Miként az várható volt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az F1-gyel, a csapatokkal és a gumigyártó Pirellivel konzultálva úgy döntött, hogy különleges szabályokat léptet életbe a vasárnapi Katari Nagydíjra.
A Katari Nagydíj szombati napján robbant a hír, hogy a Pirelli gumijaival probléma lépett fel, a gyártó utólagos elemzés során ugyanis megállapította, hogy a luszaíli versenypálya egyes kanyarjaiban elhelyezett piramis alakú kerékvetők miatt az abroncsok oldalfalában fellépő vibráció hosszú távon veszélyes lehet, és az oldalfal leválásához vezethet.
Már ekkor felmerült, hogy amellett, hogy módosítanak a 12-es és 13-as kanyar határain, a versenyre különleges szabályokat kell bevezetni, és kötelezővé tehetik a 3 kerékcserét. Nos, végül nem szó szerint ez történt, de közben mégis, az FIA ugyanis nem a kerékcserék számát határozta meg, hanem azt, hogy egyetlen új gumiszettel sem lehet 18 körnél többet megtenni, a használt szetteknél pedig számításba veszik, hogy hány kör van a gumikban, azaz, ha valaki mondjuk 5 kört futott abroncsokat tesz fel, akkor legfeljebb 13 körös etapot teljesíthet rajtuk.
Mivel a Katari Nagydíj 57 körös, ez automatikusan azt fogja eredményezni, hogy a versenyzőknek legalább háromszor kereket kell cserélnie, viszont pontosabb megfogalmazás, hiszen amennyiben csak a 3 cserét teszik kötelezővé, bizonyos körülmények között – például biztonsági autós fázis alatt – minimális időveszteséggel ki lehetett volna játszani az előírást.
Az FIA közölte, hogy a Pirellivel közösen kommunikálják majd a csapatoknak, hogy melyik, rendelkezésre álló szettjükkel hány kört lehet még menni, illetve azt is, hogy miként számolható ki ez a körszám. Aki pedig megszegi a 18 körös limitet, azt automatikusan jelentik a felügyelőknek, mint olyan versenyzőt, aki nem biztonságos autóval vesz részt a küzdelemben.