back to top
2024. november 22. 10:04

KezdőlapF1Horner csak kínos helyzetbe akarta hozni Hamiltont és a Mercedest? – alighanem...

Horner csak kínos helyzetbe akarta hozni Hamiltont és a Mercedest? – alighanem igen

-

Lewis Hamilton nem észrevett üzenettel és egyéb dolgokkal próbálta megmagyarázni Christian Horner, a Red Bull csapatfőnökének szavait, miközben többször is kijelentette: soha nem kereste meg az energiaitalos csapatot egy esetleges átigazolás kapcsán. Az egész sztori lényege ugyanakkor leginkább az, hogy Horner csak ki akart szúrni egy kicsit a riválissal.

Az idei utolsó Forma-1-es versenyhétvége kezdetének híreit kétségtelenül Lewis Hamilton és Christian Horner neve uralta, hiszen utóbbi a Daily Mailnek kijelentette: mielőtt a hétszeres világbajnok az idén két évvel meghosszabbította szerződését a Mercedesszel, menedzsmentje felvette a kapcsolatot vele (Hornerrel), és bár komoly egyeztetésekig nem jutottak el, Hamilton a Ferrari elnökével, John Elkannal már ilyesmit is folytatott.

Mégsem olyan nagy az elköteleződés? – Hamiltonék a Red Bull-lal és a Ferrarival is tárgyaltak

Az Abu-dzabi Nagydíj sajtónapján Hamilton letagadta, hogy bármiféle kapcsolatfelvétel is történt volna a részükről, és azt állította, hogy a Red Bull csapatfőnöke volt az, aki megkereste őt, mire Horner kitartott a korábbi állítása mellett, a Red Bull egyik szóvivője pedig azt is elárulta, hogy a 38 esztendős pilóta édesapja, Anthony Hamilton volt az, aki kezdeményezett.

Lewis Hamilton a Sky Sports-nak úgy fogalmazott: „amennyire én tudom, az én csapatomból senki nem beszélt [Hornerrel]”, majd kijelentette: „évek óta nem beszéltem Christiannal.” Utóbbi állítását aztán hamar revideálta azzal, hogy kibökte, Horner korábban megkereste őt. Az tehát kiderült, hogy történt kapcsolatfelvétel, csak Hamilton szerint nem úgy, ahogy Horner mondja.

A hétszeres világbajnok a Mercedes sajtóbeszélgetésén – ahonnan a The-Race.com állítása szerint kizárták a Horner-interjút lehozó Daily Mailt – is ragaszkodott ehhez, és az összes erre vonatkozó kérdésnél kategorikusan cáfolta, hogy ő személyesen megkereste volna a rivális istállót, majd amikor az újságírók arról érdeklődtek, hogy szerinte a csapatából valaki megtehette-e ezt, azt felelte: „Mindenkivel beszéltem a csapatomból, és senki nem beszélt velük. De ők megpróbáltak elérni minket.”

Hamilton visszavágott a Red Bull vezérének, aki saját csapatával hozta őt hírbe

Hamilton ezután érdekes sztorit osztott meg arról, hogy Horner részéről történt egy kapcsolatfelvétel, ez azonban szerinte nem az ő esetleges átigazolását célozta.

„Tulajdonképpen fogtam a régi telefonomat, amelyet éppen akkor találtam meg otthon, és ami még a régi számommal működött. Bekapcsoltam, és nyilván üzenetek százaival találtam szemben magam, az egyikük pedig Christiantól érkezett, hogy a szezon végén üljünk le beszélgetni. Nem mondta [hogy arról akar beszélni, hogy versenyezzek náluk], csak annyit mondott, hogy találkozni akar. Válaszoltam neki az új telefonomról. Elég későn láttam meg az üzenetet, ami az év korábbi részéből volt, én pedig hónapokkal később válaszoltam, és csak annyit írtam, hogy »Gratulálok az elképesztő szezonhoz és remélem, hogy hamarosan versenyezhetünk«, mire ő ugyanezt írta vissza.”

Hamilton ezután megerősítette, hogy miután a sztori kirobbant, beszélt Toto Wolff-al, és elmondta neki, hogy „valószínűleg nem” fog találkozni Hornerrel a szezon után.

Horner nem véletlenül kotyogta el azt, ami amúgy teljesen szokványos?

Hamilton kitért arra is, hogy a Red Bull csapatfőnöke „szereti az ilyesmit”, Hornertől pedig valóban nem áll távol, hogy a sajtóban elejtett megjegyzéseivel keltsen zavart az ellenfelek köreiben, így bizonyára most sem véletlenül beszélt egy olyan dologról, ami egyébként teljesen megszokott a Forma-1-ben. Abu-Dzabiban ezt ő is elismerte, mondván, ha egy pilóta menedzsmentje jól végzi a dolgát, akkor tisztában van minden lehetőséggel. Az ilyesmit azonban nem szokás nyilvánosságra hozni, ezért többnyire az újságok is név nélküli forrásokra, vagy máshonnan szerzett információra hivatkozva írják meg, ha megtudnak valamit. Horner azonban most úgy gondolta, kerek-perec elárulja, hogy Hamilton menedzsmentjéből valaki megkereste őket.

Christian Horner, Olasz Nagydíj
Fotó: Bertusz Dávid/TRP Media

Hogy milyen motivációk húzódnak emögött, az nem derült ki, de abszolút elképzelhető, hogy Horner egyszerűen csak oda akart szúrni egy kicsit Toto Wolffnak és Hamiltonnak, hogy aztán hátradőlve nézze, ahogy a hétszeres világbajnokot szétszedik az újságírók. Az ugyanakkor nem szokása a Red Bull-főnöknek, hogy ennek érdekében hazudjon, így aztán Hamilton csapatából alighanem érdeklődhetett valaki nála, akár tudott erről Hamilton, akár nem.

Mi volt a Ferrarival?

Hamilton a Mercedes sajtóbeszélgetésén Horner Ferrarival kapcsolatos kijelentéseire is reagált, de arra nem tért ki, hogy a maranellóiakkal folytatott-e tárgyalásokat. Azt viszont kifejtette, hogy John Elkannal, a Ferrarin elnökével már régóta baráti viszonyban van, Frédéric Vasseur-t, a Ferrari csapatfőnökét pedig még junior korából ismeri, hiszen az ART-nél a Forma-3-ban és a GP2-ben is ő volt a főnöke. Ráadásul Vasseur és Wolff jó barátok, így előfordult, hogy velük együtt utazott versenyre, de „tényleg ez a legtöbb, ami történt.”

Ettől persze még nem zárható ki, hogy a Ferrarival egy esetleges szerződésről is beszéltek, de minimum kapcsolatban voltak, azonban a Red Bull-szálhoz hasonlóan ez sem ördögtől való dolog, és teljesen megszokott a Forma-1-ben. Ezért aztán nem történt más, mint az, hogy Horner fogott egy jókora követ, és belevágta a szezon végi állóvízbe, kényelmetlen helyzetbe hozva ezzel Hamiltont és a Mercedest, akik mindig is azt kommunikálták, hogy közös az utuk, és együtt akarnak visszatérni a csúcsra. A Red Bull csapatfőnökének szavai és a színfalak mögött történtek nyilvánosságra kerülése miatt most bizonyára többen megkérdőjelezik Hamilton elkötelezettségét, miközben csak annyit tudtunk meg, hogy a hétszeres világbajnok esetében is igaz ugyanaz, ami az összes többi pilótánál, azaz ő is számba veszi az opcióit, mielőtt elkötelezné magát egy szerződéshosszabbítás mellett.

Friss