back to top
2024. november 21. 23:35

KezdőlapF1Különleges szabályok szerint rendezik a Katari Nagydíjat, de kötelező 3 kerékcsere nem...

Különleges szabályok szerint rendezik a Katari Nagydíjat, de kötelező 3 kerékcsere nem lesz

-

Miként az várható volt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az F1-gyel, a csapatokkal és a gumigyártó Pirellivel konzultálva úgy döntött, hogy különleges szabályokat léptet életbe a vasárnapi Katari Nagydíjra.

A Katari Nagydíj szombati napján robbant a hír, hogy a Pirelli gumijaival probléma lépett fel, a gyártó utólagos elemzés során ugyanis megállapította, hogy a luszaíli versenypálya egyes kanyarjaiban elhelyezett piramis alakú kerékvetők miatt az abroncsok oldalfalában fellépő vibráció hosszú távon veszélyes lehet, és az oldalfal leválásához vezethet.

Az F1 egyik legnagyobb botrányát idéző probléma miatt változik a katari hétvége menetrendje

Már ekkor felmerült, hogy amellett, hogy módosítanak a 12-es és 13-as kanyar határain, a versenyre különleges szabályokat kell bevezetni, és kötelezővé tehetik a 3 kerékcserét. Nos, végül nem szó szerint ez történt, de közben mégis, az FIA ugyanis nem a kerékcserék számát határozta meg, hanem azt, hogy egyetlen új gumiszettel sem lehet 18 körnél többet megtenni, a használt szetteknél pedig számításba veszik, hogy hány kör van a gumikban, azaz, ha valaki mondjuk 5 kört futott abroncsokat tesz fel, akkor legfeljebb 13 körös etapot teljesíthet rajtuk.

Mivel a Katari Nagydíj 57 körös, ez automatikusan azt fogja eredményezni, hogy a versenyzőknek legalább háromszor kereket kell cserélnie, viszont pontosabb megfogalmazás, hiszen amennyiben csak a 3 cserét teszik kötelezővé, bizonyos körülmények között – például biztonsági autós fázis alatt – minimális időveszteséggel ki lehetett volna játszani az előírást.

Az FIA közölte, hogy a Pirellivel közösen kommunikálják majd a csapatoknak, hogy melyik, rendelkezésre álló szettjükkel hány kört lehet még menni, illetve azt is, hogy miként számolható ki ez a körszám. Aki pedig megszegi a 18 körös limitet, azt automatikusan jelentik a felügyelőknek, mint olyan versenyzőt, aki nem biztonságos autóval vesz részt a küzdelemben.

Friss