Azt követően, hogy a múlt héten bejelentették a WRC új pontrendszerét, döntés született a hibrid egységek és a Rally2-ers autóhasználatának ügyében is.
A múlt héten bejelentették, hogy a WRC szombati és vasárnapi napján is pontokat lehet majd szerezni és marad a Power Stage is.
A legújabb döntések pedig arról születettek, hogy 2026 végéig maradnak a hibrid Rally1-es autók a WRC legerősebb kategóriájában. A Dirtfish információja szerint ennek a döntésnek eredményeként a Hyundai Motorsport 2026 végéig marad a Rally Világbajnokság gyártói között.
Felmerült egy olyan ötlet is, mely alapján 2025-től átalakított Rally2-es autókkal lehet majd harcolni a fő kategóriában, ezt azonban főként az M-Sport utasította el.
Ugyancsak a Dirtfish információja szerint, ha a Rally2-es autók használatára tértek volna át a gyári csapatok, úgy az M-Sport támogatását befejezte volna a Ford, ez pedig gyakorlatilag a csapat megszűnéséhez vezetett volna.
A Rally1-es autók így 2022-től 5 éven át biztosan használva lesznek a WRC-ben, a 2027-től kezdődő időszakról pedig majd később születik döntés.