előtte haladókat. A verseny későbbi szakaszában tisztább levegőbe kerültünk, úgyhogy a hőmérsékletek szempontjából jobb lett a helyzet. Ekkor hagyhattuk nekik, hogy támadjanak, és a tempónk is javult. Ez annak is volt köszönhető, hogy jó volt a gumikezelésünk. Az etapjaink vége jobban nézett ki, mint az eleje. Különösen George esetében volt megfigyelhető ez a trend az első etap végén, ahol nagyon jól ment.”
Hamilton a helyzet javulásának köszönhetően később vissza tudta előzni Piastrit, majd a verseny utolsó szakaszában közeledni tudott Sergio Pérezre, akitől végül csak 1,5 másodperccel maradt el. Ki tudja, a hűtési gondok nélkül talán a dobogó is meglehetett volna a hétszeres világbajnoknak. Csapattársa eközben a 6. helyig zárkózott fel, aminek köszönhetően a Mercedes növelte az előnyét az Aston Martinnal szemben a konstruktőri pontverseny második helyén.