back to top
2024. november 24. 02:40

KezdőlapORBKerék Balázs: Negyven felett már nem bátorságból mész

Kerék Balázs: Negyven felett már nem bátorságból mész

-

A WHB Győr Rallyról a Kerék-Váradi kettős sem hiányozhatott. Az Opel Corsa Rally4 idén negyedszer, ezúttal aszfalton mutathatta meg erejét.

Hosszú évek után újra ezen az impozáns helyszínen versenyezhettetek. Győr belvárosában volt a rajtceremónia, majd ezt követte egy városi gyorsasági. Az ilyen alkalmak, ilyen körülmények mind a versenyzőknek, mind a szurkolóknak nagy élmény ad. Hogy éreztétek magatokat?

Nagyon örültünk az új helyszínnek és a rengeteg nézőnek. Felüdülés volt, hogy egy ilyen impozáns helyen volt a rajtceremónia és hogy ennyi szurkolóval találkozhattunk. Pozitív sokként ért, hogy hányan jöttek oda, hogy végre a nyugati országrészben is van ORB verseny és hogy hány éve nem találkoztunk már…

Hat különböző gyorsasági szakaszon mentetek, volt amin jól magatokra is ijesztettetek. Melyik volt az, ami a legjobban feküdt nektek és az autónak is?

A tényői gyors tetszett a legjobban, annak ellenére, hogy igazából nem tudtuk felvenni a kívánt sebességet. A Rábaring is jó volt, hiszen évek óta nem lehetett ekkora tömeg előtt versenyezni.

A Rábaring egy tipikus zárt pálya, amelyen az időeredményeken is látszott, hogy kik azok, akik pályaautós múlttal rendelkeznek. Ti itt egy kicsit alulmaradtatok, utólag visszanézve tudod hol mentek egy a másodpercek?

Szégyenlem, de fogalmam sincs. Kérni is fogok majd Kanyik Antitól oktatói órákat, mert akármilyen agresszíven mentünk a Rábaring-i gyorson, az időeredmény igazából pocsék lett.

Ez nem volt a ti versenyetek, az egész futam alatt nem igazán találtad magad, mi lehetett a gond?

Elsősorban nem találtam a jó végsebességet. Nekem ezek a pályák nagyon gyorsak voltak. Ha csak 40+-os korban kezdesz el vezetni, akkor kimarad az a szakasz a pályafutásodból, amikor még bátorságból megoldva tudsz gyors lenni. A kellő sebességet így a tökéletes itiner és navigálás ellenére csak a második tényői gyorsra találtuk meg, de ott meg sajnos két alkalommal is baleset miatt lassítottak, így csak egy harmadik időt tudtunk futni.

Októberben a Rally Hungaryval folytatódik a bajnokság. Nehéz előre jóslatokba bocsátkozni, de az a futam számotokra mennyire lehet kedvező? A bajnoki értékelést követitek?

Jó emlékeim vannak a Rally Hungaryról. Anno, még szegény Tóth Zsoltival mentünk ott egy szuper versenyt, ahol többször második, harmadik időket autóztunk. Nincs olyan nagy végsebesség és sok a csúszós, sáros rész, az ilyen típusú pályák mennek nekem inkább jobban, bízom egy jó eredményben. A bajnoki táblázatot már nem indokolt néznünk, hiszen nekünk az első verseny kimaradt, a Mecsek Rally-t nulláztuk és a tragikus Veszprém Rallyn hiába nyertünk, ott adminisztratív okokból nem kaptunk pontot. A nagy számolgatás most már csak 2024-re marad.

 

Friss