Hihetetlen, de nagyon is igaz sorozattal büszkélkedhet az M-Sport és a Ford, hiszen 2011 óta, ha új autót vezettek be a rally világbajnokságon, akkor az első verseny győztese az amerikai márka, de brit csapat versenyzője volt.
2011-ben a 2000 köbcentis motorral hajtott WRC-ket felváltották az 1,6 literes motorral működtetett autók.
Abban a szezonban az M-Sport, a Citroen és a félgyári Mini épített az új szabályoknak megfelelő autót.
A 2011-es szezon pedig a Svéd Rallyn kezdődött, ahol a Ford hármas győzelmet aratott, a Mikko Hirvonen–Jarmo Lehtinen páros nyert, Mads Ostberg és Jonas Andersson lett a második, Jari-Matti Latvala és Miikka Anttila előtt.
2017-ben következett az újabb autó váltás az M-Sport, a Citroen, a Hyundai és a Toyota járműveivel, melyekben bár 1600 köbcentis motor volt továbbra is, de a teljesítményük a korábbi 300 lóerőről 380 lóerőre nőtt, valamint komolyabbá vált az autók aerodinamikai csomagja is.
A szezon első versenyét pedig ismét a Ford és az M-Sport nyerte Sébastien Ogier és Julien Ingrassia révén, a második helyen Jari-Matti Latvala és Miikka Anttila zárt a Toyotával, míg a harmadik az ugyancsak fordos Ott Tanak és Martin Jarveoja lett. Ráadásul akkor a szezon végén is Ogier és az M-Sport szerezte meg a vb címeket.
Idén újra szabályváltozás volt, hiszen a korábban nagyon közkedvelt WRC-ket a hibrid Rally1-es autók váltották.
A szezonban most ugye csak három gyártó vesz részt, a Ford, a Hyundai és a Toyota, azonban a fordos Sébastien Loeb Montén aratott győzelme ettől még ugyanolyan értékes.
Ha pedig a márkákat nézzük, akkor megismétlődött a 2017-es szezonnyitó eredménye, hiszen Loeb és Isabelle Galmiche, Ogier és Benjamin Veillas, valamint Craig Breen és Paul Nagle révén ismét, Ford-Toyota-Ford sorrend alakult ki.
Az M-Sport és a Ford csapata tehát nagyon jó autót tud készíteni, amikor új szabályok lépnek életbe, reméljük, hogy ezúttal a fejlődésben sem maradnak le a rivális csapatoktól.