Hét év konstruktőri veretlenség után a Mercedes 2022-ben nemhogy egyik világbajnoki címet sem szerezte meg, de 2013 óta első ízben nem is volt harcban azokért. Anyagilag azonban így is remek évet zártak, sokkal nagyobb profittal, mint a Red Bull.
Kiadta 2022-es pénzügyi jelentését a Red Bull és a Mercedes is, amelyekből kiderül, hogy mindketten profittal zárták az évet, de utóbbi jóval nagyobbal, mint a pályán elsöprő győzelmet arató riválisa. A Mercedes ugyanis 89,74 millió font profitot termelt, míg a Red Bull csupán 2,06 millió fontot. Ennek oka, hogy a Mercedesnél jelentősen, 383,3 millió fontról 474,5 millió fontra nőtt az éves árbevétel, míg a Red Bull esetében ez a növekedés kisebb, 238,3 millió fontról 278 millió fontra történt.
A Mercedes bevételeinek 51%-át szponzoráció és licenc díjak, 30%-át az F1-es nyereményalap, 19%-át pedig egyéb bevételek teszik ki. Utóbbi főként az Applied Science divíziót jelenti, ahová a többi nagycsapathoz hasonlóan embereket és más erőforrásokat szerveztek ki az F1-es csapattól, hogy a költségplafon alatt tudjanak maradni.
Ami az F1-es pénzdíjazást illeti, abból 2022-ben a 2021-es szezon konstruktőri bajnokaként a Mercedes kapta a legnagyobb szeletet, ráadásul a keret jelentősen megnőtt, mivel a 2021-es szezont még erősen érintette a COVID, és több futam, köztük jelentős bevételt jelentő tengerentúli versenyek is kiestek, néhány helyszínen pedig korlátozták a nézők számát. A 2023-as bevételük ezen része természetesen csökkenni fog, hiszen 2022-ban csak a harmadik helyen végeztek.
Hogy mennyire jól teljesített üzleti szempontból a Mercedes 2022-ben, mi sem mutatja jobban, mint hogy az adózás utáni, már említett 89,74 millió fontos profitnál valójában nagyobb volt a profitja, mert 2022-ben egy különleges, egyszeri adózás szerint adózott. Operációs szinten azonban 71,9 millió fontról 113,6 millió fontra nőtt a profit, ami jobban megmutatja, hogy mennyivel jobban teljesítettek, mint 2021-ben.
A jelentésből kiderülnek még érdekes részletek, például, hogy a 75 millió fontos osztalékot egyenlő arányban osztották el a három részvényes, a Mercedes AG, az Ineos és a csapatfőnök Toto Wolff cége, a MIL között. Továbbá első ránézésre az is furcsának tűnhet, hogy bár több mint 100 fővel, 1114-re nőtt a csapat létszáma 2022-ben (24-gyel a tervezési, mérnöki és gyártási részlegeken együttvéve, míg a többiek a humán erőforrás és pénzügyi részlegekre érkeztek, miután a csapat növelt a vendéglátói kapacitásán a versenyeken, illetve extra munkaerőt vett fel a költségplafon miatt), a rájuk fordított költség mégis csökkent, 109 millió fontról 93,8 millióra. Ez amiatt van, mert 2022-ben csak egy versenyt nyertek és harmadikak lettek az összetettben, ezért az alkalmazottak sokkal kevesebb bónuszt kaptak, mint egy évvel korábban.