Hayden Paddon vezeti az ERC pontversenyét, és akár a Barum Rallyn is megszerezheti a bajnoki címet. Van azonban két bökkenő, az egyik, hogy még sosem versenyzett ezen a futamon, a másik, hogy nem szereti azokat a körülményeket amik várnak rá Csehországban.
Bár a múlt hónapban a Róma Rallyn szintén először versenyzett az új-zélandi és a harmadik helyen végzett, úgy hogy két szakaszt megnyert, a Barumon nem számít ennyire jó eredményre.
„Az olyan száraz, sima, gyors aszfaltot, mint az olasz pályák eléggé élvezem, de úgy tudom, hogy a Barum aszfaltja egyenetlen és vizes lehet, és ez a két dolog, amit a legjobban utálok aszfalton. Elvárások nélkül megyünk, és onnan építkezünk majd” – mondta Paddon.
Paddon római dobogós helyezése azt jelenti, hogy 55 pontos előnnyel utazik Csehországba Mārtiṇš Sesksszel, a legközelebbi riválisával szemben. A listavezetőnek a 10. helyezés is elég lehet ahhoz, hogy bajnok legyen.
„Most minden bizonnyal pozitívan néz ki, de soha semmit nem vehetünk biztosra. Még mindig van feladatunk, és a cél az, hogy megpróbáljuk véghezvinni Zlínben, ami önmagában is egy kihívást jelentő rally lesz” – tette hozzá az új-zélandi.
Hayden Paddonnak Rómában sem volt egyszerű versenye, attól tartott, hogy a hatodik szakasz drámája után kénytelen lesz feladni a futamot. A viszonylag kényelmes negyedik helyen állt, amikor egy nagy sebességű balos kanyarban autója alulkormányozott lett és szélesre csúszott, és megsérült a Hyundai i20 N Rally2 jobb hátsó része, ami a párost gyors szerelésre kényszerítette a 7. szakasz előtt.
„Amikor eltört a lengőkar, és lassan kellett teljesítenünk a hosszú szakasz hátralévő részét, tényleg azt hittem, hogy a rallynknak valószínűleg vége” – mondta a 36 éves versenyző. „Szóval az, hogy megjavítottuk, és nem vesztettünk túl sok időt a következő szakaszon, és megszereztük a dobogót, nyilvánvalóan Yoann Bonato problémáinak is köszönhetően, abszolút jobb volt a vártnál.”
Paddon azt is megmagyarázta, hogyan jutott át sértetlenül a 12. szakaszon, amikor oly sok versenytársa bajba került.
„Nem vágtam le túl sok kanyart” – mondta Paddon. „Tudtuk, hogy nem engedhetünk meg magunknak egy defektet, szükségünk volt a pontokra, szóval tudtuk, hogy tiszta futamot kell csinálnunk, és ez volt az, ami a különbséget jelentette.”
A recept a Barumon is ez lesz, biztosra kell menni, főleg úgy, hogy a viszonylag könnyű top 10-es eredmény a cél. Igaz, az autósportban sokszor épp a lassabb tempó okozza a legnagyobb nehézséget, a versenyzők biztonságosabban autóznak a saját tempójukban.