Korábbi DTM-autó tulajdonosa lett Fernando Alonso, ráadásul átalakíttatta az Aston Martin Vantage-t, hogy másoknak is örömet szerezhessen vele.
Fernando Alonso számára továbbra sem csak a Forma–1 létezik, mert bár a kétszeres világbajnok 2021-es visszatérése óta nem versenyez más kategóriában (két éves kihagyása alatt a sportautó-világbajnokságon, az IndyCarban és a Dakaron is megfordult), nemrég vásárolt egy crosskartot, valamint egy 650 lóerős DTM-autót is. Utóbbiról közölt most hosszabb cikket az Autosport, megszólaltatva több érintettet is.
Alonso az Aston Martin német túraautó-bajnokságban (DTM) töltött rövid és sikertelen próbálkozásának termékét, a 2019-es Vantage DTM egyik példányát vette meg a HWA-tól. Az R-Motorsport által épített 5 kasztni egyike a spanyol pilóta kérésére anyósülést kapott, hogy lehessen vele utaztatni másokat, majd tavaly szeptemberben, egy Madrid melletti szponzoreseményen került átadásra a 42 esztendős veteránnak.
Az eseményen a 2019-ben az R-Motorsport színeiben az egyik Astonnal versenyző Daniel Juncadella is részt vett, hogy megismertesse Alonsót a kocsival, majd ott volt a múlt hónapban a spanyolországi Aragon versenypályán is, ahol a kétszeres világbajnok az F1-es szezon végeztével először tesztelte a Vantage DTM-et. Az eseményen ráadásul Alonso több családtagja és számos barátjai is részt vett, akiket az Aston Martin versenyzője megautóztatott az 5,3 km hosszú pályán.
Jelen volt emellett a hatszoros MotoGP-világbajnok Marc Marquez is, aki vezethette is a 650 lóerős szörnyeteget.
„Azt mondta, lenyűgözte az autót – mondta a szintén Aragonba utazó Juncadella a Motorsport-Total.com-nak. – Jobban teljesített, mint várta. Fernando hozzá van szokva a nagy erőhöz és a jó fékekhez, de azt mondta, hogy a kocsi eléggé direkt, és arra számított, hogy jobban el kell majd fordítania a kormányt. Manapság már kicsit más a GT3-as autókkal (már ezeket használják a DTM-ben a korábbi prototípusok helyett – a szerk.), de a prototípusok nagyteljesítményű kocsik voltak. Fernando a versenyzés bármilyen formáját szereti, bármit vezetne, amivel versenyezni lehet és kihívást jelent.”
Juncadella szerint Alonso azért is vehette meg az autót, mert azt könnyen át lehetett alakítani kétülésessé, és az F1-es kétüléses autókat leszámítva jelenleg az egykori DTM-autók adják a legnagyobb élményt az utaztatásra alkalmas versenygépek közül.
Hogy más célja van-e Alonsónak az autó vezetésével, mint a szórakozás és családtagjai szórakoztatása (amúgy kétüléses gokartja is van), azt nem tudni, de mivel ezek az autók már egyik sorozatban sem használatosak, valószínűleg nincs. Mindenesetre azzal, hogy megvette a HWA által eladásra kínált 5 kasztni egyikét (az egyetlent, amelyet tesztelésre épített az R-Motorsport, míg a másik néggyel versenyeztek), segített a még gazdára váró kettő értékesítésében.
„A Fernandóval – aki vezeti és nyilvánvalóan élvezi ezt az autót – történt adás-vétel után jelentősen megnőtt az érdeklődés a még mindig elérhető két autó iránt. Számunkra az az ideális forgatókönyv, ha a kocsi jó kezekben van és továbbra is vezetik” – mondta Gordian von Schoning, a HWA igazgatósági tagja.
Alonso a Vantage DTM mellett nemrég egy, a Thierry Neuville testvére által alapított LifeLive nevű cég építette crosskartot is vásárolt, amit szintén kipróbált már, mint az az alábbi videóból is látszik:
View this post on Instagram