Hiába a korai bejelentések, két – terepen tapasztalattal bíró – pilóta és a partnerség a Hummer révén a GM-mel, nem alakult jól a Ganassi első Extreme E szezonja.
A többi csapattal ellentétben nem rallys, illetve pályaversenyzős hozzáállással álltak neki a dolgoknak, így a szakáguk révén jókora előnyt reméltek az első versenyeken.
Ennek képes nemhogy a bajnoki harc, a futamgyőzelem is elkerülte őket, végül pedig utolsó előttiként fejezték be az évet. Csak egyszer jutottak el a döntőig, de ebben nagy szerepe volt az alkatrészek meghibásodásának és a balszerencsének is.
„Igen, egy csomó része nem rajtunk múlott.” – erősítette meg Dave Berkenfield, a csapatfőnök. – „A Q2-ben [az utolsó versenyen – a szerk.] meghibásodott a kormányrúd. Ilyenkor elgondolkozik az ember, mert az egy vadiúj alkatrész volt, előtte nem is nyúltunk hozzá.”
„Amit tehetünk, hogy mindent négyszer leellenőrzünk, kitaláljuk, hogy álljunk hozzá a versenyhez, mikor nyomjuk, és mikor ne, hogyan osztjuk fel a pilótáinkat és előre gondolkodunk. Ezek fognak nekünk versenyeket nyerni.”
Bár az IndyCar mezőnyében most már az elmúlt két évben ők szolgáltatták a bajnokot, – nem is beszélve a számtalan daytonai és sebringi győzelemről – ehhez képest van egy kis dolog, ami Berkenfield szerint ezek mellé helyezhető, mint az Extreme E-ben eddig elért legnagyobb érdemük.
„Szerintem a flúgos futam megnyerése Szenegálban mindenképp egy kiemelkedő pillanat volt számunkra. Akkor még ez nem juttatott minket döntőbe, de így is ez volt a legjobb.”
Mondta mindezt annak ellenére, hogy két futammal később a döntőben magabiztosan vezettek, és csak egy újabb technikai hiba vette el tőlük a győzelmet.
Ezt nem, de a szaúdi szezonnyitón a baleset utáni egész éjszakás javítást kiemelte. Valamint azt is, hogy mennyire összetartó volt az egész mezőny, csapattól függetlenül. Kiemelte, többször kaptak segítséget a riválisoktól, akikkel előtte a pályán ütköztek.
Miután az első szezonban szinte a legkisebb kontaktnál mindig eltört valami, az Odyssey 21 fejlesztői a Sparknál készülnek pár újdonsággal. Mivel amerikai a cég, a teszteléshez a Ganassi legénységét kérték.
„A cél az, hogy minden autó befejezze minden X-Prix minden körét, és ne lássunk kopást, mechanikai- valamint alkatrészhibát sem. Ha ezt meg tudjuk valósítani, nagyobb lesz a versengés és az izgalom. A pilóták is jobban fogják nyomni, úgyhogy izgalmas lesz.”
Berkenfield kiemelte, a különség nagy lesz az első szezon utolsó futama, valamint a második szezon első futama között. Azonban azt is hozzátette, a szünet alatt és a járvány közepette nagyobb kihívás ezeket a fejlesztéseket leszállítani.