Márciustól rendelhető a Ford Bronco Raptor, amely a népszerű Bronco és a szintén kedvelt Raptor család legújabb tagja.
„A Raptor a terepre készült termékpalettánk csúcsa, és immár egy teljes termékcsalád versenyen bevált tartalommal és dizájnnal, amilyent senki más sem kínál” – mondta Jim Farley, a Ford Motor Company vezérigazgatója. „Csak a Ford tud létrehozni egy Bronco Raptort.”
Nehéz vitában szállni a vezérigazgatóval, akinek főként az utolsó mondata igaz, hiszen a Bronco és a Raptor is a cég védett megnevezése. A tréfát félre téve, valóban sikerült alaposan megvadítaniuk a Broncót a 2022-es modellévre. A módosításokat Ultra4 versenysorozat inspirálta. A legfontosabb elem egy terepjárónál a futómű, ezen a téren elég sok pluszt kapott a Bronco. A rugóutakat megnövelték, elöl 60, hátul 40 százalékkal. több mint 20 centiméterrel kiszélesítették a nyomtávot is, valamint megerősítették a rugótornyokat. A felfüggesztés félig aktív, a különféle helyzetérzékelők jelei alapján változtatja a rendszer a lengéscsillapítókkarakterisztikáját.
Erősítettek az autó alját védő lemezeken is, a B és C oszlop merevítéseivel együtt így 50 százalékkal nőtt a karosszéria torziós merevsége. A Raptor a Bronco DR versenyautó erősített tengelyeit kapta, és a hajtáslánc elemeit is erősebbre cserélték. Nőtt a hasmagasság is, 21 centiméterről 33 centiméterre. Ennek egy része a nagyobb kerekekből adódik, a 17 collos felnikre 37×12.50R17LT méretű BF Goodrich abroncsok kerültek, amellyel a Bronco Raptor az USA legnagyobb kerekekkel szerelt széria SUV-je.
A módosítások miatt a kormányzást is fejleszteni kellett, a Bronco Raptor az F-150 Raptor rendszerét kapta meg.
A motor is erősebb lett. A 2.7 literes 330 lóerős erőforrást váltó 3 literes duplaturbós egységről csak annyit árultak el, hogy 400 lóerő feletti teljesítményre képes. Ez nem meglepő, hiszen az Explorer ST-ben is 400 lóerőt tud ugyanez a motor. A sivatagi körülményekre köztes hűtő beépíésével készítették fel. A váltó 10 sebességes SelectShift™ automata, erősített elemekkel. A dupla kipufogórendszer közel azonos hosszúságú csövekből épül fel, de hogy biztosan izgalmas legyen a Bronco Raptor hangja, egy aktív szelepet is beépítettek.
A Ford hangzatos nevű G.O.A.T. Modes™ Terrain Management System™ rendszere is bekerült a Raptorba. A vezető által választható hét üzemmód között található a Baja mód, amely a turbók anti-lag rendszerét is tartalmazza. A Bronco újdonsága a Tow/Haul mód, ezzel 4500 fontos utánfutót is vontathat az autó, ami 1000 fonttal jobb mint az alapmodellhez vontatási képessége.
Természetesen csillivilli kiegészítőket is kapott a Bronco Raptor. Egyedi narancs szín, vadabb lámpák, spéci lökhárító, új hűtőmaszk, spéci grafikai elemek dobják fel a külsőt. A beltérben digitális műszeregység, színes betétek, Raptor hímzéses egyedi ülések emlékeztetik a vezetőt, hogy nem akármilyen Broncóban ül.
Ha valaki nem terepre veszi a csoda-Broncót (amit nem nehéz elképzelni), akkor 360 fokos kamera, 10 hangszórós B&O hifi és tempomat könnyíti meg az életét.
Európai forgalmazásról még nem beszél a Ford, jelenlg az a legnagyobb problémájuk, hogy az amerikai keresletet kielégítsék. A Bronco Raptor ára várhatóan 70 ezer dollár lesz, ami több mint duplája a 300 lóerős alapmodell 28 500 dolláros nyitóárának.