Az FIA újranyitotta Lewis Hamilton ügyét, aki keresztben átment a pályán, miután kiesett a Katari Nagydíjon. Sajtóértesülések szerint a hétszeres világbajnoknak nem kell tartania a súlyosabb büntetéstől, a háttérben egy ugyanazon a napon bekövetkezett sérülés áll.
Lewis Hamiltonnak rémálomszerűen alakult a Katari Nagydíj, hiszen már az első kanyarban kiesett, miután összeért George Russell-lel. A 38 éves versenyző elismerte hibáját, és ezt bizonyos szempontból a sportfelügyelők is megtették, ám rajtbalesetről lévén szó, ezt az esetet megúszta büntetés nélkül. Az ezt követő cselekedetét viszont már nem.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a döntéshozók megrovásban részesítették Hamiltont, és 25 ezer euró (körülbelül 9,7 millió forint) befizetésére kötelezték, és egy ugyanekkora bírságot kapott a szezon végéig felfüggesztve. Úgy tűnt, hogy ezzel le is zárult az eset, ám egy héttel később az FIA újranyitotta a vizsgálatot.
Hamilton 10 millió forintnak megfelelő büntetést kapott, de nem azért, mert nekiment Russellnek
„Az FIA felülvizsgálja az incidenst, melynek során Lewis Hamilton keresztezte a pályát, amelyen zajlott a verseny – idézi az Autosport a szervezet szóvivőjét. – Az FIA tudomásul veszi, hogy Lewis bocsánatot kért az eset utáni sportfelügyelői meghallgatáson, és elismerte, hogy a [pálya] keresztezése súlyos biztonsági szabálysértés volt. Tekintettel azonban a példaképi státuszára, az FIA-t aggasztja, hogy cselekedete milyen benyomást kelthetett a fiatalabb versenyzőkben.”
Az FIA döntésében minden bizonnyal jelentős szerepet játszott egy gokartos incidens. Ugyanazon a napon rendezték a világbajnokság döntőjét az olaszországi Franciacortában, ahol az egyik versenyző meg is sérült egy hasonló esetben. A futam során Joe Turney és Gabriel Gomez az első helyért csatáztak, amikor összeértek, és mindketten kipördültek a pálya mellé. (Az esetet erre a linkre kattintva lehet megtekinteni.)
A brit gokartos azonban nem akarta feladni, és elkezdte visszatolni a versenygépét a pályára, hogy folytathassa a körözést. Turney egyre közelebb került az ideális ívhez, és meg is történt a baj: az éppen kanyarodó ellenfele a bal hátsó gumijával eltalálta a lábát, amibe bele is sérült. (Az incidenst erre a linkre kattintva lehet megtekinteni.)
Az FIA tehát minden bizonnyal nem azért nyitotta újra Hamilton ügyét, hogy esetleg még súlyosabban megbüntessék a hétszeres világbajnokot. A döntés oka sokkal inkább az lehet, hogy a jövőben sokkal egyértelműbb és adott esetben szigorúbb szabályok vonatkozzanak az ilyen jellegű tettekre. Most ugyanis a sportfelügyelőknek csak részben nyújtottak támpontot az előírások.