back to top
2024. november 22. 08:32

KezdőlapF1Barrichello a könyvében fogja elárulni, pontosan miért hagyta ott a Ferrarit

Barrichello a könyvében fogja elárulni, pontosan miért hagyta ott a Ferrarit

-

Pályafutásáról készített hosszabb interjút Rubens Barrichellóval az F1 hivatalos oldala, amelyben a brazil Stock Car-bajnokságban a mai napig, 51 évesen is teljes idényben versenyző Rubinho természetesen a ferraris éveiről is mesélt, és előrevetítette, hogy az önéletrajzi könyvében majd elárulja, hogy valójában miért hagyta ott a Ferrarit.

Rubens Barrichello hét szezonnyi Forma-1-es tapasztalattal a háta mögött, a 2000-es idénytől csatlakozott a Ferrarihoz, hogy a Jaguarhoz távozó Eddie Irvine-t váltsa. Sokan ekkor úgy vélték, hogy a brazil versenyző szépen felveszi majd azt a szerepet, amit ír elődje, és beáll másodhegedűsnek a német pilóta mögé. Sok esetben ez így is volt, noha elmondása szerint az ő szerződésében soha nem szerepelt az, hogy ezt muszáj megtennie.

„Az autó szuper volt, a csapat jól dolgozott, mindenkinek jó volt a kapcsolata mindenkivel, és harmónia volt a teljesítmény terén. Képesek voltunk meghódítani a világot” – jellemezte a Ferrarinál töltött éveit Barrichello, aki 2000 és 2004 között 9 versenyt nyert a Ferrarinál, és zsinórban 5 konstruktőri világbajnoki címhez segítette a maranellóiakat.

Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Ferrari, 2004
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Schumachert ugyanakkor egyetlen szezonban sem tudta legyőzni, így a német volt az, aki öt vb-címert nyert ezekben az években. „Mindig is azt mondom, hogy jobb volt nálam, ez kétségtelen. De mivel már 1996 óta ott volt, négy évet eltöltött a csapatban, [1999-ben] átesett a lábtörésen, Jean [Todt] pedig nyilván fiaként szerette, ezért nehéz volt valaki újnak jönni és azt mondani, hogy »oké, adjatok nekem szabad kezet.«” – mondta Schumacherről.

Azt Barrichello is elismeri, hogy sokszor beállt a sorba, de mint mondja, ezt abban a reményben tette, hogy előbb-utóbb majd eljön az ő ideje. „Megmondtam a Ferrarinak, hogy ha bele van írva a szerződésembe, hogy el kell engednem Michaelt, nem akarok aláírni. A szerződésemben semmi nem volt erről. Az érdekemben sok dolgot elfogadtam és sok mindent nem, némelyiket azért igen, mert fejlődtem ott. Hat éven át azt láttam, hogy előrelépek, és el fog jönni az én időm.”

Végül soha sem jött el az ideje, noha a 2003-as Ferrari nagyon feküdt neki, és abban az évben sokkal közelebb volt Schumacherhez, mint előtte és utána bármikor, többször pedig le is győzte őt. 2004-re azonban az akkor hatszoros világbajnok képes volt emelni a lécen, Barrichello pedig visszasüllyedt az epizodista szerepébe, majd 2005-ben aláírt a Hondához úgy, hogy még 2006-ra is szerződése volt a Ferrarival.

Most elárulta, hogy a végül utolsó ferraris idényében történt valami, ami miatt nem töltötte ki a szerződését. „A Honda megkeresett 2005-ben, én pedig közöltem, hogy nem csatlakozhatok, mert szerződésem van a Ferrarival 2006-ra. De valami történt [a Ferrarinál] az év közepén – egy napon a könyvemben majd leírom! –, ami nem tetszett. Azt mondtam, hogy »Srácok, látom, hogy nem adjátok meg nekem a szabadságot, hogy szabadon versenyezzek. Hat évet vártam, és mindent nagyon köszönök, de azt akarom, hogy engedjetek el a szerződésemből.«”

Rubens Barrichello, Ferrari, 2005, Brazil Nagydíj
Eredetileg nem a 2005-ös lett volna az utolsó szezonja vörösben  Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Hogy pontosan mi történt, azt majd csak a könyvből tudhatjuk meg ezek szerint, de könnyen lehet, hogy Barrichello a monacói incidens után döntött úgy, hogy nem akar maradni. Akkor Schumacher az utolsó körben vetődött be mellé és előzte meg őt a 7. helyért az alagút utáni sikánban, amit a brazil nagyon rossz néven vett, mert szerinte csapattársa felesleges kockázatot vállalt. „Ha fordítva történt volna, kiűztek volna a világból is. Nem bocsátok meg, és kimondom, amit gondolok” – jelentette ki, majd közölte: „A jövőben nem úgy tekintek Michaelre, mint a csapattársamra, hanem mint az egyik riválisomra.”

Friss